רס"ן אוריאל ביבי ז"ל, צילום פרטי
רס"ן אוריאל ביבי ז"ל, צילום פרטי

"הלב מדמם". ערב מיוחד לציון יום הולדתו של רס"ן אוריאל ביבי ז"ל, שנהרג ליד בארי

הערב המיוחד תחת הכותרת "האור של אוריאל", יתקיים היום במדרשיית נועם בכפר סבא. אמו יעל: "לא קל לנו, הלב מדמם, אבל הוא עשה את זה למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי"

פורסם בתאריך: 8.5.24 10:22

מציינים יום הולדת 31 לרס"ן אוריאל ביבי ז"ל מכפר סבא שנרצח ב- 7 באוקטובר: היום (רביעי) בערב יתקיים אירוע מיוחד תחת הכותרת "האור של אוריאל – ערב עוצמתי מחבר ומאחד לזכרו של רס"ן אוריאל ביבי הי"ד". ערב החינוך והעצמה יתקיים בשעה 20:00 במדרשית נועם ברחוב משה סנה בכפר סבא.

במהלך הערב ישאו דברים לזכרו של אוריאל, יוקרן סרטון של אוריאל בהקרנת בכורה ויתקיים המופע תחזיקו חזק, מסע מטלטל מרגש ועוצמתי – סיפורו של נער מתבגר ואביו איש החינוך שבטוח שראה הכל עד שמדובר בבנו. הערב יתקיים בשיתוף הרב שחר שעאר, מפקח במשרד החינוך, שמעלה הצגה יחד עם בנו בנושא קונפליקטים בחינוך בין הורים לילדים. עלות ההשתתפות באירוע עומדת על 20 שקלים, כאשר ההכנסות יוקדשו לפעולות הנצחה לזכרו של אוריאל ז"ל. כרטיסים ניתן להשיג בערב האירוע בקופות האולם או לכתוב בגוגל "האור של אורי".

אוריאל ז"ל נרצח ב- 7 באוקטובר בקרבת קיבוץ בארי. הוא יצא בבוקר לכיוון בא"ח צנחנים לחתום על נשק ולהצטרף ללחימה במטרה להגן על העם והמולדת ולהציל כמה שיותר נפשות. הוא נתקל במארב מחבלים בצומת מעון ונלחם עד לרגעיו האחרונים. אוריאל ז"ל, תושב כפר סבא בעבר שגדל והתחנך בעיר, היה קצין לוחם בקבע בחטיבת הצנחנים. בשנים האחרונות התגורר ביישוב שלומית בדרום הארץ עם אשתו ושתי בנותיו הקטנות, אותן הותיר לאחר מותו ביחד עם הוריו, יעל וציון, המתגוררים בכפר סבא ושתי אחיותיו, שלהבת ואורטל. אוריאל למד בעבר במדרשיית נעם בכפר סבא, התגייס לצנחנים וכאמור בהמשך שימש קצין בקבע תוך שהוא מקבל את תואר מצטיין הרמטכ"ל בשנת 2021.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אחותו אורטל סיפרה על האירוע המיוחד: "לצערנו, נכנסנו למשפחת השכול, משפחה שלא בוחרים אותה. חשבנו איך לציין את יום ההולדת העברי של אחי שחל ביום רביעי, כ"ט בניסן, זה היום הכי מתאים לציין את האור של אוריאל. אחי היה במקום של נתינה למען האחר. אוריאל היה איש גדול של מעשים קטנים שמצופים מכל אחד מאיתנו, אבל כולנו יודעים שקשה לעשות אותם. חשוב לי לציין שזה לא ערב לזכרו ולא הנצחה אלא נדבר על מקומות שבהם אוריאל האיר לעולם. זה ערב לאורו, שבו אנחנו מראים איפה אוריאל היה בתחנות החיים שלו. הוא עשה המון דברים שאחרים לא עושים. סתם לדוגמא, הוא היה מתקשר להמון בני משפחה לומר להם מזל טוב לימי ההולדת. 3 ימים לפני המקרה היינו אצלם בבית ביישוב שלומית והוא לקח אותנו לאנדרטת הפלדה, שם הזכיר את הדר גולדין, בן העיר כפר סבא שתמיד היה בליבו של אחי. היה חשוב לו שבכל טיול משפחתי נלך לאתר הנצחה, תמיד אמר שאנחנו נמצאים כאן גם בזכות אלו שאינם".

אמו יעל אומרת: "אוריאל הסתובב בארץ בהרבה מקומות והמון אנשים מכירים אותו. הוא היה מתנדב במד"א מגיל 15 והיה בכל מקום, פעיל בארגונים שונים, שמר על ילדים להורים חולי סרטן ועזר להמון אנשים תוך שהיה רוכש מכספו ומשלם. בכל מקום היה חשוב לו להנציח חיילים. אנחנו גאים בדרך שלו ואני מקבלת את הגורל שלו. אני יודעת שהוא מסר את נפשו למען מדינת ישראל ואני גאה בו. לא קל לנו, הלב מדמם, אבל הוא עשה את זה למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי. החלום שלי הוא שהחלום שלו יתגשם. הוא חלם על שלמות הארץ. ברגע שאראה שהחלום יתגשם אז אדע שהאבדה שלו ושל כל החיילים שלו לא היו לחינם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר