המורה אידה ברקו, זוכת פרס חינוך גופני מחוזי, צילום פרטי

"אין ראויה ממך" | המורה אידה ברקו מבן גוריון זכתה בפרס החינוך הגופני

הפרס מוענק אחת לשלוש שנים, ברקו היא אחת משבעה מורים ומורות שזכו בפרס. "אני מלאת אושר וגאווה שנפלה בידי הזכות להיבחר", אמרה

פורסם בתאריך: 15.2.22 08:27

ברכות חמות לאידה ברקו, זוכת פרס החינוך הגופני במחוז מרכז לשנת הלימודים תשפ״ב. המורה לחינוך גופני של בית ספר היסודי בן גוריון בכפר סבא היא אחת משבעה מורים ומורות שזכו בפרס המחוזי. לצדה זכו מורים לחינוך גופני מראשון לציון, יבנה, באר יעקב, קרני שומרון, כפר יונה ויד בנימין.

הורי וילדי בית ספר בן גוריון שיבחו: "אידה יקרה שלנו, קהילת בית הספר בן גוריון, ילדים, הורים וצוות גאים בך, מודים לך על המקצוענות, האנרגיות, ראיית הילדים, הסיוע והבאת כל ילד למיצוי יכולותיו בצורה הטובה ביותר, על האמונה בהצלחת כל ילד באשר הוא, על החיוך והחום. אין ראויה ממך, מברכים אותך ושמחים בשמחתך – הצלחתך הצלחתנו!".

"התרגשתי ושמחתי, הייתי מלאת אושר וגאווה שנפלה בידי הזכות להיבחר, לזכות בפרס זה", אמרה אידה בעקבות זכייתה. עבורה מדובר בשנתה ה-32 כמורה לחינוך גופני, מתוכן 31 שנים בבית ספר בן גוריון בכפר סבא. במקביל, היא משמשת כמורה מאמנת לסטודנטים ממכון וינגייט בשנה ב', מעל 20 שנה, ומלווה מורים בשנת ההתמחות שלהם.
היא מספרת על פועלה רב השנים: "הפרס הגיע הודות לעשייה מרובת השנים בתחום הוראת החינוך הגופני לתלמידים, סטודנטים ומתמחים, הגישה החינוכית, ההשקעה בתחום ודרך ההוראה שלי שבאה לידי ביטוי בהערכות רבות מצד מנהלים וקולגות ובמיוחד מהמנהלת שלי כיום, מאיה גנון, שדחפה אותי להגיש מועמדות לפרס זה ועל כך מודה אני לה".

זוכת הפרס הטרייה מתארת את השקפת עולמה בתחום החינוך בכלל והגופני בפרט: "אני רואה כל תלמיד כפי שהוא ולא משווה אותו לאחר. כל ילד הוא עולם ומלואו. מבחינה חברתית, חשוב לי להעצים את התלמידים שחשים מבודדים או דחויים. מקומי לחזק את ההכרה אצל הילד לצורך שלו בחברת הילדים. בתחום הרגשי חשוב לי לחזק את התלמיד בנקודות, כגון: ביטחון עצמי, ביטחון בקשר עם הסביבה. וכך הוא יהיה פנוי ללמידה. בתחום הגופני, חשוב לי להגביר את המודעות של התלמידים לחשיבות החינוך הגופני ולתרומתה לאורח חיים בריא. חשוב לי, כמורה לחינוך גופני, לתת לתלמידים את הרגשת השייכות, ההערכה והקבלה, להעצים את התלמידים, לתת להם כלים וכוחות להאמין בעצמם וביכולות שלהם".

 

נציין כי הפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך מעניק פעם בשלוש שנים פרס אישי למורים מצטיינים בתחום החינוך הגופני, התורמים לקידום הוראת החינוך הגופני והספורט. הפרס האישי נועד למורים לחינוך גופני במערכת החינוך העושים מעבר לנדרש מתוקף תפקידם: מטפחים מצוינות בקרב תלמידיהם, יוזמים פעילויות ייחודיות בתחום החינוך הגופני והספורט, מעודדים את תלמידיהם לפעילות גופנית בזמנם הפנוי בבית הספר ומחוצה לו, מדגישים למידה משמעותית, מובילים את תלמידיהם למימוש עצמי ונותנים מענה לשונות התלמידים בשיעורי החינוך הגופני. מפקחי החינוך הגופני במחוז מרכז, לימור דויד ושלומי אירים, בישרו על הזכייה למורים, כאשר טקס הענקת פרס החינוך הגופני המחוזי ייערך במהלך חודש יוני 2022.

לימור דויד, מפקחת על החינוך הגופני במחוז ויו"ר ועדת הפרס, אמרה: "אני מברכת על בחירתם של בתי הספר והמורים לחינוך גופני בפרס החינוך הגופני. מורים לחינוך גופני ובתי ספר אלה שמו את החינוך הגופני בקדמת במה בית ספרית, מטפחים אורח חיים פעיל ובריא בבית הספר ומחוצה לו וגם בקהילה, מחנכים לערכים דרך החינוך הגופני והספורט ומעודדים את התלמידים לניצול נבון של שעות הפנאי לעשיה של פעילות גופנית גם אחה"צ. תפקוד המורים ובתי הספר הללו מהווים דוגמא ומופת בחינוך הגופני בפרט ובמערכת החינוך בכלל, גם בשגרה וגם בתקופת משבר הקורונה. יוזמים פעילויות ייחודיות בתחום החינוך הגופני והספורט , מובילים ללמידה משמעותית וקידום מצוינות ולמימוש עצמי של התלמידים, כך שנותנים מענה לשונות ושוויון הזדמנויות גם בהיבטים רגשיים, חברתיים וחוסן נפשי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המורה הכי טובה שיש. תענוג לראות אותה בפעולה. רואים שאוהבת את המקצוע ואת הילדים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר