גן ילדים. צילום זאב שטרן
גן ילדים. צילום אילוסטרציה זאב שטרן, לגן המצולם אין קשר לכתבה

למרות הודעת העירייה, ההורים גילו ליקוי בטיחות ברמה 1 בגן ילדים

ההורים דורשים מהעירייה כבר מספר שבועות את דוחות הבטיחות בגנים, אך עד כה סירבה העירייה להעביר אותם. כעת ההורים חוששים שיש ליקויים נוספים שאינם יודעים עליהם

פורסם בתאריך: 19.9.17 10:14

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין הנהגת ההורים בכפר סבא וחברי ועד הורי הגנים בעיר לבין מנכ"לית העירייה אושרת גני גונן ומנהלת אגף החינוך אורלי פרומן, גילו חברי הוועד כי באחד מגני הילדים בעיר יש ליקוי בטיחות ברמת קדימות 1, כזאת שלא היתה אמורה לאפשר את פתיחתו עם תחילת שנת הלימודים. זאת למרות הודעת העירייה כי אין בעיר מוסדות חינוך שבהם ליקויי בטיחות ברמות קדימות גבוהות. ככל הנראה מדובר בסדקים בתקרת הגן.

נזכיר שההורים דורשים מהעירייה מזה מספר שבועות לחשוף בפני כלל ההורים את כל דוחות הבטיחות בגני הילדים בעיר, אך העירייה סירבה. בישיבת מועצת עיריית כפר סבא שהתקיימה בשבוע הראשון של ספטמבר, במענה לשאילתא שהעלו חברי סיעת תפו"ח מהאופוזיציה בבקשה לקבל את שמות המוסדות שבהם נדרשים תיקונים מטעמי בטיחות, השיבה העירייה כי "נכון למועד מתן האישורים אין מפגעים בקדימות 1,0 המהווים סיכון לחיי אדם". כעת, בקרב חברי הוועד יש חשש גדול כי יש מוסדות חינוך נוספים שבהם ליקויי בטיחות ברמת קדימות גבוהה.

בפגישה בעירייה דנו בכירי העירייה עם חברי הוועד על חלופות שונות לפרסום פומבי של דוחות הבטיחות, למשל באמצעות העברת הדוחות לעיני יו"ר כל גן, או לחברי ועד הורי הגנים, אך חברי הועד סירבו והם עומדים על כך שעל העירייה לפרסם את הדוחות לכלל ההורים.

בסיום הפגישה, הוצגו לחברי הועד חלק מדוחות הבטיחות של הגנים בעיר, ובאופן מקרי נתקלו חברי הועד בדוח הבטיחות של אותו גן שבו ליקוי בטיחות ברמת קדימות 1. ההורים טוענים כי עצם העובדה שהם אלה שהסבו לתשומת לבה של העירייה לליקוי הבטיחות באותו גן ממחיש שאין תהליך בקרה על תיקון ליקויים שהתגלו בגנים. הם חוששים כי המצב דומה גם ביחס למוסדות החינוך האחרים בעיר.

חבר בועד הגנים: "החובה הראשונית של כל הורה היא לשמור על בטחונו ושלומו של הילד שלו. אי פרסום דוחות הבטיחות על ידי העירייה מונע ממני לקיים את החובה שניתנה לי כהורה. זכותם וחובתם של ההורים לדעת אם הם שולחים את הילד שלהם לגן בטיחותי. אנחנו חוששים שיש עוד גנים שיש בהם ליקוי בטיחות בקדימות גבוהה, ואנחנו לא יודעים עליהם. לצערנו, הספקנו לראות רק דוח אחד כזה, ולא הוצגו לנו כל הדוחות. יש חשש מאוד כבד שיש מוסדות חינוך נוספים שיש בהם ליקוי בדרגה 0 או 1 לא טופל כיאות, כמו שגילינו במקרה הזה".

יו"ר ועד הורי הגנים אדמית בריכטה: "למיטב ידיעתנו, ולפי מה שנמסר לנו מהעירייה הליקויים תוקנו. ועד הגנים ביקש מהעירייה לפרסם את  דוחות הבטיחות של כל מוסדות החינוך בעיר".
בעירייה לא ענו על שאלת "צומת השרון" אם יש בעיר גנים נוספים שגם בהם ליקויי בטיחות בדרגת קדימות גבוהה. הם העבירו את תגובתו של מיכאל זלדין, מהנדס קונסטרוקציה ומנהל מחלקת תחזוקת מבנים, שאמר כי "ליקויי בטיחות בדרגת 0 ו 1 טופלו. הילדים והצוות החינוכי יכולים לשהות בגן בשקט ובבטחה". לגבי העברת דו"חות הבטיחות, מסרה העירייה כי ועד ההורים יקבל אותם לעיונו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר