ברוכי ווייס
ברוכי ווייס

ברוכי ווייס חלה בסרטן השד והחלים. עכשיו הוא רוצה לגרום לגברים אחרים ללכת להיבדק

כריתת שד הצילה את חייו של "המתנדב הנצחי", ברוכי ווייס, שאומר: "אני מוכן להופיע בכל תשדיר ולתת שירות כדי להציל גברים מסרטן השד"

פורסם בתאריך: 29.10.17 19:02

ברוכי (ברנרד) ווייס, תושב כפר סבא בן 60, עובד עיריית כפר סבא, סדרן בהיכל התרבות, מוכר בעיר בעיקר בשל היותו "המתנדב הנצחי". עזר מציון, מועדון רוטרי, עמותת מלוא הטנא, אקי"ם כפר סבא, קרן הסיוע לנזקקים, מועדון הליונס, ויצ"ו, הבית של רונית, הפועל כפר סבא והמשמר האזרחי הם רק חלק מהעמותות והאגודות שבהן ווייס התנדב במרוצת השנים. לרגל חודש המודעות לסרטן השד שחל בימים אלה, חושף ווייס מה שרבים לא יודעים: לפני כ-17 שנה הוא חלה בסרטן השד, וכריתת שד שעבר הצילה את חייו.

"כל הגילוי של המחלה היה באמת מזל גדול", מספר ווייס, "הכל התחיל בזכות לאה מילר, יו"ר עמותת מלוא הטנא לשעבר. יום אחד באתי לעמותה והיא אמרה שיש לי מוגלה על החולצה. הלכתי הצידה, הורדתי את החולצה ועל כל הגופיה היה כתם של מוגלה שיצא מפטמת החזה שלי. ככה בעצם התחיל כל הסיפור. הלכתי לבית החולים מאיר, הרופא בדק אותי ושאל אם קיבלתי מכה. עניתי שלא. הכניסו אותי לצילום חזה, הרופאים ראו שמשהו לא בסדר והכניסו אותי לאולטרסאונד. שם הם ראו שיש משהו משונב והכניסו אותי לבדיקת CT. פה הם כבר הבינו שיש גוש סרטני בשד. עשו לי מיד בדיקת ביופסיה והייתי צריך לחכות כדי לקבל את התשובה. כל הרופאים אמרו לי שאני נשאר בבית החולים ולא משתחרר הביתה, והתאשפזתי. מתשובת הביופסיה עלה שיש לי גוש סרטני בשד ושעלי לעבור כריתת שד, וכך היה. תוך כדי הניתוח ניקו תאים חולים בבלוטת הלימפה מתחת לבתי השחי. התאוששתי מהניתוח, שוחררתי הביתה והפנו אותי לקבל טיפול כימותרפי במאיר. כעבור תקופה הבראתי מהמחלה, ואף הורשיתי לחזור לתפקוד מלא בעירייה".

לפני כשלוש שנים וחצי המחלה חזרה. "עשיתי בדיקת רנטגן, ביקורת שגרתית תקופתית כחולה אונקולוגי. גילינו שהסרטן חזר כגוש בין בית החזה לריאה. לא ניתן להוציא אותו כי זה נמצא במקום קשה מאוד להסרה, ובנוסף, ההיסטוריה הרפואית שלי לא מאפשרת זאת. שלחו אותי לבילינסון, שם הייתי כחצי שנה בהקרנות. לאחר מכן חזרתי אל המחלקה האונקולוגית במאיר והתחילו לתת לי טיפולים כימותרפיים מהווריד ובהמשך טיפול כימותרפי בבליעת כדורים".

 

בהמשך, ווייס עבר השתלת פורט, צינור עשוי פלסטיק וסיליקון דרכו מוזרקת התרופה ישירות למערכת הורידים המרכזית, סמוך ללב. "כך לא יצטרכו כל פעם לדקור אותי", מסביר ווייס, "עכשיו אני בהחלמה מהפורט שהתקינו לי. בשבוע הבא אני אמור לבוא לביקורת ואז יגידו לי איזה סוג של טיפול כימותרפי אני צריך לקבל כדי למנוע את גידול הגרורה של הסרטן. עברתי גיהנום. אבל בכל זאת, יש אנשים טובים במחלקה האונקולוגית במאיר שנותנים תמיכה ועוזרים לעבור את התהליך".

אין הרבה מודעות לחולי סרטן שד גברים.

"לצערי זה נכון. אין מספיק מודעות גם לגברים עצמם. גם הם חייבים ללכת להיבדק. למה לא עושים תשדירי מודעות לגברים? אני מאוד כועס על זה. כל התשדירים הם לנשים, זה לא ברור לי. אפשר להציל פה חיים של אנשים. אני מוכן להופיע בכל תשדיר ולתת שירות כדי להציל גברים מסרטן השד".

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר: "האגודה למלחמה בסרטן הינה ארגון ללא כוונות רווח הפועל רק הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו. כל הפרויקטים והמדיניות נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ והם נבחנים בקפידה, רק לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית.

חשוב להבין, סרטן השד היא מחלה אשר מאובחנות בה כ-5,000 נשים מדי שנה. איבחון מוקדם יכול להביא ל-90 אחוז ריפוי ויותר, ולכן יש הצדקה רפואית לעשות תשדיר שיגרום לנשים ללכת להיבדק. באשר לגברים, במדינת ישראל מאובחנים מדי שנה כ-50 גברים כחולים בסרטן השד. עבורם מדובר במחלה נדירה ביותר. זו הסיבה שעבורם אנחנו מכינים מידע מעודכן באתר שלנו, כותבים בפייסבוק ובהודעות לעיתונות, מדגישים שאם יש ממצא כלשהו או סימפטום חייבים לטפל בו וממליצים לבעלי סיכון משפחתי לפנות לייעוץ גנטי.
לאחרונה אף יצאנו בקמפיין מיוחד ביחס למחלות סרטן בקרב גברים. למידע נרחב על סרטן השד בגברים אפשר לבקר באתר שלנו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר