הדמיית רחוב ויצמן בסיום העבודות
הדמיית רחוב ויצמן בסיום העבודות

פרויקט הנת"צים: בעירייה מבטיחים שידרוג מסיבי לוויצמן ונגישות מלאה בתקופת העבודות

שבילי אופניים יסללו לאורך כל הרחוב ובעירייה מתכננים חזית אחידה לבתי העסק. המחיר: שלוש שנים של עבודות

פורסם בתאריך: 25.6.18 18:12

כמעט חודש אחרי שצומת השרון חשף את הכוונה להתחיל בעבודות להקמת נתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים ברחוב ויצמן בכפר סבא במסגרת פרויקט "מהיר לעיר", עבודות שיימשכו כשלוש שנים, פרסמה היום (שני) העירייה את פרטי התוכנית. מהעירייה נמסר שהפרויקט, שמובילים משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון בהשקעה של כ-200 מיליון שקל, יכלול גם שדרוג מסיבי של הרחוב, כולל סלילתו מחדש, ריצופו, התקנת ריהוט רחוב חדש ויצירת חזית אחידה לרחוב.

בעירייה אומרים שהעבודות כוללות סלילת תשעה קילומטר של צירי העדפה לתחבורה הציבורית ברחבי העיר, ובעיקר ברחוב ויצמן. תוואי נתיבי התחבורה הציבורית הוא מצומת רעננה דרך רחוב טשרניחובסקי בכפר סבא, רחוב ויצמן לכל אורכו עד לקניון G במזרח העיר.

במרבית רחוב ויצמן יוגדרו נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בנתיבים השמאליים, וברחוב טשרניחובסקי הנת"צ יסומן בנתיב הימני לכיוון מזרח, ובנתיב השמאלי לכיוון מערב. "הבחירה בנתיב הסימון נעשתה בכל מקום בהתאם לתוואי הרחוב ולצורך הגברת מהירות התחבורה הציבורית ומניעת עיכובים כתוצאה מפניות והשתלבות רכבים חונים בצד הימני של הדרך", מסרה העירייה.

במקום חניות שיבוטלו לאורך התוואי, מסרה העירייה שתקים חניות חדשות בעיר לאורך הנתיבים ובצירים מקבילים, בהם הרחובות רוטשילד, תל חי, המייסדים, הבנים, הכלנית, החי"ל, חניון מגרש הספורט בבית הספר ערן, חניון בית הספר יצחק שדה וחניון ברחוב התוכנה.

ברחוב ויצמן יסללו לאורך כל הרחוב שבילי אופניים מופרדים מהכביש, כמו גם ברחובות השרון וטשרניחובסקי. בויצמן יתבצעו גם חידוש כלל המדרכות, תוספת ריהוט רחוב, תאורת רחוב ו"יצירת זהות אדריכלית אחידה, ייחודית ואטרקטיבית לרחובות", כלשון העירייה שהבטיחה ש"בדרך זו יחזור הרחוב להוות עוגן למסחר ובילוי לרווחת הסוחרים והתושבים כאחד".

בעירייה מבטיחים לצמצם ככל הניתן את אי הנוחות במהלך תקופת העבודות, ומבטיחים שתשמר נגישות למתחמי מגורים ועסקים. "במסגרת העבודות יהיו הסדרי תנועה שיפגעו בנוחות הציבור באופן זמני, אך לא מתוכננות חסימות מלאות של כבישים, והנגישות להולכי רגל תישמר לכל אורך הפרויקט", אומרים בעירייה, "התכנון יבוצע בקפדנות כדי להבטיח את צורכיהם של העסקים באזור, לרבות נגישות מבקרים לחנויות, ונגישות לרכבים מסחריים לשם פריקה וטעינה".

העבודות יתבצעו בשלושה מקטעים בדירוג, ממזרח למערב. הן יחלו בקטע המזרחי של רחוב ויצמן, בקטע שבין צומת הכבישים 40 ו-55 ועד לרחוב העמק. במהלך 2019 יחלו העבודות במרכז ויצמן לכיוון מערב. משך הביצוע הכולל לאורך הציר צפוי כאמור להימשך כשלוש שנים. "בשלבים שונים של העבודות יתמקד הביצוע בחלקים שונים של חתך הרחוב בהתאם לתוואי העירוני הנתון. דבר זה יאפשר במשך רוב תקופת הביצוע נסיעה ב-2 נתיבים לכל כיוון, תוך מתן נגישות אופטימלית ומינימום הפרעה למשתמשי הדרך", מסרה העירייה.

 

מנכ"ל העירייה, איתי צחר, אמר: "הקידמה הביאה לריבוי כלי רכב במשפחות התושבים, אך ללא הגדלת מקומות חניה וצירי תנועה באופן זהה. אין כל סיכוי להדביק את הקצב אם נמשיך לפעול כפי שפעלנו עד כה. מה שנדרש הוא לשפר את תשתית התחבורה הציבורית, שבילי האופניים והמדרכות וליצור תשתית שתעודד את הציבור להעדיף אמצעים אלו על פני שימוש ברכב פרטי". הוא הוסיף ש"רווח משמעותי נוסף הוא חידוש מלא לרחוב ויצמן, לב העיר, והשבת זוהרו אשר הועם לאורך השנים האחרונות. אנו נפעל במלוא הרגישות לצרכי הציבור והסוחרים ונבצע פרויקט זה תוך התחשבות מרבית בצרכים אלו".

טליה כהן וולף, סמנ"כלית פרויקט מהיר לעיר בחברת נתיבי איילון אמרה: "מדובר בפרויקט משמעותי לעיר ולמטרופולין, המחבר את כפר סבא ל-17 הרשויות שהשכילו להצטרף למהפכת התחבורה הציבורית, ולתת לתושביהן אלטרנטיבה איכותית לעמידה בפקק. 'מהיר לעיר' יחדש את פני העיר, והדבר כרוך מטבע הדברים בתקופת עבודות אשר תגרום לאי נוחות וקושי לתושבים – אך אחרת כולנו נעמוד במגה-פקק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תוכנית טובה אבל חבל שלעיריה אין דובר שיכול להסביר אותה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התמונה מראה בדיוק את הבעיות שבתכנון מכמה סיבות:
    נתיבי תחבורה ציבורית
    כפר סבא היא לא תל אביב וחוב ויצמן אינו רחוב המסגר.
    הכוונה היא שרחוב ויצמן משרת בעיקר את תושבי כפר סבר, ולכן תפיסה של שני נתיבי תחבורה ציבורית לכל אורך היום הינו בזבוז.
    האם מישהו ערך סקר מקדים לוודא שיש שימוש קבוע בנתיבים?
    חסימה של שני נתיבים מתוך 4 תביא לפקקים לאורך רחוב ויצמן ונטישה של הקונים.
    בטיחות
    בדרך ז’בוטינסקי בפתח תקווה ביצעו לראשונה את שני נתיבי התחבורה הציבורית במרכז הנתיבים.
    עשרות הולכי רגל נהרגו כתוצאה מהשינוי.
    התברר שאנשים שרצו לחצות את הכביש לא שמו לב לתנועה של אוטובוסים במרכז הנציב ובזמן הירידה או ניסיון הגעה נפגעו ונהרגו.
    נתיבים אלו נסגרו וכעת הם עומדים כפיל לבן במרכז הדרך בפתח תקווה.
    העלאת והורדת נוסעים
    התמונה מראה עצים ואופניים ורכבים והרמוניה מושלמת ויחד איתה היכן תחנות העלאת והורדת הנוסעים? למה הן אינן מוצגות בתוכנית?
    ישנן שתי אפשרויות
    הראשונה שהנוסעים יעלו וירדו במרכז הכביש על הנתיבים ואז יווצרו כמה בעיות.
    הראשונה בטיחותית כדי להגיע ולחזור לתחנה נוסעים צריכים לעבור נתיבי תנועה ראו הסבר למעלה.
    והשנייה יש צורך בהקמת תחנות באמצע הנתיבים שגם הן דורשות רוחב מהדרך כלומר עוד נתיב.

    האפשרות השנייה שהאוטובוס ישתלב מהנתיב האמצעי לנתיב כלי הרכב להורדת הנוסעים ליד המדרכה ואז פעולת ההשתלבות היא מסוכנת מול כלי הרכב והמעברים בין הנתיבים יוצרים עומס על התנועה.

    בקיצור ביצוע נתיבי תחבורה ציבורית מיותר ונראה כמו גחמה של משרד התחבורה להפוך את כפר סבא לשפן ניסיונות

  3. תושב העיר

    אנו תושביי העיר מאז ומתמיד שפניי נסיונות בלי לשתף בשיקוף את התושבים עושים ואחר כך קובעים לנו עובדה מוגמרת אנו משלמיי המיסים פרט שולי בעיר נדיר את רגלנו מכפר סבא לערים אחרות לרכישת כל מיצרכנו לערים אחרות עד סיומו של הפרויקט שלא יוצלח מלחתחילה סבל שבל יתואר כמו בערים אחרות שפרויקט דומה לא צלח וגרם רק נזקים והרג מיותר של אזרחים זהו פשע איפה במרכז העיר אפשר לבצע נתצ אושביל לרוכבי אופניים כנראה שהכסף נוזל למנכלים וליושבי הכסאות מביין הידיים שמוקרם הוא משלמיי המיסים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר