רקטות מעל אשקלון. צילום אילן אסייג
רקטות מעל אשקלון. צילום אילן אסייג

מה הייתם מאחלים למדינה ליום העצמאות הבא? "שתושבי הדרום יפסיקו לחיות בפחד"

מה הייתם רוצים שישתנה במדינה עד ליום העצמאות ה-72? הפרלמנט של כפר סבא עם תשובות מפתיעות

פורסם בתאריך: 10.5.19 08:44

אורי נגר

אורי נגר

השינוי שהייתי מייחל למדינה בשנה הקרובה הינו אחדות. אחדות בין שמאל לימין בין דתיים לחילונים בין ותיקים לעולים חדשים. אחדות זו מילת הקסם ורק איתה ננצח. אם לא אחדות מלאה אז לפחות צמצום הפערים ועוצמת הווליום בשיח הציבורי. מספיק להסתכל סביב ולראות שיש לנו רק אחד את השני. יום השואה הסתיים והזכיר לנו שוב שכמה שננסה לחקות ולהתנהג כמו הגויים מסביבנו, תמיד יזכירו לנו שאנחנו לא חלק מאומות העולם ורצויים רק במידה מסוימת, וגם זה בתנאים שלהם. יום עצמאות שמח לכולם. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

הלן שי

לרגל יום העצמאות הייתי רוצה שעם ישראל יהיה מאוחד יותר ופחות מפולג, ולא רק בעת מלחמה. שבממשלה שהוקמה תהיה יותר סובלנות ושהמנהיגים יהוו דוגמה אישית לכלל העם. שהכנסת תמשיך לחוקק חוקים ולהקצות משאבים לרווחת האוכלוסיות החלשות: הקשישים הסיעודיים, הנכים, ניצולי השואה משפחות חד הוריות ומשפחות מעוטות יכולת. וכן שנהיה סובלניים כלפי המיעוטים, כלפי אחינו הערבים, שתפחת האלימות במחוזותינו. רוב המיעוטים – הערבים הנוצרים והדרוזים – רוצים אחווה ושלום עם עם ישראל וחלקם אף תורם למדינה ולצה"ל. מאחלת חג עצמאות שקט ושמח, אירוויזיון מוצלח לכל עם ישראל ולמיעוטים. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

עד יום העצמאות הבא הייתי מבקש שיבוא הקץ על ההתנהלות הכושלת של ראש הממשלה הנוכחי. מעולם לא היה בישראל ראש ממשלה המכהן בתפקידו כאשר הוא מוקף חשדות כה כבדים חסרי תקדים בכל ממשלות ישראל. הבחירה "הדמוקרטית" אין בה בכדי להכשיר את השרץ. המדינה מאוד יקרה לכולנו, כולל ראש הממשלה המכהן, ומחובת כולם לשמור עליה. הייתי שמח גם שהמזרח התיכון יראה אחרת ויבוא הקץ לסכסוכים ולמאבקים שפוגעים בשלום, שהוא כה חיוני לחיים המשותפים עם שכנינו. (דב עילם הוא אמרגן)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

אלי אליהו

מה שהייתי רוצה מאוד שישתנה במדינה זה שתושבי הדרום יפסיקו לסבול ולחיות בפחד מתמיד עם ריצה למקלטים. טיל אחד נפל במקרה באזור המרכז וכל המדינה קמה על הרגליים – התכנסות ביטחונית, מצב חירום כלל ארצי. אבל כשתושבי הדרום מופגזים מדי יום בעשרות ומאות רקטות, לצערי הרב זה נראה כאילו לאף אחד לא אכפת. זה חייב להשתנות, דמם אינו הפקר. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

סער ורדי

סער ורדי

הדבר שהכי צריך להשתנות במדינת ישראל הוא ההרתעה. זו אמירה שחוקה שנאמרת כל שנה מחדש, אבל לקראת השנה ה-72 באמת הייתי רוצה לראות אותה הופכת מחלום רחוק למציאות אמיתית. מציאות שתיתן שקט ארוך וממושך לתושבי דרום הארץ ויישובי עוטף עזה, ולא רק שקט בין מבצעים או שקט מתי שלחמאס מתחשק לנצור את האש. ולפני שממהרים לומר ששקט כזה אינו אפשרי ואינו בר השגה, חשבו על השקט עם מצרים שנמשך כבר 40 שנה, או אפילו על השקט בגבול הצפון, שנשמר פחות או יותר מאז הסתיימה מלחמת לבנון השנייה לפני קרוב ל-13 שנים. אני לא רואה סיבה שהדברים צריכים להיראות אחרת מול רצועת עזה. (סער ורדי הוא יועץ תקשורת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר