מעבר חציה ברחוב ויצמן. צילום דודו בכר
מעבר חציה ברחוב ויצמן. צילום דודו בכר

מחצית מתושבי השרון לא מרגישים בטוחים כשהם חוצים מעבר חציה

כך לפי סקר של עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק. מנכ"ל העמותה: "יש להתקין פסי האטה. אסור לחכות להרוג הבא"

פורסם בתאריך: 12.9.17 10:06

43 אחוזים מתושבי השרון דיווחו כי בשנה האחרונה הם, או מישהו שהם מכירים, נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה. כך עולה מסקר של עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות".

לפי הסקר, רק 4.3 אחוז מתושבי השרון מרגישים מאוד בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה. 51.1 אחוזים ענו שהם מרגישים די בטוחים לחצות את הכביש במעבר חציה, ו-31.9 אחוז ענו שהם מרגישים "לא כל כך בטוח". 12.8 אחוזים ענו כי הם מרגישים "כלל לא בטוח" כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

על השאלה "האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה?", ענו 10.6 אחוזים מתושבי השרון "קרה לי", 25.5 אחוזים ענו "קרה למישהו שאני מכיר", 6.4 אחוז ענו שהדבר קרה גם להם וגם למישהו שהם מכירים, ו-57.4 אחוז ענו "לא קרה".

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת במדינת ישראל. פעולה פשוטה כמו חציית כביש הפכה למסוכנת. אנשים מפחדים לחצות את הכביש מפחד שיפגעו ממכוניות, אופנועים ואופניים חשמליים. הפתרון הוא פשוט וזול – התקנת פס האטה לפני מעברי חציה מסוכנים תרסן את מהירות הנסיעה, עוצמת הפגיעה תהיה קטנה יותר וסיכויו של הולך הרגל לשרוד יעלו. האחריות היא של משרד התחבורה והרשויות המקומיות לאתר את אותם מעברי חציה מסוכנים ולשפר את התשתית בהם. אסור לחכות להרוג הבא".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר