גיא יצחקי צילום עזרא לוי
גיא יצחקי צילום עזרא לוי

גיא יצחקי: "עשינו פה כל כך הרבה ועכשיו אני יודע שצריך להמשיך בכל הכוח"

הבעלים של חצר השוק בכפר סבא, גיא יצחקי, מסכם שנה מאז השריפה הגדולה עם חנוכת מרכז צעירים חדש. ראיון

פורסם בתאריך: 1.3.18 08:48

בתחילת חודש אפריל אשתקד הוצתה, בלילה שבין שישי לשבת, חנות ירקות בשוק בכפר סבא. האש השתוללה, לא הותירה זכר מהחנות, וטיפסה אל גג המבנה שמתחתיו, בקומה השנייה, היו ממוקמים משרדי הנהלת מתחם הבילויים חצר השוק. הלהבות המשיכו להתפשט שהרוחות מלבות אותן ותוך זמן קצר קרס הגג אל תוך המבנה. גם מהמשרדים לא נותר זכר. כוחות הכיבוי וההצלה הגיעו למקום מאוחר יחסית, אך למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש. "אנחנו בשיברון לב", אמר למחרת הזכיין המנהל את חצר השוק, גיא יצחקי. "אבל אנחנו גם חזקים ונבין בימים הקרובים מה אומר המצב החדש ונתמודד אתו".

יצחקי היה הנפגע הגדול ממה שהתברר כסכסוך לכאורה בין ירקנים. אז שיער יצחקי כי הנזק לרכוש נאמד במאות אלפי שקלים. היום כבר יודע שהסכום הכולל עומד על בין שניים לשלושה מיליון, לחברה שלו "המייסדים 18" המנהלת את חצר השוק, ולחברה הכלכלית בעלת המתחם. כלפי חוץ יצחקי הראה ביטחון וניסה להתנהל בחכמה תוך שהוא תומך גם בעובדיו, אבל מבפנים הוא היה שבור.

מרכז הצעירים החדש בחצר השוק

מרכז הצעירים החדש בחצר השוק

פחות משנה אחרי השריפה, מתחיל בימים אלה את פעילותו, במבנה המשרדים המשופץ שבקומה השנייה, מרכז הצעירים של עיריית כפר סבא. המרכז כבר החל את פעילותו ומתקיימים בו פעילויות ואירועים רבים לצעירים. בשיתוף פעולה בין החברה הכלכלית וחברת המייסדים 18, עבר המקום בשבועות האחרונים שיפוץ נרחב, ונבנו בו חלל פעילות גדול ומשרדים בעיצוב צעיר המתאים לאופי האוכלוסייה החדשה שנכנסה אליו.

יצחקי, לדבריו, נתן חצי מיליון שקלים לשיפוץ, ואת משרדי החברה שלו שפעלו בעבר במקום הוא העתיק מהשוק. "החלטתי שעדיף לי להיות רחוק מהעין לא במקום בולט שלא מזמין עין הרע", אומר יצחקי, "שכרנו משרדים קטנים יותר בכפר סבא, זה יותר נוח לנו. זו הדרך שלנו למצוא את דרכנו אחרי המשבר גדול הזה שעברנו וגם זה סוג של הסקת מסקנות".

נראה שעדיין לא התאוששת.

"אני יכול להגיד שאני, כמפעיל כפר סבאי בן העיר, שחשבתי שבאתי ביוזמה של הדבר הגדול הזה, לא הבנתי עד כמה זה גדול במובן החיובי והשלילי. דברים כמו אלה שקרו בשנה האחרונה אף אחד לא יכול לצפות, אבל אני גם לא יכול להיות מופתע. ההצתה הייתה בחנות הירקות, אבל את המכה והעוצמה אנחנו קיבלנו. מבחינה רגשית, לשחזר מקום שהשקעת בו כל כך הרבה מאוד זמן ואנרגיה, ובנית ושיפצת, אנרגטית היה לי מאוד קשה. אחרי הטראומה של השריפה פתאום קלטתי שלהקים מחדש את הקומה הזאת אני לא מסוגל רגשית. לא יכולתי לאסוף כוחות ולעשות את זה. מה שהיה היה ואת הנעשה אין להשיב. זה קרה בתהליך, לקח כמה חודשים עד שהבנתי שאני לא מסוגל לעלות לקומה, להסתכל על הקירות שנשרפו, לא מסוגל. הכל נשרף כליל. נמחק, אין שאריות של כלום".

ומה עושים עם התחושות האלה?

"תוך כדי תנועה, כשאנחנו מנסים להבין את הנזק, העירייה זיהתה את המשבר שלי. אתה מכיר את זה שעד שלא מאבדים משהו לא מבינים כמה הוא חשוב? הם פתאום קלטו, בשלושה-ארבעה חודשים האלה שאחרי השריפה, את המצב האנרגטי שלי ואת מצב השוק. הם הבינו שצריך פה לא רק שיפוץ פיזי אלא גם דברים שיעזרו לי מנטאלית ומקצועית".

גיא יצחקי צילום עזרא לוי

גיא יצחקי צילום עזרא לוי

מה זאת אומרת?

"לאט לאט עלה הרעיון שאם יש גוף שאני מחובר אליו, והוא יכול להתאים לי מבחינת המיתוג ושיתופי הפעולה, זה דווקא מרכז הצעירים של כפר סבא. בהתחלה אמרו לי 'בוא נעשה את זה יחד', כלומר שנתחלק בקומה, אבל הבנתי שאולי שיתוף הפעולה הנדל"ני הוא בסדר, אבל לפעול יחד בקומה אחת גם יזם פרטי וגם גוף עירוני זה לא כל כך הולך. ואז חשבנו צעד אחד קדימה אמרנו לא נשקם בעצמנו אבל נכניס גוף שבהסתכלות הכוללת יכול לתרום".

איך זה התבצע?

"אני עזרתי להם לשפץ, גם פיזית, גם כספית וגם מיתוגית. זה לא סתם שצעירים רוצים להגיע לשם, הבינו את הערך המיתוגי של המהלך. אני הבנתי מאחורי הקלעים את העוצמה בלהיות ביחד. כשאתה בצרה אתה בוודאי פונה לאבא ואמא וזה מה שקרה. התנהל תהליך מאוד מורכב ומאוד לא פשוט, זה פעם ראשונה שעושים כזה דבר, זה נחתם, ובכל הזמן הזה גמרנו את השיפוץ ואת האבזור ואנחנו יושבים על שיתוף פעולה שנתי לגבי אירועים והפקות בחצר. הם פתאום יכולים להעביר אירועים לקומה – לאפשר לעצמם להביא סטנד-אפ ומופעים לצעירים, ואנחנו נהנה מהתנועה של האנשים, ונשארים כקונספט שלם שמתחבר לנו יחד".

כשאתה מסתכל אחורה, מה עובר לך בראש?

"שנה אחרי, אני יכול להעריך את זה. היו לי שלושה חודשים של טראומה מאוד קשה. מזל שלא הלכו חיים. בתוך זה התחלתי להבין את הדברים החשובים יותר והחשובים פחות, ואני שמח שהייתה לי אוזן קשבת. ועם כל מה שהעיר הזאת עוברת בשנה האחרונה, התחושה היא שקברניטי העיר לא יודעים לקבל החלטות, אבל בהחלט קיבלו החלטה טובה פה. מכל קצוות הקשת הפוליטית העירונית קיבלנו חיזוקים והחלטנו לדחוף את זה קדימה. אני מאמין שתוך שנה, שתיים ושלוש יראו איך הרעיון הזה נהדר. כבר פנו אלינו רשויות אחרות במדינה, כמו חדרה, רעננה ופרדס חנה, שרוצים לשכפל את הקונספט הזה של שיתוף פעולה בין יזם פרטי לצעירים".

אתה חובק עוד עסקים ברחבי הארץ. עברת דברים לאורך השנים. זו פעם ראשונה שאתה נתקל באירוע כזה קשה?

"כן, למזלי הסתדר עם הביטוח, חילקו את הנזק בינינו לבין החברה כלכלית".

השריפה בשוק כפר סבא. צילום יעל יפה

השריפה בשוק כפר סבא. צילום יעל יפה

העלית על דעתך שיכול להיות שמישהו רוצה להזיק לך דרך החנות?

"לא, לא. לא רוצים להזיק לי. יודעים איזו חנות הוצתה ומי הגורמים בחנות שלא מסתדרים. אם היו רוצים לבוא אלי היו פוגעים בי ישירות. מי שרוצה להצית לך את המקום זורק בקבוק לקומה. ובכל זאת, בטח שחשבתי שאולי מכוונים אלי. הלכתי ובדקתי את עצמי. אני מבין שהסביבה שלי רוצה שאני אמשיך להפרות אותה. זכיתי לחיזוקים אישיים מהסוחרים, מהישיבות פה מסביב, מהשכנים בפעם הראשונה. לפעמים מתלוננים על הרעש, אבל במקרה הזה אמרו צריך להחזיק לי את היד, לעזור לך להתרומם. כולם נבהלו. למזלי הייתי חזק וזה שידר לי את הרצון להמשיך פה. כי עברו לי מחשבות להפסיק".

ברצינות?

"עוברות מחשבות להפסיק. למה אתה צריך את הדבר הזה. בסוף באנו לעשות שמח, פאן, בילויים, לשמור סטטוס קוו עם הדתיים, לא לריב עם המתחרים מסביב, להיות שקטים לשכנים. עשינו פה כל כך הרבה ועכשיו אני יודע שצריך להמשיך את זה בכל הכוח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. המקום כבר הוצאת 3-4 פעמים בעבר מאז השימור

    הבעיה שזאת לא הפעם הראשונה שהמקום הוצת.. מה הלקחים שהופקו הפעם ולמה המשטרה לא פותחת בהליכים נגד המציתים??

  2. יהונתן

    מתחם השוק ממרר לתושבים הסמוכים את החיים ופוגע באיכות החיים. עשן של טיגון מהמסעדות, הופעות בלילה בווליום של איצטדיונים, חנייה ברחוב שנתפסת על ידי המבלים, רעש של המבלים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר