שחקני בית"ר כפר סבא
שחקני בית"ר כפר סבא

שחקני בית"ר כפר סבא משחקים ללא שכר: "אנחנו במצב חירום"

פתיחת העונה החלשה של הצהובים-שחורים מלווה גם בבעיות כלכליות קשות, כאשר במועדון מחכים להקצבה העירונית שתגיע בינואר כדי לשלם לעובדים. "אנחנו חנוקים וזועקים לסיוע", מודה הדובר אלברט זנפט

פורסם בתאריך: 19.11.18 17:00

בית"ר כפר סבא חווה את אחת העונות הקשות ביותר שעברו על המועדון בשנים האחרונות. שליש ליגה מאחורינו, והקבוצה שבשנים עברו הייתה חברה קבועה בגמר המחוזות ואף הגיעה לפלייאוף העלייה לליגה הלאומית, מדשדשת בתחתית ליגה א' דרום עם 6 נקודות מתוך 30 אפשריות ומקדימה רק בזכות הפרש שערים את הפועל בקעת הירדן שבמקום ה-15, מתחת לקו האדום. בשישי האחרון שיחקה הקבוצה בחוץ מול אזור, ונענשה כבר אחרי 24 שניות כשגל בן דיין המקומי ניצל את העובדה שהשוער ניצב מחוץ לשערו ושיגר כדור קשתי מ-35 מ' שהתברר בדיעבד כשער הניצחון.

מעבר ליכולת המקצועית החלשה תחת המאמן חיים סירוטקין עם ניצחון בודד ושלוש תוצאות תיקו בעשרה מחזורים, סובלת העונה כפר סבא ממצוקה כלכלית משמעותית. "בית"ר כפר סבא מתקיימת למעשה ללא תקציב", אומר חבר ההנהלה ודובר הקבוצה, אלברט זנפט. "התקציב של שנה שעברה נגמר ונכנסנו למינוס ואילו את התקציב העירוני של העונה הנוכחית אנחנו צריכים לקבל בינואר 2019". המשמעות היא שהקבוצה תוכל להתחיל לשלם לשחקניה רק בתחילת השנה הבאה ולמעשה נכון לעכשיו הם משחקים מבלי לקבל משכורת. "רוב השחקנים קיבלו את המצב ואנחנו מעריכים אותם מאוד, אבל אנחנו במצב חירום, חנוקים וזועקים לסיוע", מודה זנפט. "אני מקווה מאוד שראש העיר החדש וסגנו יבואו לקראתנו כדי שהקבוצה תוכל להתייצב".

למרות הנטייה הטבעית בארצנו הקטנטונת לפטר מאמנים על ימין ועל שמאל, בבית"ר מבהירים שמעמדו של סירוטקין יציב מתמיד. "חיים עושה כמיטב יכולתו והמעמד שלו כלל לא על הפרק", מבהיר יו"ר הקבוצה, מקסים סוסן. "בסך הכל הקבוצה משחקת טוב ולפחות בשלושה משחקים איבדנו נקודות בגלל חוסר מזל או שיפוט לא טוב, אבל זה הכדורגל. יש תקופות טובות יותר ופחות. עכשיו אנחנו בתקופה פחות טובה ונעבור אותה". חרף היעדר התקציב, בקבוצה עושים מאמצים להתחזק בחלוץ ובשחקן הגנה, אם כי בינתיים הספיקו לעזוב החלוצים אלי באביאשוילי שעבר למחנה יהודה ואור גירו שטרם מצא קבוצה.

מאז עונת 2011/12 משחקת בית"ר כפר סבא בקביעות בליגה א' דרום ובמשך ארבע שנים רצופות סיימה את העונה הסדירה בין חמש הראשונות. בעונת 2012/13 רשמה עונת שיא עם סירוטקין על הקווים, כשהעפילה לצמד משחקי המבחן מול בית"ר תל אביב רמלה, אך לא עלתה לליגת המשנה. מאידך, בעונת 2016/17 סיימה במקום ה-14 המוביל למשחקי המבחן נגד הירידה ושרדה בזכות ניצחון על אור יהודה. אשתקד פתחה טוב את העונה ואף רשמה הישג היסטורי עם העפלה לשמינית גמר הגביע, שם הודחה בדרבי מול הפועל, אך לקראת סיום העונה חלה נסיגה ביכולתה והיא סיימה בתחתית. בסוף השבוע הקרוב תצא הליגה לפגרה וב-30 בחודש תארח הקבוצה את החמישית, מכבי שעריים. "יש לנו חומר טוב שעדיין לא התחבר, אבל ניצחון אחד יוציא אותנו לדרך חדשה", אמר זנפט וסוסן מסכם: "אני מקווה שנסיים במרכז הטבלה. לעונה הזאת זה בהחלט יספיק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר