בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי

אחרי עשרה ימים של חום וקוצר נשימה: רופאים במאיר חילצו בוטן מריאה של פעוט

"מאחר ועברו עשרה ימים מרגע השאיפה נוצרה תגובה דלקתית חמורה שהפכה את הפעולה למורכבת במיוחד", אומר ד"ר גיל צויזנר שביצע את הניתוח המורכב

פורסם בתאריך: 11.11.20 17:14

רופאי בית החולים מאיר הצליחו, אחרי הליך מורכב, לחלץ בוטן מריאה של ילד בן ארבע וחצי. אחרי שהתאושש שוחרר הילד בתחילת השבוע מבית החולים.

הילד הגיע לבית החולים בשבוע שעבר כשהוא סובל מחום, שיעול וקוצר נשימה. "הפעוט, שהוא בריא בדרך כלל, הגיע אלינו עם מצוקה נשימתית קשה לאחר שסבל למעלה משבוע מחום, שיעול וקוצר נשימה ללא הטבה גם לאחר טיפול אנטיביוטי שקיבל בביתו", מסבירה רופאה בכירה במיון ילדים במאיר ד"ר דניה טקגי, "בהאזנה לריאות שלו נשמע היה כי אין כניסת אוויר לריאתו השמאלית והוא נשלח לצילום חזה מתוך מחשבה שמדובר בדלקת ריאות. יחד עם זאת, ברגע שראינו את הצילום בו נראתה כליאת אוויר ברורה בריאה השמאלית, וסיבוך נדיר יחסית של אוויר באזור המיצר שבין הריאות, עלה החשד כי מדובר בשאיפת גוף זר ואכן מבירור שהמשכנו לעשות עם הוריו הם סיפרו כי בטרם החלו התסמינים הפעוט אכל בוטנים וחווה אירוע של השתנקות במהלך האכילה".

הבוטן שחילצו הרופאים מהריאה של הילד

הפעוט הועבר מיד לטיפול נמרץ ילדים לקבלת טיפול תומך סטרואידי ואנטיביוטי ולהשגחה תחת ניטור צמוד בשל חשש להחמרה במצבו. ד"ר גיל צויזנר, רופא אף אוזן גרון ילדים, ניתח את הילד. "בשיתוף ד"ר ורה נוביצקי, רופאה בכירה במערך ההרדמה בבית החולים, התמודדנו עם האתגר של ההרדמה, ההנשמה ופעולת חילוץ הבוטן, כולם דרך אותו הצינור", מספר ד"ר צויזנר, "לכן, השתמשנו בברונכוסקופ קשיח דרכו אפשר גם להנשים וגם להכניס את המלקחיים האנדוסקופיות עם הסיב האופטי. זו הייתה פרוצדורה מורכבת ולא פשוטה שכן מאחר ועברו עשרה ימים מרגע השאיפה נוצרה תגובה דלקתית חמורה שהפכה את הפעולה למורכבת במיוחד. לשמחתנו, הפרוצדורה עברה בהצלחה וחל שיפור ניכר במצבו של הילד".

ד"ר צויזנר הוסיף: "חשוב לזכור שעד 40 אחוז מהילדים שחווים אירוע של השתנקות עלולים להיות ללא סימפטומים למשך תקופה ולאחריה להתחיל לפתח אותם. לכן חשוב להיות ערניים לסימפטומים המתווספים בימים לאחר אירועים אלו, דוגמת חום או שיעול, ולהגיע לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. לא הכל קורונה ומצבים אלו עלולים להסתיים באסון".

ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במאיר, אומרת שהחשש הגדול במצבים אלו הוא חסימה של דרכי אוויר וחוסר אספקת חמצן למוח. "אנו רואים לא מעט ילדים השואפים גופים זרים ולצערנו במקרים מסוימים הדבר יכול להוביל לנזק נוירולוגי בלתי הפיך ולמצבים מסכני חיים", אמרה, "חשוב לזכור ולשים לב למזונות 'המועדים לפורענות' בנושא הזה בקרב פעוטות דוגמת פיצוחים, סוכריות, גזרים שאינם מבושלים, נקניקיות וכדומה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר