צילום אילוסטרציה: גיל אליהו. למצולמים אין קשר לכתבה צילום גיל אליהו
צילום אילוסטרציה: גיל אליהו. למצולמים אין קשר לכתבה צילום גיל אליהו

פרשה ביטחונית חמורה: שיחדו חיילים בכסף ובסמים והכניסו לישראל מאות שוהים בלתי חוקיים

בית המשפט בכפר סבא גזר את דינם של תושבי קלנסווה וטול כרם, שהפעילו עסק להכנסת השב"חים תוך שיתוף פעולה עם חיילים מהמשטרה הצבאית

פורסם בתאריך: 1.1.18 15:24

בית משפט השלום בכפר סבא גזר הבוקר ארבע שנות מאסר ו-32 חודשי מאסר, בהתאמה, על תושב קלנסווה זייד חדיגה ותושב טול כרם הנטש הנטש, שהורשעו בהפעלת עסק עברייני להכנסת מאות רבות של שוהים בלתי חוקיים לתחומי ישראל, תוך שהם משחדים את החיילים במחסום הצבאי בכסף ובסמים.

השניים הורשעו על פי הודאתם במסגרת עסקת טיעון בכתב אישום מתוקן. השופטת מרב גרינברג כתבה בגזר הדין כי מדובר ב"פרשה ביטחונית חמורה", וכן כי "כתב האישום המתוקן משרטט תמונה קשה ומסוכנת של שיתוף פעולה בין הנאשמים חיילי המעבר למען בצע כסף ותוך פגיעה קשה בביטחון המדינה ואזרחיה".

לפי כתב האישום, העברת השב"חים התבצעה במעבר תאנים (מעבר 407), הממוקם על כביש 557, בין טול כרם בצד הפלסטיני והעיר טייבה בצד הישראלי. המעבר מיועד לכלי רכב בלבד, והוא פתוח 24 שעות ביממה. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום היה גדוד "תעוז" של המשטרה הצבאית אמון על שמירת המעבר.

מכתב האישום עולה כי החל מחודש ספטמבר 2016 קשר חדיגה קשר עם הנטש ועם ארבעה חיילים מהגדוד על מנת לתפעל עסק של שירותי הסעת תושבים פלסטינים והעברתם ללא היתר כניסה או שהייה בישראל, מאזור יהודה ושומרון לישראל, דרך מעבר תאנים. מכל נוסע נגבו בין 300 ל-400 שקלים.

חדיגה ניהל והנהיג את העסק, דאג לנהג מזדמן וכלי רכב שיאספו ויסיעו את הנוסעים מנקודות איסוף בתחומי איו"ש אל תוך ישראל, עמד בקשר עם החיילים במחסום ועדכן אותם אודות סוג, תיאור, פרטים ומועד הגעת כלי הרכב אותו עליהם להעביר ללא כל בידוק. לעיתים אף היה מכווין מבעוד מועד לנתיב המעבר בו היה מוצב החייל הרלוונטי או "לפתוח" ציר נסיעה בטוח עבור ההסעה לאחר המעבר לישראל. בנוסף, נטל את הכנסות העסק בניכוי חלקם של הנאשם 2 והחיילים.

הנטש שיווק והפיץ את העסק באיו"ש, מסר לפונים את עלות הנסיעה במידת הצורך התמקח איתם על המחיר, תיאם, אירגן וריכז את הנוסעים בקבוצות לפי מועד ויעד ההעברה הרצויים – טייבה או קלנסווה. הוא אסף והסיע בתוך תחומי איו"ש את הנוסעים אל נקודת איסופם על ידי הנהג או על ידי חדיגה. חלקו היה בין 50 ל-100 שקלים לכל נוסע.

 

 

החיילים, לפי כתב האישום, עמדו בקשר טלפוני עם חדיגה, העבירו את כלי הרכב הרלוונטי ללא כל בידוק, ובמקרה הצורך אף התריעו בפני חדיגה על נוכחות גורמי פיקוד בכיר או משטרה בסביבת המעבר שמצריך ביטול או דחיית העברת הנוסעים. החיילים קיבלו בין 100 ל-150 שקלים עבור כל נוסע שהעבירו, בתשלום מרוכז מעת לעת. לחלק מהחיילים סיפק חדיגה סמים מסוג קנאביס או חשיש כחלק מתשלום השוחד.

בשיטה הזו העבירו הנאשמים והחיילים, החל מסוף ספטמבר 2016 ועד ליום מעצר הנאשמים, במועדים רבים ובתדירות שבין מספר פעמים ביום למספר פעמים בשבוע, כלי רכב עמוסים בנוסעים שזהותם וכמותם אינה ידועה במדויק, מאיו"ש לישראל.

בכתב האישום נכתב גם כי לנאשמים ולחיילים לא הייתה כל היכרות עם תושבי האזור אותם העבירו וניסו להעביר ללא כל בידוק, הרקע המשפחתי שלהם, השקפתם האידיאולוגית-דתית, רקעם הביטחוני, השתייכותם הארגונית, כוונותיהם המלאות ביחס לכניסה לישראל ואף לא גילו שמץ התעניינות או אכפתיות כלפי כל היבטים אלו ולא פעלו בשום דרך לבררם. "בעבור בצע כסף הפקירו הנאשם 1, שהינו אזרח ותושב ישראל, החיילים שהינם אזרחי ותושבי ישראל ואף עובדי ציבור האמונים על שמירת ביטחונה, והנאשם 2, באופן בוטה את ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה", נכתב בכתב האישום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר