תומר ויצחק ולד בתמונה מ-1990

בנו של יצחק ולד ז"ל: "אבא שייך לדור אחר, שנתן מעצמו שלא על מנת לקבל בחזרה"

כפר סבא מבכה את לכתו של יצחק ולד ז"ל, שנפטר לאחר שחלה בקורונה. בנו תומר, אישי ציבור ותושבים מדברים בהערכה גדולה ובאהבה על ראש העירייה המיתולוגי של כפר סבא

פורסם בתאריך: 19.9.21 12:36

אתמול (שבת) נפטר ראש העירייה המיתולוגי של כפר סבא, יצחק ולד לאחר שחלה בקורונה, כשהוא בן 82. ולד כיהן כראש עיריית כפר סבא במשך 21 שנים. בנו של יצחק ז״ל, תומר, מספר על אבא מדור הנפילים, שראה לנגד עיניו את טובת העיר, גם אם על חשבון המשפחה. בנוסף, דמויות פוליטיות לצד אנשי מפתח ועד תושבים מהשורה הגיבו בצער רב על לכתו של ראש העירייה המיתולוגי. נציין כי הלווייתו של יצחק ולד ז"ל תיערך היום, ראשון,  19.9 בשעה 17:00 בבית העלמין נורדאו בכפר סבא.
"הלב שלנו נשבר. אבא תמיד ראה את תפקידו כשליחות למען הציבור ופעל ללא לאות כדי להיטיב עם הציבור", אומר הבן תומר. "תמיד אמר שהוא משרת של הציבור ולא אדוניו. אבא היה אוהב אדם, ישר מידות, צנוע ותמיד העדיף עשייה על דיבורים. היה חשוב לאבא לחבר בין כל חלקי העיר וליצור חיי קהילה פוריים תוך ערבות הדדית. כפר סבא הייתה אצלו תמיד בראש סדר העדיפויות, לפעמים גם על חשבון המשפחה, ואמא תמיד אפשרה לו להגשים את חלומותיו ותשוקתו לעיר ולתושביה תוך תמיכה ללא סייג. הוא תמיד היה גאה בכך שהוא בן כפר סבא הראשון שזכה לעמוד בראשה. כפר סבא הייתה חקוקה בליבו של אבא והתושבים ידעו להחזיר לו אהבה. זר לא יבין זאת – כפר סבאים יבינו. אבא שייך לדור אחר, שנתן מעצמו שלא על מנת לקבל בחזרה, יחסרו בנוף הציבורי אנשים מהסוג הזה. הלב שלנו נשבר".

יהודה בן חמו, ראש העירייה לשעבר, שהחליף ב-2003 את יצחק ולד, אמר: "צר לי מאוד על פטירתו של יצחק ולד ז״ל. הופתעתי מאוד, היות ולא ידעתי שיצחק חלה קשה במחלת הקורונה ואושפז בבית החולים מאיר. זוהי אבדה גדולה למשפחתו, כפר סבא ולתושביה. יצחק ז״ל בעל זכויות רבות בעיצוב, פיתוח ושגשוג העיר. אני שולח את תנחומיי הכנים לרעייתו ולבנו שלא ידעו יותר צער".

יצחק ולד ז"ל עם עילאי הרסגור הנדין

עילאי הרסגור הנדין, חבר מועצת העיר: "את יצחק ולד זכיתי להכיר לאורך ילדותי כראש העיר שלי. הוא היה מגיע אלינו לבית הספר, מדבר בקולו הרגוע ונוסך הרגשה של ביטחון – שיש מי שדואג לנו וחושב עלינו. הסרגלים שחילק לנו הפכו לשם דבר בקרב הדור שלי. בכהונתו המשיך את דרכו של זאב גלר, פיתח את רשת השבילים הירוקים המיוחדת של העיר, קידם את החינוך והפך את כפר סבא לעיר המוצלחת שהיא כיום. לאחר שנים, הצטלבו דרכינו שוב, כשנכנסתי למועצת העיר ונפגשתי בו בהזדמנויות רבות, בהתחלה בעיקר בטקסים אך לאחרונה גם בהתייעצויות. אתמול התבשרתי בצער רב על פטירתו של האיש שאנחנו חייבים לו כה הרבה. כפר סבא אבלה על לכתו וגאה במורשתו. יהי זכרו ברוך".

הכדורגלן, המאמן ובעלי הפועל כפר סבא כיום, יצחק שום, אמר: "בצער רב קיבלנו את ההודעה על מותו של יצחק ולד שמעבר שהיה ראש העירייה היה אוהד שלנו וחבר אישי שלי ושל המשפחה שלי. הוא אהב את הקבוצה וכמובן עזר בכל מיני דרכים לקבוצה. איבדנו איש יקר, אוהד, חבר שנזכור אותו תמיד".

מהנהגת ההורים העירונית נמסר: "הנהגת ההורים העירונית כפר סבא מרכינה ראשה, כואבת ומשתתפת בצערה העמוק של משפת ולד והעיר כפר סבא עם פטירתו של ראש העיר לשעבר יצחק ולד ז"ל. יצחק היה ראש עיר מוערך ואהוב מאוד על תושבי העיר במשך כ-21 שנים, איש משפחה למופת, והותיר אחריו מורשת מפוארת של עשייה ארוכת שנים ובעלת אין ספור תמורות למען תושבי העיר שהוקירו מאוד את פועלו. תמיכתו במערכת החינוך העירונית הייתה בלתי מסויגת, והמסר היה תמיד שהחינוך עומד תמיד בראש מעייניו. קהילת ההורים של העיר שולחת חיבוק חם וגדול למשפחת ולד היקרה ולאוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך".

דני הרוש, סגן ראש העירייה: "כמה כואב ועצוב להתעורר לבוקר שבת עם הבשורה הקשה על מותו של ראש העיר לשעבר, יצחק ולד. בזכותו של יצחק היקר, שהיה זה ששלח אותי ללימודי הדרכת נוער, התחלתי את השירות הציבורי שלי למען תושבי כפר סבא. יצחק היה לי יותר מראש עיר. עבורי הוא היה חבר, שותף, מוביל דרך ומי שהתרומה האדירה שלו לכפר סבא תישאר תמיד ותמשיך להוביל אותנו לעתיד. רק לאחרונה נפגשתי איתו ועם רעייתו ורדה בפארק העירוני, שאת הקמתו יזם, ושלאחרונה אישרה ועדת השמות, שאני חבר בה, לקרוא על שמו. אני משתתף בצערה העמוק של המשפחה ומוסר את תנחומיי. יהי זכרו של יצחק ולד ז״ל ברוך".

אבל כבד: ראש העירייה לשעבר, יצחק ולד, מת מקורונה

יוסי סדבון, יו"ר האופוזיציה: "ליצחק ולד זכויות רבות בעיר, זכרו ברוך. משתתף בצער המשפחה".

יצחק ולד ז"ל עם שאולי דור

שאול דור, יו"ר ההסתדרות סניף כפר סבא, הוד השרון דרום השרון: "סניף כפר סבא מבכה את לכתו של האבא של תושבי העיר יצחק ולד ז"ל שהיה ראש עיר ומודל לחיקוי הערכה והערצה על יושרו הגינותו וחריצותו בפועלו למען התושבים. הייתה לי הזכות העילאית להכיר את יצחק עוד בפעילותי בהפועל כפר סבא. תמיד קיבלתי את תמיכתו, גם במגרש הכדורגל הישן בטשרניחובסקי יצחק נתן כתף ודאג שהעירייה תכשיר את המגרש ושיהיה מוכן למשחקי קבוצות הבוגרים ילדים ובני הנוער. יצחק היה מגיע בשבתות משעות הבוקר המוקדמות לכל משחקי הכדורגל של מחלקות הנוער, ובאמצע השבוע היה מגיע למשחקי הכדורעף ולתחרויות הספורט השונות. יצחק, כאוהב ספורט, ביקש, גיבש ותכנן יחד איתי ועם נוספים וטובים את הקמת אצטדיון כפר סבא ואת שני מגרשי האימון שאז נחשבו לטובים במדינה. בזכות תושייתו ומחשבתו לצפות פני עתיד הקמנו מתקני ואולמות ספורט בחלקים גדולים בעיר. על כישרונותיו אלו ועוד זכיתי להעניק ליצחק את פרס יקיר הספורט מטעם אגודת הפועל כפר סבא. בחלוף השנים נפלה בחלקי עוד זכות מרוממת רוח והתכבדתי להעניק לו פרס מפעל חיים מטעם ההסתדרות על קידום זכויות עובדי עיריית כפר סבא והחתירה לחינוך תרבות וספורט בעיר. מורשתו הייתה ונשארה בעצם טביעות אצבעותיו הנמצאות בכל פינה ושכונה בעיר. בזכות תרומתו הנכבדה בפיתוחה ושגשוגה של העיר החליטה לפני מספר ימים עיריית כפר סבא ללבוש חג, כשהצעת ראש העיר הנוכחי רפי סער לקרוא את שם פארק כפר סבא על שם יצחק ולד התקבלה. להחלטה זו אוסיף, עוד כאחד שזכה לעבוד תחת כהונת יצחק ולד כראש העיר למעלה מ-20 שנה ואף נשארתי להיות חברו עד יומו האחרון, כי אין ראוי מיצחק ולד לקבלת והאדרת שמו. שמחתי מאוד כשיצחק זכה להנצחה זו עוד בחייו. מכאן שההוקרה ההערכה והתודה על הנהגת העיר בגבורה עילאית הייתה משמעותית ומהטובות ביותר על כל המרכיבים שבה וכעת אנו, שנותרנו העדים לעשייתו ותרומתו הנצחית לתושבים, נמשיך לזכור ולהאדיר את שמו בנשיאת דגל המדינה ודגל כפר סבא באהבה גדולה. תוך מבט אוהד ואוהב לרעייתו ורדה, לבנו תומר, לנכדיו האוהבים ולבנו אלי ולד ז"ל, המחכה לחיבוק אביו ברקיע השמיים. נפרדים מיצחק ולד בעצב רב".

הרב ששון טרבלסי יו"ר המועצה הדתית: "המועצה הדתית בכפר סבא מביעה צער על פטירתו של יצחק ולד ז"ל לשעבר ראש העיר . יצחק ולד היה נוף מולדתו, מראשוני ובוני העיר כפר סבא. יצחק ולד היה איש של חסד וטוב לב והקדיש את מיטב שנותיו למען צורכי העיר. יהי זכרו ברוך ופועלו הרב יירשם בדברי ימיה של העיר כפר סבא לעד".

חברת המועצה הדר לביא, אמרה: הדר לביא: "בעצב גדול קהילת כפר סבא כולה קיבלה את ההודעה על מותו של ראש העיריה, משרת הציבור, יצחק ולד. נדמה שנחטף מהר, מהר מהנדרש. תנחומיי העמוקים לורדה, תומר ולכל המשפחה. מקווה שתמצאו נחמה".

בנוסף, מאות מתושבי כפר סבא, המומים וכואבים, הביעו את תחושותיהם ברשת: "עצוב מאוד. איש יקר ואהוב.. "אכן עצוב. ראש עיר אהוב ומוערך עם הרבה זכויות בעיר".. "משתתף בצער המשפחה, עשה המון למען העיר שלנו".. איזו מכה, קשה אפילו לקרא את זה, יצחק יקר, היית לי למורה דרך ולאב רוחני, בכל מצב ובכל תנאי. תמיד חבר, תמיד נאמן, תמיד שם להקשיב ולעזור" … "איפה ישנם עוד אנשים, אזכור אותך תמיד באהבה ובחסד נעורים"… "עצוב מאוד לכולנו ולעיר כפר סבא עם לכתו של מי שהנהיג את העיר להישגים מדהימים תקופה כה ארוכה ומשמעותית. יהי זכרו של יצחק ולד היקר נצור בלב כולנו לעד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר