מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי
מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי

רמפות סוקולוב ותל חי בוטלו רשמית. האם אתם בעד העצים או בעד המחלפים? הצביעו

העתירה שהגישה עיריית כפר סבא נגד כריתת העצים גרמה לנתיבי ישראל לבטל את פרויקט הענק בכביש 531. האם אתם בעד או נגד? הצביעו

פורסם בתאריך: 25.4.18 14:13

חברת נתיבי ישראל הודיעה היום רשמית על החלטתה לבטל את פרויקט רמפות מגדיאל (הירידה מרחוב תל חי לכיוון כביש 531) וסוקולוב "בשל פעולות הרסניות של ראש העיר כפר סבא, צביקה צרפתי שגזלו מכספי משלמי המיסים עד כה מיליוני שקלים לשווא", כלשון הודעת החברה.

מהחברה נמסר כי זו "פעם ראשונה בהיסטוריית 100 שנה של חברת נתיבי ישראל בה מבוטל פרויקט שהחל שלב ביצוע". עוד נמסר: "אנו מקווים מאוד כי צביקה צרפתי אינו משתמש באמתלת 'לוחם שמירת היערות' לטובת 30 עצים בחורשת אוסישקין ו-140 מחוצה לה, שכלל לא בשטח עירו, על-מנת לקדם אינטרסים נדל"ניים של השכונה הסמוכה ויצירת רווח הון אלקטורלי, כל זאת תוך פגיעה בשניים מהפרויקטים התחבורתיים הקריטיים לתושבי עירו והסביבה כאוויר לנשימה".

ומה אתם חושבים? האם אתם בעד העצים או בעד המחלפים? היכנסו והצביעו:

נזכיר כי אתמול אמר דובר החברה בן גוטמן לצומת השרון כי בכוונת חברת נתיבי ישראל לבטל את שתי הרמפות בעקבות עתירה שהגישה עיריית כפר סבא, ובקשה לצו מניעה, נגד כריתת 170 עצים בשטח התוכנית. "בשנים הקרובות אולי יהיו עצים, אבל לא יהיה מחלף", אמר.

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

התכנון לרמפות תל חי וסוקולוב

התכנון לרמפות תל חי וסוקולוב

בהודעה שמסרה היום נתיבי ישראל נאמר: "במסגרת פרויקט 531 שחלקו המרכזי נפתח לרווחת מיליוני משתמשי הדרך בו בשנה שעברה, תוכננו ואושרו שתי ירידות- 'רמפת סוקולוב' ו'רמפת מגדיאל' (תל-חי), שהוגדרו כתנאי לפרויקט 'מהיר לעיר' ויהוו את החיבור היחיד מחלקו המזרחי של 531 אל כביש 4 לצפון. חלק מהפרויקט לביצוע החיבורים לכביש 531 אשר החל את שלב הביצוע, נדרש לעבור בחלקו הדרומי של 'חורשת אוסישקין'. תכנון זה אושר גם ע"י 'פקיד היערות' עוד בשנת 2014 ובהמשך קיבל תוקף חוקי מלא באמצעות מוסדות התכנון האמונים על כך , לאחר שאלה שמעו ובחנו את ההתנגדויות מצד הציבור, לרבות בנושא היער בשטח העיר הוד השרון עליו צביקה צרפתי נלחם באופן תמוה כשתושבי עירו נושאים במחיר.

"ביצוע העבודות לחיבורים של כביש 531 ע"י רמפת סוקולוב ומגדיאל (תל חי) אשר הבשיל לפני שבועות מספר לשלב הביצוע, לאחר קידום מפרך שנמשך למעלה מעשור, בהשקעת כ-20 מיליוני שקלים על ידי משרד התחבורה, צץ לפתע בוקר בהיר אחד מר צרפתי, והחליט לצאת ב'מבצע חיסול' הפרויקט באמצעות צו מניעה שהגיש לבית המשפט והוביל לנזק ישיר של מיליוני שקלים מכספי משלמי המיסים, בגין נזקים בפרויקט שנוצרו למדינה ולחברה כתוצאה מפעולותיו של מר צרפתי הוחלט על ביטול המיזם".

תגובת עיריית כפר סבא: "בזכות פועלו של ראש העיר כפר סבא צביקה צרפתי נמנעה כריתתם של כ-  170 עצים ביער, שנחשב לריאה ירוקה בשרון. עיריית כפר סבא מחויבת קודם כל לתושביה ועל כן פועלת לשמירה על האיזון בין פיתוח תשתיות עירוניות לבין השמירה על איכות החיים, ערכי הטבע והסביבה. ראש העיר והעירייה מעריכים את הפעילות המקצועית של חברת נתיבי ישראל ומודעים לחשיבות הרבה בקידום עבודות התשתית של עורקי הכניסה והיציאה מהעיר והרמפות בתל חי וסוקולוב, אך יחד עם זאת מאמינים כי יש למצוא פתרון שימצא איזון בין השניים. אנו קוראים לחברת נתיבי ישראל לשבת עמנו בהקדם האפשרי לשולחן הדיונים למציאת פתרון מיטבי לרמפת סוקולוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חיים

    המאבק של תושבי כ״ס מיוצגים ע״י ראש העיר צביקה צרפתי הינו כנגד רמפת סוקולוב ולא כנגד רמפת מגדיאל (תל חי )
    הרמפה שתכננה נתיבי ישראל לא התחשבה בתושבי כ״ס ותגרום מפגעים לגרים לאורכה .
    בעוד שהחלופה שהגישה כ״ס לרמפת סוקולוב שהיא מוסטת דרומה טובה הנדסית ואינה פוגעת בתושבי כ״ס .
    אני מציע לנתיבי ישראל להודות בטעותם ולתכנן מחדש את רמפת סוקולוב ברוח התכנית שהגישה כ״ס .

  2. רון

    כפר סבא הולכת מדחי אל דחי…
    העיר הזאת מסריחה מבן חמו וממשיכיו.

  3. גבי

    בכוחנות מאפיונרית מנסה נת"י להחזיר לעצמה את רמפת סוקולוב ( בתל חי התחילו לעבוד ועכשיו , כאלמנט של סחיטה בנוסח קוזה נוסטרה – עצרו ) שתוכננה בחטא וניסתה להבנות בצורה הרעה ביותר האפשרית , וכל זה , כדי לאפשר מיזם נדחני ע"ח חניון הרכבת , כדי שמשתמשי הרכבת ישלמו על החניה שתהיה פרטית. בושו לכם נתיבי השחיתות לישראל.

  4. ש.מ.

    יער אוסישקין הפך למזבלה של דיירי ארלוזורוב.במו עיני ראיתי אותם משליכים מידי יום פסולת בנין ,גזם ואשפה אז שלא יהיו פתאום צדיקים.טייחת הטייסים הפכה לצנור ביוב מלאה בצואת כלבים בושה שנקראת על שם טייסי צהל היקרים.עמודי תאורה נעקרו ע"י עירית כפר סבא.תתביישו.

  5. תגובה לש.מ.

    ש.מ. ה"חכם" והדעתן, יער אוסישקין שייך לעיריית הוד השרון והיא מזניחה אותו לחלוטין. התושבים בארלוזורוב לא אחראים להחליף נורות ביער או לבנות שם טיילת בעצמם – הם מצד אחד סובלים מהזנחה של היער ומצד שני חרב מונחת של בניית שלושה נתיבים במרחק יריקה לביתם.

  6. תומך סטבון.

    התנהלות עיריית כפר סבא פופוליסטית. אין תחליף למחלף אך כן ניתן היה לשחק עם התוואי שלו. ניתן וצריך להקים בכפר סבא יער שבאמת ישמש את תושבי העיר ולא יהיה מזבלה שאף אחד לא בא לנפוש בה – לפי הכלל לפיו כנגד כל עץ שייגדע ישתלו ביער החדש 10 עצים.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחלף סוקולוב לא נחוץ מיותר ונועד למטרות עלומות
    ראשית כמות התנועה ממזרח לתוך כפר סבא זניחה משום שנפח התנועה מגיעה מכביש 4
    שנית הבעיה היא לא מחסור במחלפים אלה הפקקים ביציאות וכניסות לעיר
    אז מה טעם בעוד מחלף או רמפה אם עומדים בפקק
    "יוֹדֵעַ צַדִּיק, נֶפֶשׁ בְּהֶמְתּוֹ; וְרַחֲמֵי רְשָׁעִים, אַכְזָרִי." משלי פרק יב י –
    תעקבו אחרי הכסף ואחרי מי שדולף את הפרויקט והאמת תצא לאור

  8. ש.מ

    יער אוסישקין בבעלות פרטית ואף אחד לא יכול להשתלט עליו בכוח.זה לא החלפת נורה זה עקירת עמודי תאורה ביום הראשון שהתקינו אותם.הבנת את זה צדיק.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר