יצחק ולד. צילום ניר קידר
יצחק ולד. צילום ניר קידר

אבל כבד: ראש העירייה לשעבר, יצחק ולד, מת מקורונה

ראש העירייה האהוב והמוערך של כפר סבא, שכיהן בתפקיד במשך כ-21 שנים, נפטר הבוקר במרכז הרפואי מאיר. רפי סער: "הוא הותיר אחריו מורשת מפוארת"

פורסם בתאריך: 18.9.21 11:40

אבל כבד: הבוקר הלך לעולמו ראש העירייה לשער האהוב והמוערך של כפר סבא, יצחק ולד, לאחר שחלה בקורונה. מהמרכז הרפואי מאיר נמסרה ההודעה הבאה: "מרכז רפואי מאיר מודיע בצער רב על פטירתו של מר יצחק ולד, ראש עיריית כפר סבא לשעבר, המוכר והאהוב, שנפטר הבוקר ממחלת הקורונה. ביה"ח משתתף בצערה הכבד של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "בצער רב ובכאב גדול התבשרתי על מותו של האיש שכה אהבתי, ראש העיר לשעבר יצחק ולד, שנפטר הבוקר ממחלת הקורונה הארורה. יצחק היקר ליווה אותי מתחילת דרכי בעיריית כפר סבא, והיה לי ולרבים מתושבי העיר כדמות אב. יצחק הותיר אחריו מורשת מפוארת בבניית העיר והקניית ערכים והמשיך לדאוג לעיר היקרה לו כל כך יום יום, עד ליומו האחרון. אני משתתף בצערם של ורדה ותומר היקרים ויתר בני המשפחה האהובה, ושולח להם את תנחומיי הכנים. העיר כפר סבא בוכה ואבלה, תהיי נשמתו צרורה בצרור החיים".

יצחק ולד ז"ל נולד ב-1939. בן 82 היה במותו. הוא כיהן כראש עיריית כפר סבא מעל ארבע קדנציות, בין השנים 1982–2003. לתקופה קצרה כיהן גם כראש עיריית נהריה. ולד נולד לאליעזר ויפה ולד מוותיקי כפר סבא והיה פעיל בתנועת הנוער העובד והלומד. למד באוניברסיטת תל אביב, בעל תואר שני במנהל עסקים. חבר במרכז ובלשכת מפלגת העבודה.
בשנת 1974 נבחר ולד למועצת עיריית כפר סבא מהמקום התשיעי ברשימת מפלגת העבודה. בשנת 1978 היה ולד שני ברשימת המועמדים מיד לאחר ראש העיר, זאב גלר ומונה לסגן וממלא מקום ראש העיר ויו"ר איגוד ערים לתברואה בשרון. בשנת 1982, בעקבות פטירתו של גלר, נתמנה ולד לראש העיר. בבחירות בשנת 1983 זכה ולד לתמיכה של 74.6%, ורשימת מפלגת העבודה בראשותו הגדילה את כוחה מ-9 ל-10 מושבים מתוך 15 במועצה. בבחירות 1988 הוא זכה ב-69% מהקולות. בבחירות ב-1993 זכה ולד ב-48% מהקולות מול 37% שניתנו לנציג הליכוד[8]. בבחירות ב-1998 התמודד ולד בראשות רשימה עצמאית כשמולו התמודדו נציג של מפלגת העבודה, נציג של הליכוד ושני מתמודדים מרשימות עצמאיות. ולד זכה ב-26% מהקולות בסיבוב הראשון ובסיבוב שני גבר על נציג מפלגת העבודה.
בשנת 2005 שימש תקופה קצרה כראש עיריית נהריה, כראש ועדה קרואה, עד לקיום בחירות חוזרות בעיר בדצמבר 2005, בעקבות ביטול תוצאות הבחירות על ידי בית המשפט. בנובמבר 2006 הוא מונה לראש הוועדה הקרואה של עיריית באקה-ג'ת], תפקיד בו כיהן במשך חמש שנים.
ב-8 בדצמבר 2010 הוענק לו תואר אזרחות כבוד של כפר סבא. באחרונה הציע ראש העירייה, רפי סער, לקרוא את פארק כפר סבא על שמו של ולד בעודו בחייו. למרבה הצער, ולד נפטר בתוך זמן קצר מאז עלתה הצעה.

ההצעה לקרוא את הפארק בכפר סבא על שמו של ולד אושרה לפני מספר שבועות בוועדת השמות העירונית. ולד אמר אז בתגובה: "שמועה כזו הגיעה אליי. לא מדובר במשהו נדיר, בראשל"צ היכל התרבות קרוי על שם ראש העיר, בכרמיאל, בחולון, בפ"ת ועוד. אני רואה בזה הערכה, בכל זאת עשיתי משהו בכפר סבא. אקבל זאת בהכנעה". בעירייה אמרו בעקבות ההצעה: "עיריית כפר סבא גאה להציע את קריאת הפארק העירוני כפר סבא על שמו של יצחק ולד מראשי העיר המוערכים ביותר בתולדות העיר. ולד בן ה-83, שפירות עשייתו הציבורית עודם מהווים חלק מהותי מכפר סבא, מילא במשך קרוב ל-30 שנה שורה של תפקידים ציבוריים, כאשר כ-22 שנה מתוכם כיהן כראש העיר. כידוע, ראש העיר לשעבר המוערך והאהוב, הוא שהגה ותכנן את הקמתו של הפארק העירוני כפר סבא. קריאת הפארק על שמו הנה סמל להערכה וההוקרה העמוקים שרוחשים כלפיו תושבי העיר, על עשייה ארוכת שנים ובעלת אין ספור תמורות לקידום ופיתוח העיר כפר סבא".

כאמור, הבוקר למרבה הצער, הלך ולד לעולמו ממחלת הקורונה.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. זאב לביא

    ממש אסון ! ראש עיר מקסים ! חבל שראש עיר יקר נפטר אני בהלם עצוב מאד , תנחומים למשפחה .

  2. רינת

    איזה עצוב היה ראש עיר נהדר ואיש נהדר משתתפת בצער המשפחה יהי זכרו ברוך

  3. שמעון כהן

    משטתף בצער המשפחה יהייה זכרו ברוך נשמתו תנוך בגן עדן עליון צר עמוק לי על לכתו תמיד הייה לעזר לכל תושב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר