אוטובוס של מטרופולין, צילום רגב כלף באדיבות מטרופולין

"הבן שלי כמעט התעלף" | נמשך הבלאגן בקווי התחבורה לבתי הספר

תלונות רבות על המצב בקווי התחבורה הציבורית לבתי הספר ממשיכות לזרום ותלמידים מדווחים על עומס נוראי ומחנק, בעוד הורים נאלצים לעזוב את עבודתם כדי להסיע אלת ילדיהם

פורסם בתאריך: 8.12.21 07:48

נמשך גל התלונות על בעיות ובלאגן בקווי התחבורה הציבורית אל ומבתי הספר של חברת מטרופולין בכפר סבא. הורים ותלמידים מתלוננים על צפיפות איומה באוטובוסים ילדים שסובלים ממחנק, אוטובוסים שאינם עוצרים בתחנה או אינם מגיעים בזמן ועוד. הורים רבים נאלצים למצוא חלופות או להסיע את ילדיהם לבתי הספר ולהחזירם, כועסים על העירייה, מדגישים כי הבעיות נמשכות כבר זמן רב ושואלים בקול רם מדוע העירייה אינה נכנסת לעובי הקורה ועושה סדר בבלאגן.

במשרד התחבורה אומרים בתגובה, כי יבדקו את העומסים בקו 10 ויבחנו אפשרות תגבור נסיעות. כמו כן, ציינו כי בקרוב יפורסם מכרז להפעלת שירותי התחבורה הציבורית בכפר סבא ובכל אזור השרון כולו. מעיריית כפר סבא נמסר, כי ראש העירייה רפי סער פנה במכתב למנכ"ל חברת מטרופולין בדרישה לפגישת עבודה מיידית בנושא. ההורים מדגישים כי הבעיות אינן חדשות.

קיראו את הפרסום הקודם בצומת השרון על הבעיות:

"זה עלול להסתיים באסון" | בלאגן גדול בקווים לבתי הספר

סבטלנה, אמא לתלמיד בחטיבת רמון, מספרת על מה שאירע לבנה באוטובוס: "כנראה שחררו את כל השכבות יחד באזור השעה 13:00 בצהריים. הגיע קו 10 לתחנה של חטיבת אילן רמון. האוטובוס התמלא פי שלושה מהכמות המותרת, לדברי בני הוא הרגיש שהוא לא יכול לנשום מרוב הצפיפות שהייתה באוטובוס, לטענתו עוד ילדים הרגישו מחנק מטורף בעקבות כמויות הילדים שעלו לאוטובוס. מיותר לציין שחלק גדול מהילדים יושבים ללא מסכה והקורונה עוד פה לצערי. את הנהג לא עניין כמויות הילדים שעלו לאוטובוס, הוא המשיך ועצר גם בתחנה של חטיבת בר לב וכמובן שעוד ילדים עלו, הצפיפות באוטובוס הפכה להיות נוראית יותר, בני התחיל לבכות שאין לו אוויר, התחנן, צעק לנהג שאין לו אוויר ושהוא רוצה לרדת מהאוטובוס ולא מצליח. הנהג המשיך לנסוע בזמן שהבן שלי מתחנן לרדת. למזלנו נכח באוטובוס בן אדם מבוגר ששמע את זעקת בני והצליח לשכנע את הנהג לעצור את האוטובוס כמה מטרים אחרי התחנה של בר לב. בני ירד מהאוטובוס על סף עילפון, נשכב על הדשא בין המדרכה לכביש, לא מסוגל לנשום, התקשר אליי במעט כוחותיו, ניסה לספר לי מה קרה תוך כדי בכי ופשוט לא הצליח לנשום ולהירגע מרוב הלחץ. לקח לי זמן רב עד שבני הצליח לחזור לעצמו, פגשתי אותו פשוט חיוור. לא הגיוני שזה מה שקורה בשנת 2021, הבטחות לחוד ומעשים לחוד. המקרה יכול היה להיגמר בצורה הרבה יותר חמורה ונוראית ואולי רק אז היו מטפלים בנושא ההסעות בעיר. פשוט ביזיון! אין לי מילה אחרת".

"בני התחיל לבכות שאין לו אוויר, התחנן, צעק לנהג שאין לו אוויר ושהוא רוצה לרדת מהאוטובוס ולא מצליח"

שרונה, אמא נוספת, מספרת: "הילד שלי לומד בתיכון הרצוג. המצב פשוט נורא ואיום. ואני רק שואלת מה יהיה בחורף כשירד גשם והילדים בחוץ עם התיקים. במקרה שלי אין קווי אוטובוס שמסונכרנים עם שעות הלימוד וימי שישי בכלל אין, יש רק 7:30 בערך או ב-9:20 לתיכון הרצוג. כן, ככה מתחילת השנה ועוד לפני. מאז שהורידו את קו 5, קו 2 ממסוף קפלן וקו 29 אין שום חלופה. עכשיו הכניסו לשכונה את קו 15 שהוא נותן מענה לחטיבות באזור שזר כיתה י', מאחר, וכך כל תושבי השכונה סובלים וגם חיילים וגם קשישים. אני מוצאת את עצמי עוזבת את העבודה, מזל שאני עצמאית, ויוצאת להסעות. לאף גורם אין באמת מענה לתת".

"לא ברור איך העירייה מאפשרת למחדל הזה להימשך כל כך הרבה זמן"

אמא אחרת מצטרפת לדברים: "מתחילת שנת הלימודים אנחנו נדרשים מידי יום להקפיץ את הבנות לביה"ס – בתי ספר גלילי ורבין, וגם להחזיר מידי פעם, זאת מאחר ובוטלו קווים ואלה שכן פועלים, פעמים רבות לא עוצרים ולאו דווקא כי עמוסים. גם אם הם עוצרים, הילדים נאלצים להידחק ולהצטופף. המצב הוא שבכל יום הן לא יודעות אם יגיעו בזמן לביה"ס, ומתי יחזרו הביתה. זה מצב מתסכל מאוד. אני תוהה מה עושים ילדים שההורים אינם זמינים לשמש להם כנהגים ומה עושים התושבים המבוגרים. לא ברור איך העירייה מאפשרת למחדל הזה להימשך כל כך הרבה זמן. נפגשנו עם ראש העיר ופמלייתו והובטח שזה ייפתר, אך לצערי, גם אם יש שיפור קל אין עדיין מענה ראוי לבעיה".

 

מעיריית כפר סבא נמסר: "בעקבות התגברות תלונות תושבים על התנהלות חברת מטרופולין, פנה ראש העיר במכתב בהול למנכ"ל חברת האוטובוסים בדרישה לפגישת עבודה מיידית. החברה אשר נבחרה להפעיל את מערך האוטובוסים באזור השרון בידי משרד התחבורה, מחויבת להתאים את עצמה לצרכי התושבים, בדגש על תלמידים רבים הצורכים את שירותיהם. ובהתאם לכך להתייעל מבחינת מיפוי הקווים והגברת תדירות האוטובוסים, בדגש על מועדי תחילת וסיום הלימודים בבתי הספר בעיר. בקרוב יצא משרד התחבורה במכרז חדש להפעלת קווי האוטובוסים של אזור השרון".

תגובת משרד התחבורה: "הסעת תלמידים למוסדות החינוך ובתי ספר הינה באחריות משרד החינוך והרשות המקומית, במקרה זה עיריית כפר סבא. לצד קווי השירות העירוניים, משרד התחבורה מפעיל קווי שירות עירוניים העוברים דרך בתי ספר, בשעות הבוקר, עם תחילת הלימודים, ובצהרים עם סיומם, במטרה לסייע בהסעת התלמידים למוסדות החינוך. עם זאת, משרד התחבורה יבדוק את העומסים הקיימים בקו 10 ויבחן אפשרות לתגבר את הנסיעות. יצוין, כי בהתאם לתוכנית התחרות שמקדם משרד התחבורה בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ, יפורסם בקרוב מכרז להפעלת שירותי התחבורה הציבורית בכפר סבא ובכל אזור השרון".

תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך מתקצב הסעות פר תלמיד וארגון וניהול ההסעות הם בסמכות הרשות המקומית".

ראש העירייה סער כתב במכתב ששלח למנכ"ל מטרופולין: "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לעומס קיצוני בקווי האוטובוס השונים בשעות היציאה והחזרה מבתי הספר, כתוצאה משימוש הולך וגובר. לדאבוני, חרף מאמצים רבים שמנהלת העירייה מולכם ומול משרד התחבורה – אנו ממשיכים לחזות במראות שהעין אינה סובלת, ילדים וילדות הנדחסים עד אפס מקום באוטובוסים הצפופים מידי כדי להכילם. לצד הצפיפות הגוברת, תושבים מפנים אלינו תלונות חוזרות ונשנות על אוטובוסים שכלל אינם עוצרים בתחנה, ומשאירים את הנוסעים המתוסכלים מאחור … יודגש כי על אף השינויים שהכניסה חברתכם במהלך חודש נובמבר, המצב בשטח נותר על כנו … אני פונה אליך בדרישה כי תפעל בהקדם וללא דיחוי לשיפור בטיחות קווי האוטובוסים אל בתי הספר, ואת תגבור קווי התחבורה בהתאם לעומסים".

מחברת מטרופולין נמסר: "מדובר בקו אוטובוס ציבורי, שאינו מיועד במקור להסעת תלמידים. לצערנו, קיים עומס קיצוני בקווים אלה בשעות היציאה והחזרה מבתי הספר כתוצאה משימוש הולך וגובר לצורך הסעות תלמידים. הנושא נמצא בבדיקה של משרד התחבורה. מטרופולין תפעל בהתאם להחלטת הגופים המוסמכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר