הפגנה נגד יוקר המחיה צילום: מגד גוזני
הפגנה נגד יוקר המחיה צילום: מגד גוזני

"המחאה תדעך. הרוב אצלנו אוהבים להתבכיין על יוקר המחייה בישיבה עם חברים בסלון"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם מחאת יוקר המחיה תדעך או תתגבר?

פורסם בתאריך: 22.12.18 18:04

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

המחאה נגד יוקר המחייה תדעך עד לבחירות לכנסת, מאחר והפוליטיקאים ילכו לקראת הציבור וימנעו את התעצמות המחאה עד לבחירות. אחרי הבחירות נקבל "אופרה אחרת". התעצמות המחאה לפני הבחירות תזיק לפוליטיקאים המבקשים להיבחר מחדש. אתם מכירים פוליטיקאי שלא רוצה להיבחר לכנסת? מי רוצה להיכשל בבחירות? התמונה תשתנה ללא ספק אחרי הבחירות לכנסת ולא קשה להבין מדוע. (דב עילם הוא אמרגן)

אלי אליהו

אלי אליהו

המחאה תדעך. היום זה לא מה שהיה פעם. בעבר, אנשים היו בבית חסרי מעש ורק חיכו לצאת לרחוב להפגין, ולא תמיד היה חשוב על מה, העיקר המפגש החברתי. היום לצערי המצב שונה לחלוטין. בעידן האובר טכנולוגי אנשים תקועים עם הראש למטה בנייד, מרוכזים בעיקר בעצמם. רק דבר קיצוני ממש יוציא אנשים לרחוב. לצערי, יוקר המחייה לא מעניין את כולם. בקרוב המחאה תעלם כמו הרבה מחאות בשנים האחרונות. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

הלן שי

הלן שי

אני מקווה שהמחאה תתעצם ותצמיח מקרבה מנהיגים שיפעלו למיגור יוקר המחיה. אני מקווה שהמחאה תביא לתוצאות אמיתיות במסדרונות השלטון. יוקר המחיה פוגע קודם כל בחלשים, בקשישים ובסיעודיים. כשסל המחיה עולה הם הראשונים להיפגע. המחאה הגדולה האחרונה לא הביאה לירידה במחירי הדיור, והם אף האמירו מאז. שר האוצר צריך לפעול להורדת יוקר המחיה ולא להקים עוד ועדה. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים)

אורי נגר

אורי נגר

לצערי, הפעם המחאה תדעך. המחאה הקודמת עלתה מלמטה, מהעם עצמו, ולכן הייתה חזקה ואמיתית ונמשכה לאורך זמן ועם תוצאות טובות יחסית. המחאה כעת היא מגופים פרטים והתארגנויות כאלו ואחרות, ולכן לא נראה לי שהיא תתעצם. ככלל, אנחנו רואים שהרוב אצלנו אוהבים להתבכיין על יוקר המחייה בישיבה עם חברים בסלון או בבית הקפה, אבל לעשות מעשה פחות נעשה. בעניין הזה יש לנו מה ללמוד מהצרפתים, שלפני שבוע יצאו בהמוניהם לרחובות בגלל התייקרות של שלושה אחוז במחירי הדלק. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר