הסופה דוריאן שפגעה באיי הבהמאס בחודש אוגוסט. צילום AP
הסופה דוריאן שפגעה באיי הבהמאס בחודש אוגוסט. צילום AP

משבר האקלים? "לכולם ידוע וברור שאין מה לעשות, פרט אולי לתפילות"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם מדינות העולם מסוגלות לפתור את משבר האקלים?

פורסם בתאריך: 21.10.19 19:02

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"האנושות אינה מסוגלת לפתור את משבר האקלים. אפילו הקוסם נתניהו אינו יכול לעשות דבר כדי לפתור את המשבר. עלינו להיות שמחים ומרוצים שעד היום לא קיבלנו מונסון, טייפון, רעידת אדמה ושאר פגעי אקלים שהיו מנת חלקם של מדינות רבות. אילו האנושות הייתה מסוגלת לעשות משהו כדי לפתור את משבר האקלים, יש להניח שמעצמות כמו ארצות הברית או רוסיה, ומדינות גדולות נוספות, היו פועולות ומצליחות בכך. לכולם ידוע וברור שאין מה לעשות, פרט אולי לתפילות שכמעט ואינן מביאות לתוצאות של ממש". (דב עילם הוא אמרגן)

אלי אליהו

"עצוב ומסוכן מאוד משבר האקלים. עליית הטמפרטורה גורמת לקטבים ולקרחונים להימס, קו המים עולה וזה מסכן את התושבים שגרים על קו החוף. התחממות כדור הארץ גורמת לכך שמזג האוויר הופך קיצוני יותר, דבר הבא לידי ביטוי בעלייה בתדירותן של סופות, עלייה בתדירותם של גלי חום קיצוניים, וכן באירועי שיטפונות ובצורות. לא ניתן לפתור לגמרי את הבעיה, אבל אפשר בהחלט להאט את קצב ההתחממות על ידי האטה בייצור דלקים מזהמים. גם לתעשיית המזון מן החי תרומה אדירה לזיהום האוויר ולפליטות גזי חממה. אולי אם אנשים יפסיקו לאכול בשר המצב ישתפר". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אורי נגר

"לדעתי, האנושות לא מסוגלת לפתור את משבר האקלים, אולי להאט אותו אבל לא למנוע אותו. הנזק שנוצר עם השנים הוא כזה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי למנוע אותו, אך להקטין משבר זה ניתן. הכל תלוי בממשלות העולם ובתקנות חירום שהן יחוקקו, בעיקר כאלה שישפיעו על מפעלים ומוסדות מזהמים. זו הדרך היחידה למנוע חלקית ולהקטין את המשבר האקלים , בכל מקרה יגיע לדעתי בעוד כמה עשרות שנים". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

הלן שי

"האנושות לא יכולה לפתור את משבר האקלים אבל היא יכולה למזער את הנזקים ולהפחיתם. לשם כך חייבת להיות הסברה מאסיבית והירתמות של כל הארצות למען המטרה החשובה. חשובה ההסברה גם למפעלים המזהמים וגם לאנשים ככלל". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

אמיר כהנא

"האנושות חייבת לפתור את משבר האקלים. נושא זה חייב להיות בעדיפות ראשונה לכל אזרח ורוב המדינות המובילות בעולם כבר הבינו את זה. כל בן אדם יכול לקחת אחריות ולעזור. מה ניתן לעשות? לשתול עצים ועציצים בבית ובגינה, למחזר פלסטיק, זכוכית, נייר, בטריות, מוצרי חשמל וכו'. לנסוע כמה שאפשר בתחבורה ציבורית או באופניים, להשאיר נקי אחרי פיקניק או בילוי בחוף הים, לחסוך בשימוש באנרגיה עד כמה שאפשר, להשתמש כמה שפחות בפלסטיק בעת קניות ולהשתמש כמה שפחות בנייר. לסיכום, אם כל אחד ייקח שליטה על הבועה שלו נחיה בעולם טוב יותר שזקוק לעזרתנו". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר