בית המשפט בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית המשפט בכפר סבא. צילום עזרא לוי

ברשימת מבני הפלקל בעיר: אולם אירועים ובית המשפט האזרחי

עיריית כפר סבא חשפה את כתובות עשרת המבנים בעיר הבנויים בשיטת פלקל. היא אמורה לקבל עד החודש הבא "ממצאי בדיקה פיזית של כל המבנים ואישור עמידה בעומס"

פורסם בתאריך: 14.6.17 13:38

היכן נמצאים עשרת מבני הבנויים בשיטת פל קל בכפר סבא? מתברר שדווקא במקומות מרכזיים ביותר בעיר, בהם בית המשפט האזרחי, אולם האירועים כרמים וקניון הצומת.

עיריית כפר סבא חשפה את כתובות המבנים הבנויים בשיטה במענה לשאילתה שהגיש חבר המועצה ממרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור הנדין, ובעקבות פניות חוזרות של התנועה לחופש המידע. מהרשימה שמסרה העירייה עולה שרוב המבנים בייעוד של תעשייה, מסחר ומשרדים. אחד מהם מיועד למגורים, ברחוב רחל המשוררת 5.
ברשימה כמה מבנים ציבוריים שאליהם מגיעים תושבים רבים, מכפר סבא ומחוצה לה. אחד מהם הוא המבנה שברחוב הטחנה 5, בו נמצא בית משפט השלום האזרחי בכפר סבא. לפני כשנתיים וחצי שופץ המבנה ונחנך בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העירייה ונשיא בית המשפט העליון לשעבר, אשר גרוניס. בכתובת שברחוב יוחנן הסנדלר 19, המופיע ברשימה, נמצא אולם האירועים "כרמים", בו נערכים אירועים כמו חתונות, חגיגות בנות ובני המצווה, בריתות וכנסים עסקיים. על פי האתר של "כרמים", המקום יכול להכיל עד 1,000 איש. בקומה הראשונה פועלת מסעדת אחלה. המבנה שברחוב נתיב האבות 3 הוא קניון הצומת, שבו סניפים של שופרסל דיל ואופטיקה הלפרין. בכתובת יד חרוצים 2 נמצאת חנות קרמיקה וברחוב הנגר 4 פועלת חנות רהיטים. בכתובת שברחוב רופין 20, המופיעה ברשימה, פועל מעון רוחמה, מוסד עבור מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים.

אולם האירועים כרמים. צילום עזרא לוי

אולם האירועים כרמים. צילום עזרא לוי

במענה לשאילתה כתבה העירייה כי במסגרת הגברת תהליך הפיקוח על מבנים אלו, הוכנה תוכנית עבודה להמשך הטיפול במבנים מול בעלי הנכסים, וכי עד לחודש הבא הם יידרשו להעביר דיווח לעירייה הכולל את ממצאי הבדיקה של מצב המבנה ואישור עמידה בעומס.

מנהל קניון הצומת, מיקי מעוז, אמר בתגובה: "המבנה אכן בנוי בשיטת הפל קל, יחד עם זאת בזמן הבנייה, הקונסטרוקטורים שלנו דאגו לחיזוקים של המבנה ונמסרו על כך כל האישורים הנדרשים גם לעיריית כפר סבא. בנוסף, לאור דרישת חברת הביטוח של הקניון שוב בוצעו חיזוקים מאסיביים בתקרת החניון וניתן לראות זאת בעיניים".

יוני יוחנן, הבעלים של הקומה בה מצוי אולם האירועים כרמים וקומת המשרדים: "הבניין הזה נבנה בשיטת הפל קל. למרות שיטת הפל קל, המבנה נבנה בשיטת עמודים מפולשת ולכן נתמך בהרבה עמודים. המבנה נבדק כל שנה על ידי קונסטורקטור ויש לנו אישורים שהמבנה עומד בכל הדרישות ההנדסיות".

ממסעדת אחלה נמסר: "כל שנה אנו עושים ביקורת ע"י מהנדסים שמומחים לנושא ובכל הבדיקות נמצא שהבניין ראוי ומחוזק".

מדוברות משרד הרווחה נמסר כי "לאחר בדיקה מול מנהל המעון ומנהל אגף בכיר מהנדס ראשי במשרד העבודה והרווחה, אין תקרת פלקל במעון רוחמה".

מחנות הרהיטים נמסר כי "הבניין בו פועלת חנותנו נבדק באופן תדיר על ידי מהנדס קונסטרוקטור, ונמצא תקין לחלוטין. אישור מסודר נמסר למחלקת ההנדסה בעיריית כפר סבא". מחנות הקרמיקה לא נמסרה תגובה.

לגבי מבנה בית המשפט האזרחי, הפנתה אותנו דוברות בתי המשפט למשרד האוצר שהפנה אותנו למינהל התכנון שהשיב: "עליכם לפנות לרשות המקומית שכן היא זו שאחראית על טיפול במבנים". מעיריית כפר סבא נמסר כי "בעל הנכס הוא זה שאחראי על חיזוק ותיקון המבנה".

בתוך כך מסרה עיריית כפר סבא בתגובה כי "העירייה נמצאת בעיצומו של תהליך לטיפול במבני הפלקל בתחום שיפוטה, ופועלת בהתאם להנחיות מנהל התכנון ומשרד הפנים. בימים אלה מרענן אגף הנדסה את הדרישות לבדיקות המבנה וגורמי המקצוע בעירייה הכינו תכנית עבודה מסודרת להמשך טיפול מול בעלי הנכסים ואף דרשה לקבל לידיה עד חודש יולי ממצאי בדיקה פיזית של כל המבנים ואישור עמידה בעומס. בהתאם לממצאים שיועברו תנקוט העירייה בצעדים רלוונטיים".

הרסגור הנדין: "מידע ציבורי צריך להיות חשוף לקהל הרחב. לאחר חודשיים של מאבק, בו קיבלנו תשובות מוזרות ומתחמקות מהעירייה, ולאחר שהתנועה לחופש המידע התבקשה לשלם לצורך הסכמת בעלי המבנים לחשוף את כתובותיהם, השגנו ניצחון ציבורי חשוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר