דוכן ההסברה/קפה של יובל לוי
דוכן ההסברה/קפה של יובל לוי

פעילים של צרפתי חילקו שוקו ברכבת? הפעילים של יובל לוי הלכו על קפה

אתמול גילינו כאן שפעילים של ראש העירייה חילקו שקיות שוקו ברכבת, בניגוד לחוק הבחירות. כעת מתברר שהם לא היחידים. תגובת המטה של לוי: "מדובר בדוכן הסברה שהוצב ופעל על פי חוק. הדוכן הציע קפה בלבד"

פורסם בתאריך: 17.10.18 08:24

המתמודדים לראשות עיריית כפר סבא מרגישים שזו הישורת האחרונה לפני הבחירות בעוד כשבועיים, ועושים הכל כדי למשוך את תשומת לב התושבים. אתמול גילינו כאן כי פעילים של ראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי, חילקו שוקו יחד עם פליירים ברכבת בניגוד לחוק הבחירות ברשויות המקומיות. כעת מתברר כי המתמודד לראשות העיר, עו"ד יובל לוי, הלך אפילו רחוק יותר.

על פי תמונה שצילם פעיל באחד ממטות הבחירות בעיר, הציב המטה של לוי עגלה נגררת ממותגת בחניון אחת מתחנות הרכבת בעיר, עם מכונת קפה, שהוצע לעוברים ושבים. על פי יועץ התקשורת של לוי, רוני סופר, "מדובר בדוכן הסברה שהוצב ופעל על פי חוק".

מתמודדת אחרת לראשות העיר, הדר לביא, אמרה אתמול כי היא מתכוונת להגיש תלונה במשטרה נגד לוי. "יש דיווחים רבים בעיר בנוגע למעבר על חוקי הבחירות, ואנחנו כולנו צריכים לשים לב שהבחירות הגורליות האלו מתנהלות בצורה הגונה וחוקית", היא אומרת, "זה מצטרף להכפשות גלויות ומרומזות ברשת ובכלל. אני מצפה שבשבועיים שנותרו כל אחד מהצדדים יעשה מאמץ לשמור על כללי המשחק, לתת כבוד לצד השני, ולנהל קמפיין מכבד נקי ולא מלוכלך".

הדר לביא. צילום נטלי קוסקי

הדר לביא. צילום נטלי קוסקי

נציין שחוק הבחירות (דרכי תעמולה) קובע איסור כללי על שימוש במתנות במסגרת תעמולת הבחירות, אך מבחין בין חפצים שאין להם ערך כלכלי בפני עצמם ועיקר שימושם הוא לצורך תעמולת בחירות – דוגמת כפתורים ומדבקות שעליהם שם, סימן או סיסמה של מועמד או רשימה, ובין חפצים שיש להם ערך ושימוש בפני עצמם במנותק ממערכת הבחירות כגון מכשירי כתיבה, מצרכי מזון או אביזרי רכב בין אם יש עליהם סימן של מועמד או רשימה ובין אם לאו. "חלוקה של חפצים בעלי ערך כאמור לעיל הינה אסורה, וזאת אף אם מדובר במתנה פעוטת ערך", נכתב בחוזר מנכ"ל הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות במאי 2018.

בסעיף 8 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט- 1959, נקבע בין השאר כי "לא תהא תעמולת בחירות קשורה במתן מתנות, ופרט למסיבות בבתים פרטיים לא תהא קשורה בהגשת מאכלים או משקאות משכרים".

נזכיר גם שבהחלטתו בעתירה שהגיש ראש עיריית הרצליה משה פדלון נגד המתמודדת לראשות עיריית הרצליה מאיה כץ, לאחר שפעיליה של האחרונה חילקו שקיות שוקו בכניסה לבתי ספר ביום הראשון ללימודים, קבע יו"ר ועדת הבחירות האזורית דן-צפון, השופט בדימוס עודד מודריק, כי "פרשנות תכליתית של הביטוי 'מאכל' בהקשר להוראת הדין דנן כוללת גם משקה. בוודאי משקה מסוג 'שוקו' או 'מילק שייק' שיש בו רכיבים של מזון. בעיני גם משקה טהור (כגון מים) בא בגדר האיסור".

ממטה יובל לוי נמסר בתגובה: "מדובר בדוכן הסברה שהוצב ופעל על פי חוק. הדוכן הציע קפה בלבד".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר