רחוב אברבנאל והבית שנפרץ (משמאל). צילום אריה אברמזון
רחוב אברבנאל והבית שנפרץ (משמאל). צילום אריה אברמזון

בעקבות הירי: ביקור בשכונת גאולים מגלה שיגרה של פריצות ותושבים שחיים בפחד

שכן שהותקף על ידי פורץ בארבע בבוקר, אנשים עם תיקים ריקים שמסתובבים בלילות, חשודים שמתחזים לעובדי עירייה. הירי של תושב שכונת גאולים לעבר פורץ שנכנס לביתו היה נקודת שיא של תקופה מתוחה בשכונה שנמשכת כבר שנים

פורסם בתאריך: 30.11.18 08:37

הירי של תושב רחוב אברנבאל בשכונת גאולים ביום שלישי לעבר פורץ שנכנס לביתו בשעות הבוקר ("לא יריתי כדי לפגוע. רציתי שהם יעצרו") חשף תופעה מטרידה של שגרת פריצות בשכונה, שלדברי התושבים נמשכת כבר שנים. במשטרה ובעירייה מציגים נתונים מחמיאים (ראו תגובות בסוף הידיעה), אבל אלה לא מעניינים את התושבים המפוחדים, חלקם מודים שהם ישנים עם נבוט ליד המיטה או הדלת. בביקור בשכונה השבוע פגשנו שכן שהותקף על ידי פורץ בארבע בבוקר, משפחה שהמשאית שלה נגנבה ושכנים שסיפרו על אנשים זרים וחשודים שמסתובבים בשכונה בלילות, וגם בימים.

"בשכונה הזאת נהיה משהו קטסטרופלי", מספר תושב השכונה, אמנון מוסאי, "מסתובבים פה עבריינים וחבר'ה מקלקיליה שפורצים פה כמעט מדי יום, כל יום לבית אחר. אנשים יגידו לך שהם פתאום רואים דמויות בחלונות. זה פחד אלוהים. אני בעצמי מחזיק כלב גדול מהפחד וישן בלילה עם נבוט ליד המיטה. תאמין לי או לא, בכל פעם שאני יוצא אני נועל את הדלת של חדר השינה".

שכן אחר שנעצר לידינו מספר שגם לו פרצו לאחרונה לבית. "יום אחד, מיד אחרי שאני יוצא מהבית, עובר בן אדם עם תיק גב עליו ונכנס אלי הביתה", הוא מגלה, "הוא לקח כל מיני דברים, בא מז"פ ולקח עדות, טביעות אצבעות, ואחרי כמה זמן אני מקבל מכתב שהתיק נסגר מחוסר עניין לציבור. הם אפילו לא ביקשו את התמונות של מצלמת האבטחה כשאמרתי להם שרואים אותו נכנס. אמרתי להם שיש לי תמונות, אבל כנראה שלא בראש שלהם לטפל בזה. רק באירוע כזה עם ירי שעושה הדים הם רוצים להראות שהם פועלים".

שכן אחר בשם יוסי מאושר, קשיש בן 77, הותקף על ידי פורץ. "אני קם בשעה ארבע וחצי בבוקר לבית הכנסת", הוא מספר, "שתיתי כוס קפה בגינה לנשום אוויר. יצאתי מהדלת הראשית וראיתי אחד עובר לי ליד החלון. חשבתי בהתחלה שזה הבן שלי שיצא מוקדם לעבודה, אבל אחרי צעד וחצי אני רואה עוד אחד. אני מתקרב ושואל מה אתם רוצים, אז הקטן ברח והתחבא מאחורי השיח והגבוה יותר בא אלי ובלי לומר מילה נתן לי מכה חזקה מאוד בבטן וחטף לי את הטלפון הנייד מהיד תוך שבריר שניה. אצלו צעד זה כמו חמישה צעדים שלי, אז צעקתי, אולי מישהו ייצא, אבל אף אחד לא שמע. כמעט התעלפתי. אחר כך ראיתי בצילום האבטחה של השכן שלי שהם בהתחלה ניסו לפרוץ את השער ממול, עברו לשכן אחר ששם בונים אצלו, לקחו סולם של פיגום, השעינו אותו על הגדר שלי וככה נכנסו אלי הביתה. הגשתי תלונה במשטרה אבל אני לא יודע אם תפסו אותו".

אתה מפחד?
"אני לא רגוע". מאושר מצביע על נבוט שהוא מחזיק ליד הדלת. "זה מה שיש לי להגנה", הוא מוסיף.

החשש מפריצות לבתים חוזר בכל השיחות עם התושבים בשכונה. אחת השכנות שמתגוררת בשכונה עשר שנים סיפרה: "לעוד שכנה הלילה (בין שני לשלישי), למרות כל המצלמות והאבטחה שהם שמו בבית. אני קמה בבוקר וראיתי שיש אצלה משטרה. אני בשלוש וחצי בבוקר עם עיניים פתוחות, ולא פעם ולא פעמיים אני שומעת את הפורצים שוברים חלונות ומכוניות. מהפחד אני לא רוצה לצאת אליהם, אז אני מעירה את השכנים בטלפון, מתקשרת אליהם 'קומו קומו יש פריצות'. יש כאן פורענות מזעזעת. לפעמים אני רואה את הערבים משוטטים פה עם תיקים ריקים. צריך להגביר פה את השמירה בעיקר בין שתיים בלילה עד הבוקר".

לפני כמה חודשים גנבו לשכנים אחרים את המשאית מהחצר. "אנחנו גרים פה 50 שנה", מספרת אם המשפחה, "יש פה טלוויזיות במעגל סגור ואזעקות ושום דבר לא עוזר. האוטו הקטן של בעלי עמד מול השער שלנו, הם עיקמו את הדלת ושברו את החלון והזיזו את האוטו. בעזרת כלי עבודה שהיו ליד המשאית הם פרצו אותה וגנבו את המשאית. רק בזכות האיתורן הצלחנו לאתר אותה בדרך לטול כרם. השודדים ברחו והשאירו את המשאית כשהבינו שסוגרים עליהם".

שמעת על הפריצות בשכונה הבוקר (יום שלישי)?

"מישהו הבוקר צלצל לי באינטרקום ולא היה לי כוח לקום מהמיטה. שעה אחר כך עוד פעם מצלצלים פתחתי ועומד שם בחור שאומר שהוא עובד עירייה ואם אני יכולה לתת לו מים קרים לשתות. אני אחות במקצועי, נשמה טובה, מוציאה להם בקבוק. היה איתו עוד בחור, היו להם כלי עבודה ומכיוון שאמרו לי שהם מהעירייה אז שחררתי. אחר כך קרה מה שקרה. יכול להיות שהוא בדק מי בבית ומי לא. זה מפחיד מאוד. האמת שאני לא מבינה אין פה שום שיטור שמסתובב פה".

שכנה אחרת אומרת: "יש פה את הצומת הקרוב שמלא ערבים שמתכנסים שם כדי למצוא עבודה, ומשם הם באים אלינו. כשהתחלנו לגור פה היה רעיון לעשות שער לשכונה, אבל הבנו שבתוך עיר זה לא אפשרי מבחינה חוקית".

מוסאי: "יש בארנונה אגרה על שיטור עירוני. אני לא רואה את השיטור העירוני. הם אומרים שהם מסתובבים, הם צריכים להצדיק את זה שמשלמים להם כסף, אבל בתכל'ס הם שמים דוחות לאנשים. אני בעשר בלילה במוצאי שבת, כשהפקחים לא עובדים, החניתי על המדרכה וקיבלתי דוח מהשיטור העירוני, במקום שיעשו פטרולים איפה שנערים מתפרעים ואיפה שפורצים. היה פה משמר אזרחי לפני 30 שנה, שמעתי שעושים סיירת בשכונות המערביות. זה מבורך וגם לי אין בעיה להתנדב אם תהיה סיירת כזו גם אצלנו, אבל מצד שני יש שיטור עירוני. לוקחים מאיתנו כסף, אז איפה הם? כל השכונה מלאה בסיפורים על גנבים".

גם חבר ועד שכונת גאולים, אבי סיאני, אומר שנכון להיום אין פתרון הולם לבעיה. "גל הפריצות נמשך לדעתי בערך שלוש או ארבע שנים. פרצו כאן עשרות פעמים, להרבה משפחות. הפעם זה נגמר בירי אז כולם שמעו על זה. אנחנו אנשים עובדים שלא תמיד בבית, והם מוצאים איך לפרוץ גם אם יש אזעקה. עד כה לא עשו שום דבר בעניין. המשטרה מסיירת פעם פעמיים בשבוע ובזה נגמר הסיפור. עכשיו השכונה שלנו פרוצה מכל הכיוונים. מצד מזרח יש לנו שתי כניסות רגליות לשכונה, ביקשנו לסגור אבל אמרו בעירייה שלא ניתן. הפריצות מתחילות משם, ממזרח. שם, למעלה יש תחנת אוטובוס שהם מתיישבים שם מהשעה חמש וחצי בבוקר כדי לקבל עבודה. אם הם לא מקבלים אז הם נכנסים, פורצים ובורחים. מצד ויצמן יש כניסה גדולה שלא ניתן לסגור אותה בשער ויש גם כניסה מהראשונים".

אז זו גזירת הגורל?
"אין עם מי לדבר עכשיו כי אין ראש עיר. נקבע פגישה עם רפי סער ונראה. כבר דיברו איתו במהלך הבחירות אבל הוא לא יכול לעשות כלום כשהוא לא בתפקיד".

תגובות

ממשטרת ישראל לא הגיבו עניינית לדרישות התושבים לתגבר את סיורי השיטור העירוני והמשטרה בשכונה. במשטרה גם לא הסכימו להעביר לנו נתונים לגבי מספר התלונות על פריצות בשכונה מאז תחילת השנה. תגובת המשטרה: "משטרת כפר סבא פועלת הן במישור הגלוי והן בזה הסמוי, לאכיפה ומניעה של עבירות בתחום התחנה. פעילות מבצעית זו נותנת אותותיה ובמגוון תחומים, בין היתר בירידה דרמטית של כ־40 אחוז בעבירות רכוש בכלל ובפריצות לדירות בפרט. נתונים מספריים אלו מגובים גם בתחושת ביטחון שניכרת בערים בתחום התחנה, תוך שיתוף פעולה פורה ואינטנסיבי עם הרשויות השונות. משטרת ישראל תמשיך לפעול במלוא הכוח והאמצעים העומדים לרשותה, לשם שמירה הסדר הציבורי ומניעת פגיעה בביטחונם וברכושם של התושבים באזור".

תגובת העירייה: "הטענות לא נכונות, שכן מבדיקה שנערכה נרשמו בשכונה שני אירועים בלבד בחודשים האחרונים. יחידת השיטור העירונית מקיימת פעילות יזומה רבה ברחבי העיר כולל בשכונת גאולים. יש להדגיש כי היחידה פועלת תחת כללי המשרד לביטחון פנים על פי תורת עבודה סדורה וסל משימות שעיקרן פעילות בתחום העבירות שפוגעות באיכות חיי התושב. מהקמתה הביאה היחידה לשינוי מהותי בהורדת כמות העבירות בכפר סבא ולעלייה ברמת הביטחון של תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלמוני

    משטרת ישראל לא נמצאת במקומות הנכונים מליון פניתי למשטרה בגלל עבריני התנועה מהשטחים כל בוקר עוקפים בסיכון הולכי רגל ונהגים והמשטרה לא עושה כלום צריך במיידי לפנות אותם מלייד קניון גי להעביר אץ האיסוף שלהם מהכניסה לכפרים שלהם ואז כל הבלגאן יגמר משטרת ישראל לא עושה כלום ושום דבר בנוגע אליהם לשקר הכי קל ולהגיד שעושים ןעושים משטרת ישראל לא הכפת לה מכלום במקומות הנכונים לא נמצאת וגם סגרו את הפעילות של המשמר האזרחי לא מוכנה לתת תקציב לפעילות משמר אזרחי לא עושה לא ימים ולא ליילות הכל חרתה

  2. The Feda-yun is back !!!

    בחסות שילטון נתניהו, הפדאיון רבותיי, הפדאיון חזרו.

    והם עובדים שעות נוספות החארות !!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר