העבודות בויצמן. צילום באדיבות המטה של יובל לוי
העבודות בויצמן. צילום באדיבות המטה של יובל לוי

זה התחיל: שלוש שנים של עבודות ברחוב ויצמן בכפר סבא

היום החלו עבודות הביוב ובעוד שבועיים יחלו עבודות שדרוג תשתית המים. באוקטובר יתחיל הבלגן הגדול - הקמת נתיבי התחבורה הציבורית

פורסם בתאריך: 3.6.18 18:14

הבוקר (א') החלו עבודות שיפוץ רחוב ויצמן הכוללות החלפת צנרת הביוב ושדרוג תשתיות המים, ובהמשך סלילת נתיבי תחבורה ציבורית (נתצ"ים) לאורך הרחוב. טרקטורים ומשאיות החלו לחפור היום בחלק המזרחי של רחוב ויצמן, מול קניון G. רק בסוף השבוע האחרון חשף צומת השרון כי העבודות יחלו בקרוב ללא שיתוף ציבור ועורר הדים רבים ברחבי העיר.

החלק הראשון שמבוצע החל מהיום הוא שדרוג מערכות הביוב. בעוד כשבועיים יחלו עבודות המים ובאוקטובר יצטרפו עובדי חברת נתיבי איילון שאחראים על הקמת הנת"צים. בעבר הוציאה עיריית כפר סבא הודעה כי העבודות יחלו בחודש מרץ, אולם לוח הזמנים נדחה.

החלפת ושדרוג מערכות המים והביוב ברחוב ויצמן יעשו בעלות כוללת של כארבעה מיליון שקלים. בעירייה מבטיחים כי העבודות יבוצעו באופן שישמור ככל הניתן על שגרת חיי התושבים והעסקים באזור.

העבודות מתבצעות, כך על פי העירייה, במסגרת תוכנית האב של העיר, בהתאם לגידול הדמוגרפי ולצורך חידוש התשתיות. ההתקדמות ביצוע העבודות תתבצע במספר שלבים. שלב א' מצומת כביש 40 ועד לרחוב העמק שיסתיים בעוד כארבעה חודשים. בתקופה זו יהיו ברחוב ויצמן הסדרי תנועה זמניים במהלכם יתכן ויסגרו נתיבים, ועל כן יש לשים לב לשילוט ולתמרור במקום.

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

מנכ"ל תאגיד המים פלגי שרון, אלעד תמרי: "נערכנו לביצוע משותף לפרויקט מורכב בציר הראשי של העיר, פרויקט שהנו הכרחי עבורם לאספקה טובה של השרות עליו הם אמונים. אנו עובדים בסיוע העירייה על מנת שהפרויקט יבוצע בצורה חלקה ומהירה ככל הניתן, כך שההפרעות לשגרת החיים באזור ולזרימת התנועה בו יצומצמו ככל הניתן".

העבודות בויצמן. צילום באדיבות המטה של יובל לוי

העבודות בויצמן. צילום באדיבות המטה של יובל לוי

 

חבר מועצת העיר, עו"ד יובל לוי, יצא בסוף השבוע האחרון בקמפיין נגד העבודות בוויצמן, ובעיקר נגד הנת"צים במסגרת תוכנית מהיר לעיר של משרד התחבורה ועיריית כפר סבא. "החלו העבודות בחלק המזרחי של רחוב וייצמן, לקראת שלוש שנים של פקק בלתי נסבל", כתב היום לוי בעמוד הפייסבוק שלו, "הצטרפו אלי למאבק כי אפשר אחרת, אפשר לבנות חלופה שתשרת את התחבורה הציבורית, בלי להפוך את חיינו. הבוקר התעוררנו למראה הדחפורים, שיהפכו את חיי כל התושבים וציר וייצמן על העוברים בו ועסקיו, לאתר בנייה. שלוש שנים שיחנקו את התחבורה בציר המרכזי, את העסקים ובסיומן… לכשיבוא, נמצא את עצמנו בפקק של המדינה, עם מאות מקומות חנייה שחוסלו ועם עסקים בקשיים. יש תכנית חלופית, אנחנו עובדים עליה. בינתיים, הצטרפו למאבק לעצור את הדחפורים. צרפו קולכם ויחד נבנה פה עיר בחכמה, כולל פתרונות לרכבים הפרטים, לחניות, לתחבורה הציבורית, לעסקים ולבתי המגורים".

המתמודד לראשות העיר, יאיר אברהם, דווקא מציג עמדה הפוכה. "די לפופוליזם", הוא מצהיר. "הכי קל הוא לתקוף כל יוזמה וכל פרויקט שבא לשנות את המציאות, וזאת בעיקר בתקופת בחירות. בעיניי זה רדוד וחסר אחריות לעשות זאת, כפי שקרה בפרויקט ה-BRT. בעלי העסקים בוויצמן משוועים במשך שנים לשינוי וחלקם כבר 'גוססים'. אם הפרויקט ישפר את הנגישות לרחוב ומשדרג אותו הרי שהוא עשוי להיות חבל הצלה לעסקים בטווח ארוך. בטווח הקצר צריך לדאוג לשפות אותם על נזקים, והעירייה יכולה לתת להם מטריה משפטית וציבורית. הניסיון של מועמדים להתנגד לפרויקט לאומי יעלה לנו ביוקר – צריך להציל את העיר מהחנק התחבורתי שמאיים עליה. אני מאוד תומך בקריאה לעשות הכנה והסברה מקיפה אבל בשום פנים ואופן לא לחזור על טעויות העבר ולעצור את הפרויקט".

גם במועצה לפיתוח מקיים בכפר סבא ובמשמר האילנות לא אוהבים חלק מהתכנון ברחוב ויצמן. לדבריהם אף שהליך התכנון הסתיים הם ממשיכים לקיים דיאלוג עם העירייה בנושא. לדברי יו"ר הגופים הללו, פנחס כהנא, התוכנית שהוצגה בפניו כללית מדי. על פניו נראה שרצועת הכביש תתקבל רחבה מדי וסואנת עם שני נת"צים, ולכן הם מבקשים נת"צ אחד ממזרח למערב ולא באמצע הרחוב. "אנחנו מתנגדים למיקום נת"צים במרכז זכות הדרך, זה מסוכן ומחייב המתנה באמצע הכביש", טוען כהנא, "רק מי שנוסע באוטובוסים יודע עד כמה לא נעים לחכות על אי תנועה באמצע זכות הדרך. זה גם מסוכן מאד להגיע לתחנות שבאמצע. אנחנו גם מבקשים בהזדמנות זו להטמין את החשמל בקרקע ועצים בגודל המתאים ומבקשים לקבל 'תוכנית צל' כוללנית, מצמתים ועד לתחנות אוטובוס. בישיבה, הובהר לנו מיד שמספר נושאים משמעותיים שהצגנו לא מתקבלים על הסף: בחינת נתיב תחבורה ציבורית אחד, לא יבחנו הטמנת תשתית חשמל בגלל עלות. לנושא מניעת גידור לאורך המסלול נאמר שפועלים על פי הנחיות המשטרה".

 

חבר המועצה ממרצ עילאי הרסגור הנדין, המתמודד לראשות העיר, אמר: "לא סוד הוא שאני מעלה באופן עקבי במועצת העיר את נושא שיתוף הציבור סביב תוכנית התחבורה, שהובטח שוב ושוב אך לא בוצע. לא סוד הוא שיש לי ביקורת על התכנון שנעשה בסתר, על שביל האופניים הקטוע ועל אלמנטים תחבורתיים מהם אני מסתייג. הייתי יכול להצטרף עכשיו לגל המתנגדים ולגרוף עוד כמה קולות, אבל בנקודת הזמן הזאת צריך לקחת אחריות ולהגיד את האמת במלואה: אם התוכנית תבוטל כפר סבא תיכנס תוך כמה שנים לסיוט תחבורתי הרבה יותר גרוע מהעינוי הנוכחי בפקקים. הקמת כבישים חדשים שיובילו לפקק הבא אינה הפתרון. יש רק דרך אחת להפחית את מספר המכוניות על הכביש ולפנות מקומות חניה: תחבורה ציבורית טובה, מהירה ויעילה. תוכנית מהיר לעיר, על כל מגרעותיה, טובה הרבה יותר מכל כביש חדש, ובוודאי שיותר מישיבה בחיבוק ידיים. ביטולה יגרום לביטול כל התקציבים לשיקום רחוב ויצמן שעיריית כפר סבא קיבלה ממשרד התחבורה, ואף יביא להטלת קנס כבד שישולם מכספי הארנונה שלנו. הגיע הזמן להיות חכמים ולא צדקנים – ללכת באומץ לשדרוג התחבורה הציבורית ובמקביל לנסות לשפר את מה שניתן כרגע מבלי להחריב את הכל".

המתמודדת על ראשות העיר, ומי שהיתה יו"ר ועד מרכז העיר, הדר לביא, אמרה: "בעיות הפקקים בעיר משוועות לפתרון. מהיר לעיר אושרה על ידי נבחרי הציבור שלנו, לפני כשנתיים וצפויה לתת את התשתית לשינוי התחבורתי ועל הדרך לשפץ את ויצמן לרווחת הסוחרים והתושבים. לתכנית לצערנו לא התבצע שיתוף ציבור מעמיק, כך שהציבור הרחב לא יותר מה פרטיה. משיחות עם גורמים בעיריה הובטח לי שההתנהלות תהיה אחראית, ויצמן יסגר במקטעים ובתיאום עם הסוחרים. עם זאת, חיוני לוודא שכל פרט בתכנון המחודש של ויצמן הוא לטובת התושבים וכן ללחוץ על משרד התחבורה להוסיף נתיב תחבורה ציבורית בכביש 4 שיתמוך בתשתיות הנת"צים שנפרשות בערים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. V1

    יאיר אתה הנתצ המיידי שחלה חובה ציבורית לשפץ ולאלתר ולהוציא את הלשון שלך מהמקום שלא רואה אור

  2. גרי מורי

    יאיר אברהם אים סוחרי ויצמן להגדרתך גוססים.אז הפרוייקט הזה יהיה גזר דין מוות בשבילם.עושים פה מחטף 5 חודשים לפני בחירות. הולכים לשתק את רחוב ויצמן לשנים הקרובות.פופוליזם זה אתה עושה.זה לא ישחרר את העומסים. זה יצור עומסים בילתי אפשריים.יש תוכניות יותר פרגמטיות.תעקוב אחרי הפוסטים של יובל לוי ותחכים. יום טוב.

  3. מיקי פ

    למה נתיב תחבורה ציבורית במרכז הכביש
    הנסיון של נתיב דומה בפתח תקוה גרם למוות של אנשים רבים שהשתמשו בתחבורה הציבורית
    נתיב במרכז הרחוב =נתיב מוות ובכיה לדורות

  4. מיקי

    נתיב תחבורה במרכס הרחוב= נתיב המוות
    ראה נסיון העבר בפתח תקווה

  5. אביב פ.

    כתבת יח"צ שתומללה ונכתבה לצרכי הקמפיין ההזוי של מר לוי. שום חשיפה ושום בטיח

  6. סמי

    צריך גם להטמין תשתיות וקווי חשמל. ואם צריך – אז לבקש מימון ממשרד התחבורה לצורך כך.. בירושלים משרד התחבורה מימן את כל נושא התשתיות העירוניות והעירייה לא הוציאה שקל.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק שלא יהיה המו רחוב סוקולוב של הרצליה
    ללמוד מה לא לעשות גם חשוב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר