הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com
הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com

"זה סוג של הדרן". כל מה שרציתם לדעת על ההקפות השניות בכפר סבא

יו"ר המועצה הדתית, הרב ששון טרבלסי, מספר על המנהג ועל השמחה הגדולה, ועל האירועים שמתוכננים בכפר סבא: "כל אירוע יהיה בסגנון שונה ובהתאם לאוכלוסיות"

פורסם בתאריך: 16.10.22 08:48

מחר, יום שני, מוצאי שמחת תורה, יחגגו ברחבי הארץ ובמקומות רבים ברחבי העולם, את ההקפות השניות. במועד זה מסיימים לקרוא את התורה ומתחילים לקרוא אותה מחדש. ההקפות השניות נחגגות עם ספרי התורה ובליווי שירה, ריקודים וכלי זמר.

"הקפות שניות זה סוג של הדרן", מסביר הרב ששון טרבלסי, יו"ר המועצה הדתית בכפר סבא. "בכל הופעה טובה יש בסוף את שיר הסיום וזה למעשה ההקפות השניות. יש לנו רצף של חגי תשרי – ראש השנה, כיפור סוכות ופתאום החגיגה נגמרת וזו הזדמנות לבטא את השמחה שלנו או העצב שלנו בפרידה מהחגים".

הרב ששון טרבלסי, יו"ר המועצה הדתית בכפר סבא, צילום מייקל כץ

הרב ששון טרבלסי, יו"ר המועצה הדתית בכפר סבא, צילום מייקל כץ

הוא מציין שסיבה נוספת היא בוא החורף: "תקופת החורף, היא יחסית דלה בחגים לעומת הקיץ שיש בו את פסח, שבועות וסוכות. כמובן שאחרי שמחת תורה מתחילים את ספר בראשית – שזו תחילת התורה וההזדמנות שלנו לבטא בקול את הרצון שלנו לחגוג את סיום סדרת החגים, סיום התורה וקריאת התורה מחדש. במהלך החג אנחנו חוגגים, אבל יש הגבלות של דת ובמוצאי שמחת תורה, אפשר לעשות זאת ברעש גדול".

כאמור, את ההקפות שניות מציינים בכל רחבי הארץ, העולם וגם בכפר סבא. "השנה, אנחנו רואים הענות גדולה יותר של כלל הציבור להגיע לאירועים בכלל ואירועים דתיים בפרט כמו באירוע הסליחות שעשינו שהגיעו תושבים רבים וראינו שיש עלייה מבורכת", מציין טרבלסי.

מה הסיבה?
"עם ישראל התפוצץ אחרי הקורונה וצמא לתרבות בכלל וגם לתרבות יהודית וזה תמיד כיף לשמוח. השנה אנחנו צופים גידול במשתתפים ביחס לשנים הקודמות, בטח ובטח אחרי תקופת הקורונה בה לא חגגנו בכלל".

 

טרבלסי מציין שבכפר סבא יתקיימו אירועים קטנים קהילתיים וכן שני אירועים מרכזים, הראשון ברחוב הרצל בעיר והשני בשכונת קפלן במרכז דוד. "שמחת תורה, זה חג שמאחד את כל העם, את הדתיים והחילונים ולכן אנחנו עושים אירועים נגישים לציבור, גם במרכז העיר וגם בשכונות, על מנת שלאפשר לכולם להגיע", הוא מסביר. "כל אירוע כמובן יהיה בסגנון שונה ובהתאם לאוכלוסיות, אם זה בסגנון עממי מזרחי ואם זה בסגנון חסידי".

הוא אומר כי את החיבור ניתן לראות גם באירועים נוספים שמתרחשים בעיר. "לדוגמא בפסטיבל האוכל בכפר סבא, יש הקפדה שהוא יהיה כשר ובפיקוח של הרבנות, על מנת לאפשר לכלל הציבור ליהנות ולקחת בו חלק", אומר טרבלסי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר