הפרשות של כנימות במתחם גנים בירוקה ועקיצות בידו של אחד הילדים, צילום באדיבות ההורים
הפרשות של כנימות במתחם גנים בירוקה ועקיצות בידו של אחד הילדים, צילום באדיבות ההורים

ילדים סובלים מזיהומים: מכת כנימות במתחם גנים בירוקה | צפו

סיפור לא פשוט: כנימות מפרישות נוזל שמושך לחצרות הגנים מזיקים כמו פרעושים ועוד. "העירייה גזמה כמה עלים וזהו, הבן שלי סבל מזיהום והיה על סף אשפוז", מספרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 2.10.22 08:29

תושבים והורים מהשכונה הירוקה בכפר סבא, מתלוננים שכבר מספר שבועות הם סובלים בשכונה מהכנימה הצמרית. הכנימה הצמרית, היא טפיל פולש שפוגע בעיקר בעצי מיש דרומיים ומלבד הנזק הישיר הנגרם לעצים, הכנימות מפרישות נוזל שומני דמוי דבש, שמלכלך ופגוע בסביבת העץ. ההורים מספרים כי בגני ילדים מושכות הפרשות הכינמת מזיקים לחול והילדים חוזרים עקוצים הביתה, כאשר בממספר מיקרים סבלו ילדים מזיהום ונזקקו לטיפול אנטיביוטי.

לטענת התושבים, עיריית כפר סבא מודעת לכך ואף הוציאה פרסום בנושא, אך כשהם מבקשים לקבל תשובות נאמר להם שמדובר במין פולש חדש וגם למשרד החקלאות אין כרגע את הכלים להתמודד עמו ולא נמצא טיפול יעיל נגד התפשטות הכינמת.

כאמור התושבים אומרים כי הבעיה חמורה בעיקר בסביבת גני ילדים כמו למשל במתחם הגנים ברחוב רפפורט 8 (גני קוקוס, קינמון וקקאו, גני טרום טרום חובה), שסמוך אליו יש עצים. ההורים מספרים כי הנוזל המופרש מהעצים מלכלך את סביבת הגן, את החצרות, ומזהם את החול, דבר שמביא כאמור מזיקים לחול הגן כמו נמלים ופרעושים, שעוקצים את הילדים וגורמים להם למחלות ובעיות בריאותיות.

"כבר מספר שבועות אנחנו סובלים מהכינמת החדשה שהתפרצה בארץ", מספרת תושבת השכונה הירוקה. "כל העצים בשכונה הירוקה מכוסים בכינמת הזו וההפרשות שלהם זה כמו טיפות של דבש שמטפטפים מהעלים. כל המדרכות מתחת לעצים והרצפה דביקים ולא ניתן ללכת. זה מטפטף על הרכבים שלנו ועושה חלודה, צורב את הצבע ועם כל זה אנחנו עוד מוכנים להתמודד, הבעיה היא שגם בגני עירייה יש את אותם עצים וכל הכניסה לגן מרוחה בטיפות דבש, גם המעקות, וזה מטפטף גם לתוך ארגז החול שבו משחקים הילדים. הילדים חוזרים עם בגדים ושיער מלוכלכים בדבש כי הם מתפלשים בחול והחול מזוהם וזה מושך מזיקים, נמלים, יתושים והילדים שמשחקים בארגז החול המזוהם, חוזרים הביתה עקוצים", היא מספרת.

הפרשות של כנימות במחם הגנים בירוקה, צילום באדיבות הורים

הפרשות של כנימות במחם הגנים בירוקה, צילום באדיבות הורים

עוד מציינת האם: "כל הילדים במתחם חוזרים עקוצים. העקיצות של הבן שלי הזדהמו כבר פעמיים, זה הגיע למצב שהוא קיבל כבר מספר פעמים טיפול אנטיביוטי ורצו לאשפז אותו וזה התפתח למצב שהוא לא יכול היה לעמוד על הרגליים".

 

פניתם לעירייה?
"לא פעם ולא פעמיים. נאמר לנו שגם למשרד החקלאות אין תשובות ומלבד להוריד מספר ענפים הם לא עשו כלום. האגרונום לא רוצה להוריד את הענפים מהחשש שהעצים ייפגעו. כל הסככה מעל החול מכוסה בהפרשות וצריך להבין שעוד מעט החורף יגיע והכל יישטף לתוך ארגז החול וצריך למנוע זאת מראש. צריך לגזום את העצים בצורה מסיבית ולא רק כמה עלים, לנקות את הכניסה לגן והמעקות, לחטא ולנקות את ארגז החול וברחוב לקצץ את העצים ולתגבר את הניקיון כמה שניתן. צריך לשטוף בקיטור או כל מה שצריך. מובן לנו שזה מתפשט בכל הארץ, אבל צריך לספק פתרונות".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בתופעה כלל ארצית עמה מתמודדות כלל הרשויות בהם קיימים עצי מיש. כל עצי המיש הנגועים בכנימה הצמרית מטופלים באופן אינטנסיבי בכל רחבי העיר לרבות במתחם הגנים בשכונה הירוקה. צוותי המקצוע שוחחו עם התושבים, ולמקום נשלח אגרונום וצוות הדברה אשר קבעו תוכנית טיפול הכוללת את גיזום העצים והדברת הכנימה הצמרית באמצעות הגמעה בהתאם לתקן משרד החקלאות, אשר צפויה לצאת אל הפועל במהלך חופשת סוכות. חשוב לציין, כי עקב כך שמדובר במין פולש חדש בארץ, משרד החקלאות נעדר את הניסיון להתמודד עמו ועד כה אין בנמצא טיפול יעיל הממגר את התופעה באופן מוחלט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר