מירית שקד ברק, יוסי סדבון. צילום אבישג שאר ישוב
מירית שקד ברק, יוסי סדבון. צילום אבישג שאר ישוב

סדבון דורש פיצוי של 100 אלף שקל משקד ברק, שאומרת: "הוא לא ירתיע אותי עם תביעות השתקה"

שקד ברק כתבה בפוסט בפייסבוק שסדבון "מכניס את השחיתות לעיר בדלת הראשית" וקיבלה מכתב התראה מעורך דינו. "במקום לומר 'שגיתי', בוחר סדבון בטקטיקה של הפחדה", היא אומרת

פורסם בתאריך: 9.10.18 08:55

המתמודד לראשות עיריית כפר סבא, יוסי סדבון, דורש ממתמודדת אחרת לראשות העיר, מירית שקד-ברק, לפצות אותו ב-100 אלף שקלים בעקבות פרסום פוסט "משמיץ" כלשונו, שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, בו כתבה כי "סדבון מכניס את השחיתות לעיר בדלת הראשית". עוד דורש סדבון משקד ברק לפרסם הודעת התנצלות הן בדף הפייסבוק שלה והן באתר של רשימתה "התפוזים", ולהסיר את הפרסום בפייסבוק ובכל מקום אחר בו הוא פורסם. שקד ברק אמרה בתגובה: "סדבון לא ירתיע אותי בתביעות השתקה".

את הפוסט המדובר פרסמה שקד-ברק בסוף השבוע, במקביל לשלטי רחוב ותמונות שהעלתה לרשת בהם נכתב: "מי ייתן פייט לשחיתות? מירית כן, סדבון לא", וסיכמה בסיסמה: "כפר סבא בוחרת פייטרית". בדף הפייסבוק שלה כתבה: "סדבון לא ינקה את העיר משחיתות, סדבון מכניס את השחיתות לעיר בדלת הראשית", בהתייחסה לטענות שפורסמו בערוץ 10 בשבוע שעבר לפיהן כמה מהתורמים למערכת הבחירות שלו הורשעו בפלילים.

אתמול דרש כאמור סדבון משקד-ברק התנצלות ופיצוי על הפרסום אותו הוא מכנה "שקרי". במכתב ששלח לשקד-ברק באמצעות עו"ד גדיאל בלושטיין וכותרתו "מכתב התראה לפני נקיטת צעדים משפטיים", דרש ממנה גם להבהיר את הדיווח החסר שלה למבקר המדינה בעניין התרומות שקיבלה במערכת הבחירות.

"הפרסום המשמיץ אינו נכון מיסודו, אין לו כל בסיס, הוא מהווה לשון הרע קשה ביותר כלפי מרשי שנועדה לפגוע בו ובמועמדות שלו", נכתב במכתב ההתראה, "באופן מגוחך, כל אשר ייחסת לעצמך, תוך השמצת מרשי, אף הוא אינו נכון מיסודו ונועד בשקר גמור להאדיר את עצמך על חשבונו של מרשי. מרשי אינו 'מממן את הקמפיין שלו מכספי נוכלים ועבריינים מורשעים'. העובדה היא ש-109 אנשים שונים תרמו עבור מרשי סכום כולל של כ-222,000 שקלים. בין אותם אנשים שתרמו, כפי שהסתבר, תרמו שני אנשים בלבד אשר כך מסתבר יש להם עבר פלילי. לאל רק שמדובר בסכומים זניחים וחסרי משמעות, אלא גם שאלו אינם תושבי כפר סבא ואין להם כל עסקים בכפר סבא. משכך מרשי אינו מממן את הקמפיין שלו מכספי נוכלים ועבריינים מורשעים, וכמשתמע מאמירותיך, שכל כספי הקמפיין שלו הם כספים נגועים".

בהמשך טוען סדבון כי דווקא שקד-ברק היא זו שנוטלת "כספי עבריינים מורשעים ונוכלים מעוד מהסוג הגרוע ביותר – עברייני מין", לדבריו. כוונתו היא לתיק בו הורשע אדם במעשים מגונים במסגרת יחסי מרות, בו נתנה שקד-ברק עדות אופי עבורו בשנת 2004, ולטענת סדבון אותו אדם אף תרם לקמפיין שלה.

"הנה כי כן, בעוד את מציירת עצמך כלוחמת נגד נוכלים ועבריינים מורשעים ולא נוגעת בכספיהם, הרי את פועלת במדיוק הפוך להתנהלות זו", נכתב, "לא זו אף זו – על פי הפרסומים שאת פרסמת בעיתונות, הרי גייסת לקמפיין שלך, במסגרת גיוס המונים, את הסך של 150 אלף שקלים, כך הצהרת ואף התראיינת בעיתונות בגאווה בהצלחתך. עיון באתר מבקר המדינה מגלה כי את הצהרת למבקר כאילו גייסת תרומות בסך של 79,620 שקלים בלבד. אחת משתיים: או שגייסת תרומות עליהם לא דיווחת למבקר המדינה ואין צורך להסביר לך את חומרת העניין, או שהונית את הציבור במודע באשר להיקף גיוס התרומות על ידך – כל זאת כשאת מתהדרת בכך שאת 'נקיית כפיים', כל זאת תוך השוואה למרשי ועל חשבון שמו הטוב".

שקד-ברק מסרה בתגובה: "סדבון לא ירתיע אותי בתביעות השתקה. הוא לא האיש להילחם בשחיתות. במקום לומר 'שגיתי', בוחר יוסי סדבון בטקטיקה של הפחדה ותביעת השתקה מבישה. העובדות ברורות, ידועות ולא מוכחשות: ראש עירית חדרה לשעבר, ישראל סדן, הורשע במתן שוחד וריצה עונש מאסר; אלון ארבוב הורשע בהונאה של מיליוני דולרים; המשותף לאלה: תרומת אלפי שקלים לקמפיין של סדבון. כפר סבא עודנה פצועה ומדממת אחרי שראש העיר לשעבר הורחק מתפקידו על רקע שחיתות, והנה – מי שמתיימר לנקות את האורוות, מר סדבון, כאשר האמת מוטחת בפניו, הוא ממהר לתבוע דיבה ולאיים.

"אני לא אתן יד לסתימת פיות. לא נירתע ולא ניבהל. כולם, גם סדבון, יודעים שבין תורמינו אין מושחתים, אין טייקונים. אנו מנהלים קמפיין רזה וצנוע. אני משוכנעת שהציבור ידע להבחין בעובדות. סדבון איננו האיש להילחם בשחיתות. אני אעשה זאת במלוא הכוח. באשר לעדות האופי שלי בעניינו של דויד ויינברג, אשר הורשע לפני כ-14 שנים: אני העדתי עדות אופי לטובתו כמו רבים במהלך המשפט. משניתנה הכרעת הדין, אני כמובן מכבדת אותה. דויד אכן תמך בי במסגרת קמפיין מימון ההמונים, לצד עוד מאות תרומות אחרות, ולאור הכבוד שאני מעניקה להחלטת בית המשפט, האחריות והנראות הציבורית, הכסף הוחזר ושמו הוסר מרשימת התומכים בדיווח השוטף למבקר המדינה. עכשיו נותר להמתין ולראות האם גם מר סדבון, ראש אגף חקירות לשעבר, ישיב את התרומות שקיבל ממורשעים במתן שוחד והונאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שלום

    גם מירית לא ענתה לעניין מבחינת דיווח על הכנסותיה למבקר המדינה. מה היא רוצה מסדבון?

  2. יוני

    סדבון הוא בריון שבמקום להתמודד עם קשריו עם עבריינים מנסה להשתיק את המבקרים, בן חמו מספר 2!!! הוא כנראה לא מבין שהתושבים הם לא חיילים שלו-עיריית משטרה מקווה שמירת לא תיארתי מהביריון!

  3. אריאל

    רק לי זה נראה מוזר שלראש אגף חקירות יש קשר עם כל כך הרבה פושעים מורשעים?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוסי סדבון יהיה ראש העיר וכל המקרקרים והמקרקרות יחזרו למקומם הטבעי.
    איש ראוי מכובד ומכבד – ברכה לעיר

  5. רונן ב.

    סדבון מאכזב, אני מצפה שיגיד שטעה שקיבל תרומה מאנשים שהורשעו בפלילים יחזיר את התרומות וישים את השטות הזאת מאחוריו. ראוי שיפרסם מי היועץ שלו כדי שנוכל להימנע מלעסיק אותו- ממש עצת אחיתופל.

  6. שיכון עליה

    לא סתם אין אף שלט אחד של סדבון בשיכון עליה. הוא מתעלם כאילו אנחנו לא קיימים וכאילו אנחנו לא האזור הכי מוזנח בכפר סבא. כל השיכון בעד רפי סער, אולי סוף סוף כשהוא יהיה ראש העיר השכונה תקבל יחס ראוי מהעירייה. אסור שמושחתים ומקורביהם ימשיכו לנהל את העיר. לא ברור לי איך ולמה יוסי סדבון בכיר משטרה מקורב עם כל כך הרבה פושעים ומושחתים או מה האינטרס שלהם לתרום לקמפיין שלו כשלטענתו הם לא גרים ואין להם עסקים בעיר. לא ברור גם למה הוא לא מחזיר את תרומתם ומתרחק מהם. אולי הם מאיימים עליו או שהוא חייב להם משהו?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר