מעון הדרים בכפר סבא, צילום פרטי
מעון הדרים בכפר סבא, צילום פרטי

סערה במעון בכפר סבא: "כל הצוות מהמגזר וזה משפיע על חינוך הילדים"

הורים מוחים על מחסור באשת צוות מובילה ובעיקר על כך שעברית אינה שפת אם של כל כל נשות הצוות. תלונות נוספות: "הן מדברות ביניהן בערבית, מטפלת התפללה בגן, לא הייתה פעילות לחגים"

פורסם בתאריך: 19.10.22 09:00

הורים לילדים ממעון הדרים שמפעילה החברה העירונית בכפר סבא, מתלוננים על כך שלמרות שחלף כבר חודש וחצי מתחילת שנת הלימודים, לא שובצה אשת צוות מובילה במעון והצוות ששובץ במעון אינו דובר עברית כשפת אם, דבר אשר לטענתם משפיע על החינוך של ילדיהם. ההורים מציינים שמדובר בקבוצה הבוגרת של המעון, בגילאי שנתיים עד שלוש, שבשנה הבאה אמורה לעבור לגן עירייה ולמרות הפניות הרבות לחברה העירונית עדיין לא נמצאה אשת צוות מובילה.

בתחילת השנה שלחו ההורים מכתב לחברה העירונית ובו ציינו שהופתעו לגלות יום לפני פתיחת שנת הלימודים, שלקבוצה של ילדיהם שובצו שלוש נשות צוות צעירות וללא ניסיון רב בטיפול וחינוך הגיל הרך ונאמר להם שהמובילה שהייתה אמורה להיות עם הילדים לא תעבוד במעון, ולא נמצאה לה מחליפה. בתגובה למכתבם, כתבה להם מנהלת מחלקת הגיל הרך שהיא הייתה במעון כבר מספר פעמים מפתיחת השנה ואף סייעה בכיתות בעצמה, והוסיפה שהיא מבינה את הדאגה והחששות שלהם.

עוד מציינים ההורים שמאחר ואין במעון מובילה קבועה ונשות הצוות מדברות ביניהן לא בשפה העברית, מספר הורים כבר הוציאו את הילדים מהמעון ואחרים מתכוונים לעשות זאת במידה והדברים לא יטופלו. "כיום הקבוצה מונה 24 ילדים לאחר ששלושה ילדים מהקבוצה הבוגרת עזבו ואני יודעת על ילדים שיצאו גם מכיתות אחרות", מסבירה אחת האימהות. "בתחילת השנה נאמר לנו על ידי מנהלת מחלקת הגיל הרך שנמצאה מובילה, אך מאחר והיא התחתנה ויצאה לחופשה ייקח קצת זמן עד שהיא תחזור", מוסיפה האם. "בערב החג קיבלנו הודעה שהמובילה לא תחזור ושלושת נשות הצוות הקבועות שהן מהמגזר ימשיכו להיות צוות הגן כאשר אחת מהן תהפוך נכון לעכשיו למובילה. אני חייבת לציין שאין לנו בעיה עם נשות המגזר, אבל יש לנו בעיה כשמדובר בילדים שזה הגיל שהם רוכשים את השפה שלהם וברגע שהן מדברות בשגיאות, זה משפיע על הילדים. בנוסף, אנחנו מרגישים שהילדים לא קיבלו מספיק תכנים בנושא החגים ובכלל. דבר נוסף שכבר הערנו על כך ולא השתנה זה שהן מדברות ביניהן בערבית. שפת האם של הילדים צריכה להיות עברית וכך צריך להתנהל הגן. לי יצא להיכנס לגן בבוקר ולשמוע אותן מדברות ביניהן בערבית כשהילדים עומדים לידם", מסבירה והאם מציינת מקרה נוסף שהתרחש בקבוצה של הפעוטות. "אחד ההורים הגיע באמצע היום למעון וראה את המטפלת מתפללת באמצע הגן וסיפר לאחר מכן שהבת שלו מחקה אותה ולכן החליט להוציא אותה מהגן. אני חייבת להדגיש, שאין פה עניין של גזענות, אלא חשוב לנו הקניית הערכים בגן שנמצא בעיר יהודית. אנחנו בגן הזה קהל שבוי לאחר שנסגר המעון של ויצו וזה המעון היחיד בסביבה שנותן את סבסוד התמ"ת. אך בעיקר צר לנו שמתחילת השנה אין מישהי שמנהלת את הצוות, נכון שהגן רגוע והילדים לא בוכים, אבל זה לא מספיק".

אם נוספת אמרה: "מובילת הקבוצה היא גם חדשה, ולא קיימת הרגשה שהיא מחזיקה את המקום, כפי שהיה מצופה ממובילה. כל הצוות הקיים בקבוצה לא דובר עברית כשפת אם, לא התקיימו פעילויות לכבוד החג כפי שהיו בשנים שעברו וההרגשה היא שהמעון מתפקד כבייביסיטר ולא כמקום חינוכי. כיום הורים בקבוצה עוזבים את המעון, בתחושה עצובה שכל זה היה יכול להימנע, אם רק היו מעבירים מטפלות בין הקבוצות או בין מעונות הרשת, או אפילו, מעלים את השכר".

אם אחרת במעון אמרה: "מרגיש לי שאני שולחת את הבן שלי לבייביסיטר , מלבד זה ששומרים עליו הוא לא מקבל תכנים, לא עשו ארוחת חג לראש השנה ולא למדו על חג הסוכות. אין קבלת שבת ואי אפשר לצפות לכך כשכל המטפלות הן מהמגזר. לצערי אני מאוד מאוכזבת שזאת ההתנהלות של ההנהלה".

מהחברה לתרבות הפנאי נמסר בתגובה לטענות ההורים: "כידוע, מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר בגיוס צוותי חינוך והוראה במערכת החינוך בכלל, ובחינוך לגיל הרך בפרט, למרבה הצער כך גם בסניף מעון הדרים מרשת המעונות 'ילדות בכפר', המופעלת על ידי החברה לתרבות הפנאי.
למרות כל האתגרים רשת "ילדות בכפר" והחברה העירונית מקפידות על מתן מענה ושירות ראויים לילדים, הילדות והוריהם, תוך שהחברה אף יצאה ויוצאת בקמפיינים לאורך השנה כולה לגיוס צוותים, ומגייסת אנשי צוות חדשים ומיומנים כל העת, תוך שדרוג תנאי העסקתם.
במהלך הקיץ האחרון קיבלנו הודעה כי שתי מובילות כיתה מהמעון בהדרים בחרו לעבור לתחום עיסוק אחר ומאז נעשו מאמצים רבים בגיוס מובילה ראויה לכיתה. לאחת הכיתות נמצאה ממלאת מקום מצוות המעון ובכיתת הבוגרים, לאחר חשיבה מעמיקה בנושא, תוגבר הצוות מאז תחילת השנה, תוך שחשוב לציין כי מדובר בצוות קבוע, בעל השכלה, ותק וניסיון בעבודה על ילדים בגיל הרך.
יש להדגיש, כי צוותי המעון, כמו כלל צוותי רשת 'ילדות בכפר', עוברים הכשרות והדרכות צמודות טרם פתיחת השנה וכן לאורך כל השנה, לרבות קורס מטפלות של משרד החינוך. כל צוותי המעונות מתקבלים לעבודתם לאחר ראיונות ותקופת ניסיון, ואכן יש עובדות שהעברית אינה שפת אמן – אולם הן דוברות עברית טובה ומעניקות חום ואהבה לילדים והילדות.
רשת 'ילדות בכפר' עובדת בגישת ההתאמה ההתפתחותית, ולכן התכנים המובאים במעון מותאמים לגילים השונים ולהתפתחות הילדים והילדות, תוך שניתנת התייחסות לכל התכנים, כולל חגי ישראל ועונות השנה, חשיפה לשירים ולסיפורים הקשורים לנושאים – כאשר כלל התכנים נקבעים בשיתוף ובהנחיית המדריכה הפדגוגית ומנהלת המחלקה. נמשיך לפעול למען טובת כלל ילדות וילדי המעונות ולהעניק להם שירות מיטבי וחינוך מצוין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אבנר

    מה לעשות שערבית היא שפה רשמית בישראל, מה לעשות שערבים הם אזרחים שווי זכויות במדינה – לפחות על הנייר. מה לעשות שההורים גזענים ולא מתעניינים באיכות נשות הצוות אלא בדת שלהן

  2. ון

    שידברו עם הילדים ערבית, הילדים רק ירוויחו עוד שפה ורגישות לאנשים ששונים מהם.

  3. ישראלה

    בושה תירשמו לגנים דתיים
    התנהלות כושלת בכול הגנים
    קמצנים במקום להשקיע בחינוך משקיעים בעציצים ולבבות ושטויות
    ככה נראית העיר

  4. אברא

    לבקש חינוך יהודי לילדים שלכם זו לא גזענות זו ציונות ושכל בריא. יום אחד הילדים שלי לא היו נשארים במסגרת כזאת. שיהיו מטפלות בכפרים שלהם. הגזענים אלו הם הערבים. נראה יהודייה אחת שעובדת במוסד ערבי ונשארת עם הראש מחובר לכתפיים.

  5. עידו

    לא גזענים ? זה מה יש מי שלא מתאים לו מחפש פתרון אחר.נ"ב אני כנראה הייתי מוציא לא מתוך גזענות חלילה ומעביר לגן פרטי.הייתי מוצא תירוץ ,.

  6. גננת

    שכר נמוך והורים שבודקים כל פיפס עם זכוכית מגדלת.
    מי תירצה לעבוד בזה?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר