הסרת הלוט מעל הבאר הראשונה של כפר סבא צילום עיריית כפר סבא
הסרת הלוט מעל הבאר הראשונה של כפר סבא צילום עיריית כפר סבאהסרת הלוט מעל הבאר הראשונה של כפר סבא צילום עיריית כפר סבא

מיליון שקלים וחצי לשימור: הוסר הלוט מעל הבאר הראשונה של כפר סבא

הבאר הוקמה על ידי מייסדי העיר ב-1906. היא התגלתה בעבודות להרחבת מזכירות העירייה, ובתחתיתה נמצא סליק לנשק מימי המחתרות

פורסם בתאריך: 21.5.18 19:00

טקס הסרת הלוט מעל הבאר הראשונה של כפר סבא, עם סיום עבודות השימור של הבאר, התקיים היום אחר הצהריים, כחלק מחגיגות 115 לעיר. עבודות השימור, שהחלו לפני כחצי שנה, הסתכמו בכמיליון וחצי שקלים, ושיפוץ הבאר, הנמצאת בסמוך לבניין החאן במתחם עיריית כפר סבא, נעשה בשיתוף המועצה לשימור אתרים היסטוריים, משפחת כבביה ממקסיקו ומפעל המים העירוני. בימים אלה אף נפתח האתר לקהל המבקרים ולפעילויות בתי הספר.

בטקס, שהתקיים במעמד מנכ"ל המועצה לשימור אתרים עמרי שלמון, ונציגי משפחת התורמים, אמר ראש העירייה צביקה צרפתי: "הבאר הראשונה של כפר סבא שזורה בסיפורה ההיסטורי של העיר, ועל כן קיימת חשיבות גדולה לשימורה. מבנים היסטוריים מעניקים צביון ייחודי לעיר, ומהווים מוקדים המושכים אליהם מבקרים רבים. אני מתרגש מאוד עם סיום עבודות השימור וטקס החניכה הרשמי, ומאמין כי חובה עלינו לזכור את עברנו וללמוד ממנו ערכי העבודה, היזמות והקדמה. אני מברך את ירדנה ויזנברג, מנהלת המוזיאון, שמובילה צעד חשוב זה".

הסרת הלוט מעל הבאר הראשונה של כפר סבא צילום עיריית כפר סבא

הסרת הלוט מעל הבאר הראשונה של כפר סבא צילום עיריית כפר סבא

עד לחפירתה של הבאר הראשונה בכפר סבא נאלצו הפועלים להביא מים מבאר שמוקמה בסמוך לקבר בנימין או מכפר מל"ל. כדי להקימה שילם כל פועל ממייסדי העיר 76 פרנק שייעודם להוצאות ציבוריות. עומק הבאר הינו 17 מטרים, ולצידה הוקם מבנה החאן ששימש למגורי הפועלים. באמצע שנות ה-40 סגר ועד המושבה את הבאר ובשנים האחרונות, בעבודות להרחבת מזכירות העירייה,  התגלתה הבאר ובתחתיתה סליק לנשק בימי המחתרות.

הבאר הראשונה בכפר סבא. צילום דניאל קפלן

הבאר הראשונה בכפר סבא. צילום דניאל קפלן

מטרת פרויקט השימור המדובר, עליו אחראי האדריכל פרופ' אמנון בר אור, לחשוף את הבאר בתפארתה ולשחזרה כפי שפעלה בראשית המושבה, בשנת 1906. שימור הבאר כולל על פי העירייה החזרת עטרה ליושנה, כלומר: הורדת כל נדבכי הבנייה החדשים (טייח וחומרים נוספים), חיזוק המבנה המקורי, הכנסת חומרי שימור וחיזוק, פתיחת כל קוטר פי הבאר, התקנת תאורה ושילוט.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

את האתר ההיסטורי עתידים כאמור לפקוד כל תלמידי בתי הספר, קבוצות גמלאים, משפחות וכלל הציבור. בימים אלה מפיק "מוזיאון כפר סבא" את ערכת הסיור, שכוללת: מידע ופעילות חווייתית להדרכת האתר, כרטיסיות ושלטי סיפור הבאר, תמונות ואת תכני הלמידה המתאימים.

מנהלת מוזיאון כפר סבא, ירדנה וייזנברג: "פרויקט שימור בית הבאר החלטה זו עשוי להוות השראה לבעלי נכסים של מבנים לשימור לקחת אף הם אחריות, ולקדם פרויקטים מעין אלה. מכלול מבנים לשימור מימיה הראשונים של המושבה שיעברו תהליך שימורי, יעניק לעיר עוגנים ערכיים, אורבניים, כלכליים ואף אסתטיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משלם מיסים

    1,800,000₪ עלות העבודות? כמיליון וחצי מכספי הציבור ?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר