אוסנת ספורטה (צילום אביבית אייזקסון) ורפי סער (צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא)

האופוזיציה דורשת מסער ליישם את ההחלטה על שילוב עו"סים בעל יסודיים

באופוזיציה טוענים כי סער נוקט סחבת ביישום ההחלטה. בעירייה אומרים כי ההחלטה עברה לאחר אישור התקציב ולכן עדיין לא תוקצבה, ומוסיפים: "כל בית ספר בעיר מתוקצב כדי להעניק את מיטב השירותים"

פורסם בתאריך: 9.2.22 09:10

האופוזיציה טוענת לסחבת מצד העירייה ביישום ההחלטה של שילוב עובדים סוציאליים בבתי הספר העל יסודיים. חברת המועצה מטעם האופוזיציה, ד"ר אסנת ספורטה, שהצעתה לשילוב עו"סים במתכונת של 50% משרה בבתי הספר אושרה במועצת העיר לפני חודש, טוענת כי ראש העירייה, רפי סער, מתחמק מיישום ההחלטה.

חברי האופוזיציה כולם הגישו שאילתה בישיבת המועצה שהתקיימה לפני מספר ימים ואמרו: "שילוב העובדים הסוציאליים צפוי לסייע לתלמידים ולצוותי החינוך להתמודד עם העלייה הדרמטית במספר בני הנוער שנמצאים בסיכון, לאור ההשפעות הרגשיות, התפקודיות והחברתיות של הקורונה. הואיל ופקודת העיריות (סעיף 140) מגדירה, כי האחריות לביצוע החלטות המועצה מוטלת על ראש העיר, אנו מבקשים לדעת, כיצד נערכים ראש העיר והעירייה ליישום ההחלטה לשלב עובדים סוציאליים בבתי הספר?"
סער, הסביר בתשובה במהלך הישיבה, כי חברי המועצה לא הביאו תקציב ליישום ההחלטה ולפיכך העירייה תבחן מה לעשות בנדון. תשובתו של סער לא הניחה את דעתה של ספורטה, יוזמת ההצעה, ועמיתיה לספסל האופוזיציה, שטענו כי מדובר בתשובה מתחמקת ועל ראש העיר האחריות שהחלטות המועצה יבוצעו כהלכה, זאת לפי סעיף 140 לפקודת העיריות.
כזכור, הצעתה לסדר של ד"ר אסנת ספורטה עברה בישיבת המועצה הקודמת ברוב של 10:8 וזאת למרות התנגדות סער. לפי ההצעה, יהיו תשעה תקנים על 18 בתי ספר על יסודיים בעיר, כלומר עובד סוציאלי ב-50 אחוזי משרה לכל שני בתי ספר ובמימון הרשות העירונית בלבד.

ספורטה אמרה: "מנהלי בתי הספר משוועים למשאבים ולעזרה מקצועית. סרבנותו ליישום החלטת המועצה בדבר גיוס עובדים סוציאליים לבתי הספר אינה נתפסת ואף מקוממת. למרות ניסיונו להתנער מאחריות, החוק קובע שהוא אחראי ליישום החלטות המועצה, לרבות העמדת התקציב הנדרש ליישומן. נפעל בכל הדרכים שעומדות לרשותנו, כדי לוודא שהתלמידים וצוותי החינוך ייזכו לסיוע המקצועי שהם כל כך זקוקים לו".

 

מעיריית כפר סבא נמסר: "החלטת המועצה בנושא שלעיל הונחה על שולחן המועצה כשבועיים לאחר אישור תקציב העירייה לשנת 2022 והיא אינה מגובה בסעיף תקציבי מתאים. בנוסף, כפי שכבר צוין בזמנו בישיבת המועצה הקודמת, כל בתי הספר תוקצבו בעבור מתן מענים רגשיים וחברתיים לכלל התלמידים כגון : מטפלים רגשיים, סדנאות לצוותים ותומכי למידה. כל מנהל/ת בחר להשתמש בתקצוב בהתאם לנקודת הראות המקצועית של אותו מנהל/ת. מאחר והצעת ההחלטה כאמור לעיל לא גובתה בסעיף תקציבי כנדרש, נבחנות האפשרויות ליישומה מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב המאושר".

בתגובה לדברים אלה אמרה ספורטה: "משרד החינוך הוא זה שהעמיד לרשות בתי-הספר תקציב ייעודי להתמודדות עם נזקי הקורונה. כדי לסבר את האוזן, מדובר בסכום של כ-100,000 שקלים לשנה לבית-ספר שבו כ-500 תלמידים. עלות משרת עובד סוציאלי לשנה היא כמעט כפול מזה. מטריד ביותר שראש העיר מנסה להציג מצג שווא, כאילו העירייה מעמידה תקציב לבתי הספר להתמודדות עם הבעיות הרגשיות והחברתיות שהתעצמו בתקופה זו. לשאלת המקור התקציבי, החוק קובע שבאחריות ראש העיר ליישם את החלטות המועצה, לרבות העמדת מקור תקציבי. אני מצפה מראש העיר ליישם את החלטת המועצה, ובהקדם. אנחנו עוסקים בחיים של בנות ובני נוער, וכל יום שעובר ללא מענה ראוי מחמיר את הבעיות".

בתגובה לדברים אלה ציינו בעירייה: "כפי שנמסר לחברי מועצת העיר כתשובה לשאילתה, הצעת ההחלטה עברה לאחר אישור תקציב העירייה במועצת העיר, ולכן התוכנית עדיין לא תוקצבה. ללא קשר לתקצוב התוכנית, כל בית ספר בעיר מתוקצב כדי להעניק את מיטב השירותים לתלמידות והתלמידים, כגון: מטפלים רגשיים, סדנאות לצוותים ותומכי למידה. בהתאם לשיקולו של כל מנהל, ניתן לגייס גם עובדת סוציאלית על פי צורך. כל מנהל/ת בחר להשתמש בתקצוב בהתאם לנקודת הראות המקצועית שלו\ה. עיריית כפר סבא בהובלת ראש העיר, מעניקה גיבוי מלא לשיקול המקצועי של הנהלת מערכת החינוך העירונית".

גורם בכיר בעירייה אמר: ״גברת ספורטה מתעסקת בשטויות ומחפשת דרכים להאיר את העירייה באור שלילי גם במחיר של הפצת שקרים. זוהי רדיפה ריקנית אחר יחסי ציבור. צר לי שחברת המועצה ממשיכה לתקוע מקלות בגלגלים ולערב בין חינוך ופוליטיקה על חשבון צוותי ההוראה המסורים וילדי העיר״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר