היכל התרבות בכפר סבא. צילום עזרא לוי

מנהלת מטה הבחירות של סער תחליט אילו הצגות תראו. וגם פעיל שלו. וגם קולגה שלה

מנהלת המטה, יולי גת משמשת נבחרה כחברה בוועדת הרפרטואר, כמו גם יעל תמרין שעבדה איתה בבית בכפר ופעיל הבחירות של סער רמי סובעי. הוועדה קובעת אילו הצגות ומופעים יעלו בהיכל התרבות. בעירייה אומרים שהבחירה מוצדקת ושמדובר בתפקיד מחייב

פורסם בתאריך: 22.8.19 16:54

אחרי הניסיון למנות את מנהלת מטה הבחירות של ראש עיריית כפר סבא, יולי גת, לתפקיד מ"מ מקום מנכ"לית מפעל המים, חושף צומת השרון כי מזה מספר חודשים היא משמשת כחברת ועדת הרפרטואר העירונית. יחד איתה מונו שני נציגים חדשים נוספים – יעל תמרין, מנהלת תרבות הפנאי ב"בית בכפר" אותו ניהלה גת, ואחד הפעילים של ראש העירייה רמי סובעי. השלושה נכנסו לתפקיד במקומם של חברים אחרים בוועדה, שעשו את עבודתם נאמנה במשך שנים רבות.

ועדת רפרטואר היא ועדה מקצועיות של נציגי התושבים בעיר שמתווה את הקו האמנותי של היכל התרבות. יושבים בה בין שבעה לשמונה חברים ותפקידה לעצב את מאגר ההיצע ולכלול בו תכניות ומופעים איכותיים ומשמעותיים. חברי הוועדה צופים צפייה מוקדמת בהצגות ומופעים, כותבים עליו משוב ומעבירים אותו לאחראים באגף התרבות. תושבים המעוניינים לקחת חלק בוועדה פונים להיכל התרבות בטופס, תוך פניה מנומקת בכתב לגבי יכולתם וכישוריהם. מתוך הרשימה נבחרים החברים הראויים, המייצגים בין היתר מגוון אוכלוסיית תושבי העיר, כלומר גמלאים, דתיים, עולים, נוער, חילוניים וכדומה.

יולי גת ורפי סער

"מדובר באנשים שהזיקה שלהם צריכה להיות שהם אוהבים תרבות, צורכים תרבות והם צריכים להיות עם תפיסה אינטליגנטית לעניין הזה", אומר גורם בכיר באגף התרבות. "חברי הוועדה הם הקהל שצורך את התרבות, אנשים שרובם ככולם רואים תיאטרון. רק שלושה מחברי הוועדה הם אנשי מקצוע . באשר למינויים החדשים, ממה שאני יודע גם לגת ולתמרין יש רקע והן שוחרות תיאטרון וכל השלושה, כולל סובעי, עברו ראיון התאמה".

"זו לא עבודה פשוטה", אומר גורם אחר. "זה ללכת להצגות חינם בכל הארץ במשך חמש שנים, לפעמים אפילו פעמיים שלוש בשבוע ולמלא טופס. אתה מחויב ללכת ללא פחות מ-85 אחוז מההצגות. מדובר בעשרות הצגות. בשנים האחרונות היו לא פחות מחמישה הרכבים שונים של הוועדה כי זה מאוד מעייף ואנשים מתחלפים, דורות משתנים".

של מי ההחלטה בסוף את מי למנות?

"בסוף ההחלטה הסופית היא של מנהל האגף".

ואיך בוחרים מי טוב לתפקיד?

"ממה שאני יודע תמיד בחרו אנשים לפי המלצה מקצועית של אנשים בתוך אגף התרבות שמייצגים את הציבור, ללא אינטרסים של כזה או אחר. לקחת אחד שהוא ראש ועד עובדים של מפעל – תשאל אותו כמה הצגות הוא ראה בשנה האחרונה או בשלוש השנים האחרונות. אם כך, איך הוא יראה שבע הצגות בחודש? האם הוא בכלל ילך? יולי גת היא אישה מאוד אינטליגנטית ואם היא לא הייתה קשורה לראש העיר הייתי אומר שהיא בהחלט מייצגת דעת קהל. אבל המינוי הזה בהחלט מעורר שאלות קשות".

אחת מחברות ועדת הרפרטואר שהתבקשה לסיים את תפקידה לאחר כארבע שנים, היא קורנה שרייבמן. "אף פעם לא מינו לוועדה מקורבים אלא רק אנשים שיכולים לשקף את האוכלוסייה הכללית", היא אומרת לצומת השרון, "כשהתקשרו להודיע לי בצער הרגשתי את הקושי בקולם. זה לא מרגיז אותי אבל כן מעציב אותי".

למה?

"כשאנחנו עבדנו לא היה לנו קשר אחד עם השני. לא החלפנו חוות דעת. זה שיולי ויעל מכירות ואולי מחליפות חוויות זה לא טוב לתפקיד. זה עיוות עבור הקהל המקומי. אני גם לא חושבת שמנהלת הקמפיין של רפי סער יכולה לקבל תפקיד שעלול להיראות לפחות על פניו כטובת הנאה. זה לא בריא".

תגובת עיריית כפר סבא: "חברי ועדת הרפרטואר מכהנים בתפקיד ועדה מייעצת ובעלי מחויבות לצפות בהצגות ולכתוב חוות דעת, מתוך נקודת מבט של תושבים אוהבים ושוחרי תרבות. כל חברי הוועדה שאינם עובדי הרשות, נפגשו לפגישת היכרות עם מנהל האגף ומנהלת מחלקת מופעים, כולם הציגו את זיקתם ואת אהבתם לעולם התיאטרון, וכולם התחייבו לצפות במרבית ההצגות (ויש עשרות בשנה), לכתוב חוות דעת ולהשתתף בדיונים. אנו מברכים אותם על השקעת הזמן והמסירות הרבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייב לסדר ג'ובים לפעילים שלו, מה זה משנה
    אם יש להם את הכישורים יש להם את הקשרים,
    בושה וחרפה,סער הבטיח פוליטיקה אחרת אבל לא הבטיח לקיים, סער לך הביתה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה יהיה הסוף עם הפוליטיקה הרקובה בכפר סבא? מאז הבחירות האחרונות העיר בהידרדרות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר