ספיר ניסני. צילום: עזרא לוי
ספיר ניסני. צילום: עזרא לוי

גרמה ברשלנות למות אמה: נדחה ערעורה של ספיר ניסני, תרצה עונש מאסר

ניסני הורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אמה מרים, ונגזרו עליה שלושה חודשי מאסר בפועל. היא תחל לרצות את עונשה בחודש יוני השנה

פורסם בתאריך: 22.3.21 15:50

ביהמ"ש המחוזי מרכז, דחה את ערעורה של ספיר ניסני מכפר סבא נגד פסק הדין שניתן בעניינה בבית משפט השלום בפתח תקווה, במסגרתו הורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אמה, מרים ניסני ז"ל, ונדונה לשלושה חודשי מאסר בפועל, ומאסר על תנאי. בכך הותיר בית המשפט המחוזי את הרשעת ועונש המערערת על כנו, והורה כי הנאשמת תתייצב לריצוי מאסרה ביום 13.6.21 בבית הסוהר נווה תרצה.

כזכור, ביוני 2016, הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית משפט השלום בפתח תקוה כתב אישום נגד הנאשמת בגין גרימת מוות ברשלנות של אמה. זאת לאחר שבחקירה לא נאספה תשתית ראייתית של ממש להוכיח כי פגעה באמה במודע או במתכוון, ואף נאספו אינדיקציות ראייתיות אובייקטיביות שונות התומכות בגרסתה כי הדבר אירע בטעות רשלנית. ביולי 2018, במסגרת הסדר דיוני בין הצדדים, הודתה הנאשמת בכתב אישום מתוקן (בו הוכנסו שינויים קלים בלבד) בגרימת מות אמה ברשלנות. על פי עובדות כתב האישום המתוקן ניסני התגוררה עם האם בכפר סבא והשתיים ניהלו ויכוחים מרים בנושא הקפדה על ניקיון וסדר הבית, עליהם הקפידה האם מאוד. על הרקע הזה הרחיקה האם את כל התבלינים ונעלה אותם בחדר ארונות שבחדר השינה שלה סמוך למיטתה. את המפתח לארון הניחה תחת הכרית שלה. ביום המקרה, ביקשה ניסני לרקוח תכשיר נטורופתי נסיוני, נכנסה לחדר השינה החשוך של אמה תוך כדי ערבוב סיר רותח של תערובת שמנים כדי לקחת את המפתח לארון התבלינים מבלי שהאם תרגיש, נתקלה בשואב אבק, מעדה לכיוון המיטה, איבדה אחיזה בסיר וחלק ממנו נשפך על גופה של האם. רק כעבור 20 דקות הזעיקה ניסני את מגן דוד אדום. האם פונתה לבית החולים תל השומר. בבית החולים אירעה הסתבכות חריגה של פרוצדורה רפואית שנלוותה להרדמה ולא הייתה קשורה קשר ישיר לכוויותיה, מה שבדיעבד הקל על עונשה של ספיר ניסני. האם נותרה מאושפזת עד שנפטרה ב-19 ביוני אותה שנה כתוצאה מכשל רב מערכתי עקב הלם זיהומי שנגרם במהלך אשפוזה על רקע כוויותיה. אחותה של ספיר, פליאה, ביקשה למצות עימה את הדין לחומרה כיוון שהביאה טרגדיה נוראית עליה ועל משפחתה.

בהתאם להסדר הדיוני בין הצדדים, לאחר הודאתה, טענה הנאשמת טענות משפטיות שונות בבקשה לבטל את כתב האישום המתוקן מטעמי הגנה מן הצדק. בפברואר 2019 קיבל בימ"ש השלום בפתח תקווה את עמדת הפרקליטות, לפיה על אף שבמקרים מסוימים של גרימת מוות ברשלנות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה הנטייה הינה שלא להעמיד לדין פלילי, ולכל הפחות, שלא להשית מאסר בפועל, במקרה זה, הרף הגבוה במיוחד של הרשלנות, הצדיק את העמדתה לדין והרשעתה בפלילים.
בהמשך, לאור רף הרשלנות הגבוה, עתרה הפרקליטות להשית על הנאשמת מאסר בפועל. באוגוסט 2020, קיבל ביהמ"ש את עמדת הפרקליטות גם לעניין העונש, וגזר על הנאשמת 3 חודשי מאסר ו- 8 חודשי מאסר על תנאי.

בספטמבר 2020 הגישה הנאשמת ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הרשעתה ונגד חומרת עונשה, וניתן לה עיכוב ביצוע של העונש עד מתן פסק דין בערעור. הערעור שהגישה הנאשמת לא כלל את נימוקי הערעור, והיא ביקשה מביהמ"ש לאפשר לה אורכה להגשת נימוקי הערעור. במשך מספר חודשים, מעת לעת, לבקשת המערערת, אפשר לה ביהמ"ש מספר אורכות ממושכות להגשת נימוקי הערעור, אך הנאשמת לא הגישה את נימוקיה.
לאחר שהאורכה האחרונה שנתן ביהמ"ש למערערת לפנים משורת הדין לא נוצלה על ידה להגשת נימוקי הערעור, ולאחר שחלפו לא פחות מ-6 חודשים מיום הגשת הערעור ו-7.5 חודשים מיום מתן גזר הדין נגדה, דחה ביהמ"ש המחוזי מרכז סופית את הערעור על כל היבטיו, וקבע כי עליה להתייצב לריצוי מאסרה ביוני 2021 בבית סוהר נווה תרצה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר