ישיבת מועצה. צילום ארכיון אריה אברמזון
מועצת עיריית כפר סבא. צילום אריה אברמזון

ישיבת המועצה: הסייעת השנייה בגנים לא תוחזר, גביית היטל השמירה אושרה. צפו

גם האמהות שהגיעו לישיבה לא הצליחו לשכנע את חברי המועצה להשאיר את הסייעת השנייה בגני הילדים

פורסם בתאריך: 4.1.18 09:31

חברי מועצת עיריית כפר סבא דחו בישיבת המועצה אמש הצעה לסדר של חברי מרצ מהאופוזיציה, לפיה לא יבוטל תקן הסייעת השנייה בגני ילדים טרום טרום חובה שבהם פחות מ-30 ילדים. חברי המועצה ממרצ, פליאה קטנר ועילאי הרסגור הנדין, ביקשו גם להקים ועדה שתבחן את חלוקת הילדים המספרית בין הגנים, כדי לצמצמם את מספר הגנים שבהם סייעת אחת בלבד. גם הצעה זו נדחתה.

האמהות בפתח ישיבת המועצה. צילום אריה אברמזון

האמהות בפתח ישיבת המועצה. צילום אריה אברמזון

נזכיר שבלפחות שמונה גני טרום טרום חובה בכפר סבא, שבהם עשרות ילדים בסך הכל, התחילו ב-1 בינואר את הלימודים עם סייעת אחת במקום שתיים. זאת בעקבות החלטת משרד החינוך שלא לתקצב סייעת שנייה לגנים כאלה, והחלטת עיריית כפר סבא שלא להמשיך לתקצב את הסייעת השנייה בגנים האלה כפי שעשתה בשלושת החודשים הראשונים של שנת הלימודים.

טרם פתיחת ישיבת המועצה הפגינו שבע אמהות לילדים מחוץ לבניין העירייה, ונשאו שלטים נגד ביטול התקן לסייעת השנייה. האמהות נכנסו לתוך ישיבת המועצה וניתנה להם רשות הדיבור. יו"ר ועד גני הילדים בכפר סבא ערן ורנר אמר כי "אין הבדל בין 30 ל-27 ילדים. אנחנו חושבים שבכל גן צריכים להיות שלושה אנשי צוות".

נופר, אם לילד בגן טרום טרום חובה הוסיפה: "הגן עובד מדהים. הילדים נקשרו לסייעת. יש קושי. חוסר איזון. הגננת מתקשה". אם אחרת אמרה: "בשבע השנים האחרונות ילדיי לומדים בגנים העירוניים ואנחנו חווים חוויה מצויינת. ההחלטה להוציא את הסייעת שנייה בעייתית. העירייה הבטיחה שבגנים שבהם יותר מ-27 ילדים יהיו שתי סייעות. בין לילה הורידו סייעת. זה לא בסדר". בשלב זה קטע ממלא מקום ראש העיר קטע את הדברים, מה שעורר מהומה באולם.

 

בתוך כך, אישרו חברי המועצה בישיבה את הארכת גביית היטל השמירה מתושבי כפר סבא, עד לסוף שנת 2019, המשמש להפעלת השיטור העירוני. לפי הצעת תקציב 2018, אמור היטל השמירה לעמוד על 5.29 מיליון שקל, כ-140 שקלים למשפחה בשנה.

טרם הישיבה ביקש חבר המועצה מסיעת האופוזיציה תפוח יובל לוי, להסיר מסדר היום את הדיון בהחלטה. הוא טען כי פקחי השיטור העירוני עסוקים יותר בחלוקת דוחות לתושבים ופחות במטרה לשמה הוקם השיטור העירוני – שמירה על הביטחון האישי של התושבים.

בישיבה אמר גזבר העירייה שגיא רוכל כי ללא הארכת הגבייה העירייה תאלץ לסגור את השיטור העירוני ובכך תאבד כוח שיטור משמעותי ויעיל בעיר. בסופו של דבר ההחלטה עברה ברוב קולות כשהמתנגדים היחידים הם עו"ד לוי וחברת סיעת מרצ, פליאה קטנר.

לוי אמר בישיבה כי "הקמת השיטור העירוני שימשה להגדלת ההכנסות מקנסות שהעירייה מטילה במיליונים רבים על התושבים", ועורר עליו את זעמו של מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה, שי זייד. זייד, הגן בפני חברי המועצה על עבודת השיטור העירוני. לדבריו, בניגוד למה שניתן היה לחשוב, הפקחים אינם אוכפים חניה בכחול לבן, אלא רק עבירות בריונות בכבישים.

"השיטור העירוני היא יחידה שפועלת בעיר החל ממאי 2015, תחת כללי המשרד לביטחון פנים והביאה לשינוי מהותי בהורדת כמות העבירות העברייניות והן בתחום איכות החיים והעלייה ברמת הביטחון של התושבים", אמר זייד. "מי שאומר שהיחידה לא פעילה בלילה כדאי שיסתובב באזורי המסיבות. היחידה פועלת ממתקן ייעודי ומתנהלת באמצעות ארבע ניידות וארבעה קטנועים ומוכשרת לביצוע מגוון רחב של משימות לצורך מתן מענה מהיר לצורכי תושבי כפר סבא בלבד. כל הפקחים נקראים פקחים מסייעים, הסמכויות שלהם הרבה יותר נרחבות מפקח רגיל, והשוטרים עוברים הכשרות ועומדים במדדי שירות נדרשים. תחומי הפעילות העיקריים של השיטור העירוני על פי מה שמוגדר על ידי המשרד לביטחון פנים, והם נמדדים על זה, אכיפה של תנועה, מטרדי רעש, צווים, רישוי, עישון, מפגעים ותופעות עונתיות. צריך להגיד שלגבי תנועה, פקחי השיטור העירוני אוכפים רק בריונות בתנועה ולא חנייה בכחול לבן. אם תבדוק (פונה לעו"ד לוי) את נתוני המוקד העירוני ונתוני מוקד 100 תמצא שתושבי העיר פותחים הכי הרבה קריאות על נושא של בריונות בתנועה, חסימות חנייה, חסימות כניסה, מניעת מעבר עגלות – זו הדרישה של התושבים. ובנושאים האלה מטפלים".

כאן החל זייד לפרט את הצלחות השיטור העירוני: "מעבר לזה, השיטור מטפל בכל נושא של פשיעה, בני נוער, אלכוהול, עבירות רכוש, שוהים בלתי חוקיים, אלימות רחוב, כולל נושא של אבטחה, אבטחת אירועים, מוקדי בילוי, גנים ופארקים. יש מענה מהיר מאוד לכל הקריאות. הוכרזנו כיחידה מצטיינת עירונית לשנת 2016, בדוח אקלים ארגוני של המשרד לביטחון פנים, שזה סקר חיצוני. בדוחות הביקורת של המשרד לביטחון פנים קיבלנו יחידה מצטיינת ברמה ארצית. על פי נתוני עבירות איכות חיים – יש ירידה משמעותית במספר העבירות מיום תחילת העבודה של היחידה משנת 2015 ועד היום. רק בשבוע האחרון תפסנו פורצים בשני מקרים שונים לרכבים, מעורבות בתפיסת גונבי קטנועים. התפיסה האחרונה בנורדאו, זו עבודה שלנו. אין כמעט שבוע ששוטר ופקח של השיטור העירוני לא מקבל תעודת הוקרה אצל מפקד התחנה. היחידה מעורבת במה שקורה בעיר הזאת. גם במדדי פעילות עבריינית יש ירידה במירב הפרמטרים. נושא אגרת השמירה לא מכסה אך ורק את השיטור העירוני, גם את ההיבט הטכנולוגי ואת מוקד הביטחון".

כשעו"ד לוי שאל מדוע על פי ספר התקציב חברה הכלכלית גובה "עמלה" בסך 750 אלף שקל בשנת 2017 ו-973 אלף שקל בשנת 2018, בהתאמה, מיחידת השיטור העירוני, סגר ממלא מקום ראש העיר צביקה צרפתי את הדיון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר