הדר גולדין ז"ל
הדר גולדין ז"ל

לאה גולדין: "הפוליטיקאים לא סופרים אותנו. אנחנו זקוקים לעזרת הציבור"

משפחת גולדין מנסה לגייס 400 אלף שקל בהדסטארט כדי לפתוח בקמפיין ציבורי ולהקים מערך מתנדבים במטרה להחזיר את גופת בנם לישראל

פורסם בתאריך: 17.4.18 09:42

משפחת גולדין מכפר סבא מנסה לגייס 400 אלף שקלים להקמת "מסדר הדר" – מערך של אלפי מתנדבים שיפעלו להשבת גופת בנם, סגן הדר גולדין ז"ל, שנהרג בקרב ברפיח במבצע צוק איתן ב-2014, לישראל.

בדף שנפתח באתר מימון ההמונים הדסטארט, הצליחה המשפחה לגייס עד היום, ערב יום הזיכרון, קצת יותר מ-87 אלף שקלים מתוך 400 אלף השקלים שהוצבו כיעד, כשנותרו 24 ימים לגיוס הסכום. סכום התרומות נע בין 50 שקלים המזכים בתעודת חבר ב"מסדר הדר", ועד עשרת אלפים שקלים תמורת רפרודוקציה של אחד מציוריו של הדר, שהיה אמן ושתערוכה מציוריו הוצגה 2016 במטה האו"ם. מי שיתרום 1,000 שקלים יקבל חולצת דריי-פיט עם ציוריו של הדר. תרומה של 500 שקלים תזכה את התורמים בהקרנה זוגית לסרט "הדר החופש לעשות" שיצרה אמו ד"ר לאה גולדין.

מסדר הדר אמור להיות מערך של פעילים מתנדבים, שייקימו מגוון פעילויות במרחב הציבורי הישראלי והבינלאומי, להשבתם לישראל של גולדין, סמ"ר אורון שאול שנחטף בקרב בסג'עיה בצוק איתן, והישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. "מדובר במערך של אלפי מתנדבים והכספים שייאספו בפרויקט ישמשו להפעלתו ותפעולו של 'מסדר הדר' וכן לארגון של אירועים, הפקת חומרי הסברה וניהול מערך של אלפי מתנדבים במטרה לגרום לממשלת ישראל להפעיל מנופי לחץ על חמאס ולקיים את החלטות הקבינט המדיני-בטחוני, וכן להמשיך בפעילות האינטנסיבית בזירה הבינלאומית", נכתב בדף הקמפיין. לכניסה לדף לחצו כאן.

"בימים האלה אנחנו עובדים קשה על החזרתם של הדר ואורון מעזה לישראל", אומרת הבוקר אמו של הדר, לאה. "הגענו למסקנה שכמשפחה הגענו לקצה גבול היכולת שלנו. הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות לא סופרים אותנו ולכן החלטנו לגשת לקמפיין ציבורי ולהקים את 'מסדר הדר' כדי להחזיר את הערכים למקום הנכון. והערך הראשון הוא להחזיר את החיילים שלנו הביתה, כי בישראל לא משאירים חיילים מאחור. אל"מ במיל' ארז וינר התנדב להיות ראש המטה שלנו, והתחלנו בבניית תוכנית פעילות. הרעיון הוא לייצר כמה אירועים שאפשר יהיה להעצים אותם במדיה. אנחנו מבקשים להיעזר בציבור כדי להחזיר את הדר ואורון לסדר היום ולהפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות. יש החלטת קבינט להפעיל לחץ על החמאס עד להחזרת החיילים, כך שעבור חמאס החזקת החיילים תהפוך מנכס לנטל. זה אומר לא לאפשר למשפחות של חמאס לקבל טיפול רפואי בישראל, ולא לאפשר למשפחות של רוצחים מעזה לבקר אותם בבתי הכלא בישראל. אבל את ההחלטות האלה לא מיישמים ולכן אנחנו זקוקים לעזרת הציבור".

מה תעשו עם הכסף שיתרם?

"עד היום, כמשפחה, ניהלנו את המאבק בצורה יחסית חובבנית ואנחנו זקוקים לכסף כדי לעשות את זה בצורה מקצועית כדי שנוכל להיאבק בספינים של ביבי ובנט. קודם כל, הכסף ישמש לשיווק והדהוד המסר, וגם לגיוס מתנדבים ולהקמת בסיס של אנשים שיפעלו עבור המטרה שלנו כמו אנשי יחסי ציבור או קמב"ץ, כשלהכל יש עלויות. אנחנו פועלים גם במישור הבינלאומי, ובדצמבר הופענו בדיון במועצת הביטחון באו"ם יחד עם שר המשפטים לשעבר של קנדה, ארווין קוטלר. הוא בנה קייס משפטי שהראה שיש הפרה של החוק הבינלאומי ההומינטרי, בגלל שהפסקת האש כבר נכנסה לתוקף בזמן שהדר נחטף. אנחנו צריכים לתבוע את הזכויות שלנו, וזה לא החמאס אלא גם הרשות הפלסטינית שאחראית גם על עזה ושדרכה עוברים הכספים".

מה התחושות שלכם ביום הזיכרון הזה?

"כל יום זיכרון הוא בעייתי בגלל הדואליות הזו. הדר הוא למעשה נעדר-חלל. שמחה (גולדין, אביו של הדר; ר.ה) אומר לפעמים שאנחנו עדיין לא משפחה שכולה. זו באמת פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שחיילים נעדרים הוכרזו כחללים, וזה קצת בלבל את המערכות. אנחנו בעצם משפחה שכולה שבויה. רוב האנרגיות שלנו מושקעות בלהשיב אותו לישראל, כך שיום הזיכרון מאוד מסובך לנו. אבל אנחנו עדיין חלק מהתיוג של משפחה שכולה, ומשתתפים בטקסים, משתדלים ללכת יחד ותומכים אחד בשני".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר