אסף פרי מראה חבלות בגופו, צילום פרטי

הסיוט של אסף פרי במשטרה: המתנה, זלזול ואלימות, למרות פטור מתור

אסף פרי תושב רעננה, שסובל מסיסטיק פיברוזיס ומצוי על הספקטרום האוטיסטי, מתאר מסכת של זלזול, אלימות והשפלה: "זו הייתה טראומה, הרגשתי מבוזה". המשטרה: "הוא היה נסער"

פורסם בתאריך: 2.11.21 13:20

אסף פרי, תושב רעננה בן 40, לא ישכח את החוויה הטראומטית שעבר בתחילת השבוע (א') בתחנת המשטרה בכפר סבא. אסף הגיע למדור שירות לאזרח בתחנה, "לצורך אישי ביורוקרטי", כהגדרתו. ברשותו תעודת נכה מביטוח לאומי ותעודת 'פטור מתור' מתוקף מוגבלותו, המזכה אותו בפטור מהמתנה בתור במקום ציבורי או לחילופין בהמתנה לקבלת שירות מגוף ציבורי. הוא סובל מסיסטיק פיברוזיס, מחלת ריאות גנטית, מפוסט טראומה מורכבת ומצוי על הספקטרום האוטיסטי. לטענתו, הוא זכה לקבל התיייחסות רק בחלוף שעה ורבע וגם זה הודות להתערבותה של מתאמת טיפול. לא רק זאת, אלא שבמהלך ההמתנה, כשביקש לקבל תשובות, הוא טען כי שוטרים אחרים זלזלו במצבו, ואף לקחו מידו את הטלפון, תוך כדי איום כי יעוכב. כמו כן, במהלך האירוע, לדברי אסף, הוא נחבל ואף הוצא מחוץ לתחנה לעמוד בגשם.

במשטרת ישראל תיארו את הדברים בצורה שונה. לדבריהם, על אף ההבנה כי יש לתת קדימות לבעלי פטור מתור, יש גם לברר את מידת דחיפות הפנייה. קצין משטרה במקום ניסה להרגיע את הפונה שהשתולל, עד שלבסוף נרגע וקיבל מענה.
כך מתאר פרי את מסכת האירועים: "אני על הרצף האוטיסטי, לכן אני לא צריך לחכות בתור. במשך יותר משעה ראיתי שהשוטרת מקבלת את כל האנשים ולא אותי. שאלתי אותה למה, היא ענתה כי "הם היו לפניי". הסברתי שהקונספט של פטור מתור זה שאני לא צריך לחכות בתור. היא אמרה בציניות שה"קונספט" הוא שהם היו לפניי. שלפתי טלפון כדי לתעד. הגיע שוטר ולקח ממני את הטלפון באלימות והפסיק את הצילום, ואז גררו אותי באלימות מהתחנה. והייתי תקוע מחוץ לתחנה כאשר הרכב שלי בתוך המתחם, הוצאתי באלימות לשער הראשי ושם הייתי בגשם המטפטף שעה שלמה נוספת".

בהמשך היום הוא שיתף ברשת את מסכת האירועים: "ב- 31.10 הגעתי לתחנת משטרת כבר סבא עם רכבי הנושא תג נכה ולכן הורשיתי להיכנס לתוך מתחם התחנה המגודר ושם חניתי. ב-9:15 נכנסתי למדור שירות לאזרח. הצגתי את כרטיס הפטור מתור שלי והשוטרת (היחידה) שנתנה שירות יודעה על כך על ידי היומנאית. חיכו בתור כ-10 אנשים. חיכיתי בסבלנות אין קץ, כאשר אני רואה את השוטרת מכניסה עוד ועוד אנשים (לא אחד ולא שניים אלא קרוב לכל האנשים). כאשר הסברתי לה שכל הקונספט של פטור מתור הוא שאני לא אמור להמתין בתור, ענתה השוטרת בציניות ש"כל הקונספט זה שהיו אנשים שהגיעו לפני שאני הגעתי". לאחר דין ודברים המשכתי להמתין, כאשר אני רואה אותה ממשיכה להכניס אנשים … בא הקצין התורן והתחיל להמציא כל מיני סיפורים כדי להצדיק את הסיטואציה ומתוך קולגיאליות אליה, תשובות שבכלל בלי שום קשר לעובדות. "אתה ממתין רק 6-7 דקות", "לא חייבים ישר לקבל אותך", "יש אנשים עם תור מהאינטרנט". בהמשך השיחה לא התבייש לסתור את עצמו ולשקר ולהגיד ש"קיבלתי שירות". הקצין התורן רק החמיר את המצב בזלזולו ואטימותו למצבי, כשאמר לי "אתה עושה הצגות", "אתה מנצל את הנכות שלך", "אתה בוחר להכניס את עצמך למצוקה" וכו'. כך בוזיתי מול קהל האנשים שם. בשלב כלשהו סוכם שאמתין ואכנס לשוטרת כפי שהובטח. פתאום החליט הקצין התורן להתנות את זה בכך שאכנס בלי הטלפון (בניגוד לחוק!). אני התעקשתי. ואז שוטר אחד איים שיעכב אותי. אני לא פחדתי ואמרתי לו שיעכב. אבל – הוא לא עיכב אותי, אלא לקח את הטלפון שלי, הפסיק את הצילום, ואז תפס אותי באלימות ודחף אותי מחוץ לגדר התחנה (מרחק של כ 50 מטרים מפתח הבניין, בהם גרר אותי ודחף אותי). רק אחרי זה החזיר לי את הטלפון. נגרמו לי חבלות. רק אחרי שעה (!) שבה הייתי בחוץ בגשם – השוטרת יצאה אליי. היא אמרה לי שהיא בודקת "קודם כל עם האחרים" אם המקרים שלהם דחופים, "כמו במיון", ומכניסה קודם מקרים דחופים. להבהיר – איתי אפילו לא בדקה מה הצורך שלי … החל בשוטרת והמשך לאורך כל התפתחות הסיטואציה והגורמים שהתערבו. הם הסלימו את הסיטואציה והמשיכו לעבור על עוד ועוד חוקים ותקנות, יבשים וגם אנושיים/מוסריים בסיסיים".

איך אתה מרגיש היום לאחר האירועים?
"סוג של טראומה, כועס, מבוזה, ההתקף האוטיסטי היה מול אנשים וזה לא נעים. זה לא בשליטתי והם רק הסלימו אותו. זה פשוט חוסר צדק, כי הם לא פעלו לפי החוק באי כיבוד הפטור מתור, וגם חוסר אונים כי חטפו ממני את הטלפון באופן לא חוקי"!.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מקפידה על מתן שירות מיטבי לאזרח עם דגש מיוחד על איכות השירות והנגשתו לבעלי מוגבלויות תוך הקפדה על כבודם וזכויותיהם. על אף הרצון למתן שירות מיידי לבעלי תו פטור מהמתנה בתור, הרי שקיימת חובה לקיים בחינה ראשונית של מידת הדחיפות בהתאם לחומרת ורמת סיכון הקיימת בכל מקרה ומקרה, כפי שנעשה גם במקרה הנדון, כעולה מהסרטונים שצילם הפונה. קצין משטרה ניסה להרגיע את הפונה, שהיה נסער והשתולל בפתח חדרה של החוקרת, תוך שהקצין מסביר לו על אופן התהליך שנעשה ואף להביאו בפני חוקר אחר שיטפל בפנייתו, אולם הפונה עמד בסירובו ודרש כי יטופל ע"י חוקרת מסוימת. לאחר שנרגע, הפונה קיבל מענה לפנייתו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר