השטח ברחוב ספיר. צילום עזרא לוי
השטח ברחוב ספיר. צילום עזרא לוי

"ניצחון מוחץ לתושבים": חניון הענק לא יוקם בשכונה הירוקה, בינתיים

חברת הנדל"ן אמות משכה את עתירתה נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה שביטלה את ההיתר שניתן לה להקים חניון בן 3,262 מקומות חניה סמוך לבית הספר ש"י עגנון. ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה: "ההיתר הלא חוקי והלא ראוי נותר בטל ומבוטל"

פורסם בתאריך: 4.9.19 13:46

ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה בישר אתמול (שלישי) לתושבים, בעמוד הפייסבוק שלו, כי לאחר מאבק משפטי ארוך בין תושבי השכונה לבין חברת אמות החליט בית המשפט למחוק את העתירה המינהלית שהגישה החברה לפני כשנתיים נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה, שביטלה את היתר הבנייה שניתן לה להקים חניון בן 3,262 מקומות חנייה בתשעה מפלסים, למבנה תעסוקה עתידי ברחוב ספיר בשכונה הירוקה הצפונית, בסמוך לבית הספר ש"י עגנון.

"כזכור, הגשנו – ועד הפעולה שהוקם במקורו למאבק בתכנית קניאל – ערר כנגד ההיתר ולמרות שמולנו ניצבו חברה כמו חברת אמות ועירית כפר סבא, החליטה ועדת הערר לקבל את הערר וקבעה כי החלטת העירייה לתת היתר לבניית חניון עבור 3,300 הרכבים שיכנסו ויצאו מידי יום לשכונתנו, הייתה לא חוקית ולא ראויה תכנונית ולמעשה ביטלה את ההיתר", נכתב. "במטרה להפוך החלטה זו הגישה חברת אמות עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי, ובעידוד השופט ניהלנו מו"מ ארוך שבסופו הגענו להסדר פשרה שעיקרו מתן היתר ל-950 חניות בלבד. עם זאת, לאור הסתייגויות העירייה מההסדר, החליטה אמות למשוך את עתירתה, צעד שמשמעותו כאמור השארת החלטת ועדת הערר על כנה. קרי, היתר הבנייה הלא חוקי והלא ראוי נותר בטל ומבוטל. זהו ניצחון מוחץ לתושבי השכונה, שנרתמו, תרמו והשקיעו לטובת מאבק צודק על צביון השכונה ונגד מי שביקשו לפגוע באיכות חיינו".

בעתירה המנהלית שהגישה אמות בחודש יולי 2017 לבית המשפט המחוזי היא טענה שנפל פגם בפרשנות המשפטית של התקנות וכי תקן החנייה בעת מתן ההיתר היה תקן מינימום לחנייה, ולא תקן חנייה אבסולוטי באופן שנגזר ממספר המטרים המותרים לבנייה, כפי שקבעה ועדת הערר. עוד טענו כי ככל שבית המשפט יקבע כי נפל בהיתר פגם כלשהו, הפגם ניתן לריפוי באמצעות דוקטרינת הבטלות היחסית וביקשו או לבטל את החלטת ועדת הערר או להורות על תיקון ההיתר כך שמספר החניות יצומצם.

יו"ר ועד הפעולה להצלת השכונה הירוקה, עו"ד ליאור שליזינגר: "הכל התחיל כשחברת אמדוקס רצו לעבור מרעננה לכאן. כל הזמן טענו שההיתר הזה שנולד בחטא צריך להתבטל. הוא בוטל בוועדת הערר ואז אמות הגישו עתירה מינהלית. היינו מאוד תקיפים ואמרנו שלא נסכים. השופט הבהיר לנו שיש פה מקום מבחינתו לפשרה, אחרת הוא יחליט בעצמו, והיה ברור שצריך להיכנס למשא ומתן. אחרי זמן מה הגענו להחלטה על 950 חניות. משיכת העתירה די הפתיעה אותנו, אבל זה לא רלוונטי. העניין הוא הניצחון הראשון שהשגנו בוועדת הערר שכעת שרירה וקיימת. זכויות הבנייה אמנם עדיין עומדות להם, אבל הם יכולים לבנות על פי המצב החוקי כיום שזה למיטב ידיעתי כ-750 חניות".

יו"ר ועד שכונת 80, לאה מנסור: "אנחנו שמחים שפרשת חניון אמות מאחורינו. ועד הפעולה בראשות עו"ד ליאור שליזינגר פעל בנחישות מול כל הגורמים ורבים מתושבי השכונה תרמו כספים למאבק צודק זה שנוהל על ידי צוות מדהים של תושבים. קצת חבל שתושבים נאלצו לנקוט באמצעים משפטיים ואני תקווה שכל תכנון בנייה מאסיבי, שינויי תב"ע או היתרים מיוחדים שישקלו בשכונה יתואמו עם התושבים וידאגו לפתרונות תחבורה הולמים ולשמירה על איכות החיים".

בחברת אמות סירבו להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר