מנחם בגין, דוד בן גוריון, בנימין נתניהו, יצחק רבין. צילומים תומר אפלבאום, יעקב סער לע"מ, חנניה הרמן לע"מ, האנס פין לע"מ

הפרלמנט מתלבט: מיהו ראש הממשלה הכי משמעותי שהיה בישראל?

דוד בן גוריון? מנחם בגין? יצחק רבין? ואולי בנימין נתניהו? הפרלמנט של כפר סבא בוחר את המנהיג שהשאיר כאן את החותם הכי גדול

פורסם בתאריך: 19.9.19 19:24

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

הן בשמאל והן בימין דומני שיסכימו איתי כי דוד בן גוריון היה ראש הממשלה המשמעותי ביותר בישראל. גם בעוד אלף שנים, כשחוקרים יחקרו את תולדות הממשלות בישראל, בטוחני שדוד בן גוריון יזכה במקום הראשון. אם יורשה לי לדרג את ראשי הממשלות מאז הקמת המדינה ועד היום דומני שהרשימה שמתחילה עם דוד בן גוריון אחריה לפי הסדר מנחם בגין, יצחק רבין, יצחק שמיר, גולדה מאיר, לוי אשכול, שמעון פרס, אהוד ברק ועוד. בתחתית הטבלה, ואולי מחוץ לטבלה, נדגיש את שמם של אהוד אולמרט שהורשע בפלילים ואת בנימין נתניהו החשוד בפלילים. (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

בן גוריון היה אחד מראשי הממשלה החשובים והמשפיעים של מדינת ישראל. מנהיג שהקים את המדינה והיה מדינאי משכמו ומעלה והיווה דוגמה למנהיגות. מנהיגים נוספים שהיו בעלי שיעור קומה היו מנחם בגין ויצחק רבין. בעיקר בזכות הסכמי השלום עם ירדן ומצרים. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור)

 

אורי נגר

נתניהו הוא ראש הממשלה הכי משמעותי שידעה מדינת ישראל. מי שמסתכל על מדינת ישראל לפני עשור ויותר בתחום הכלכלה, הביטחון, קשרי החוץ ועוד יכול להבין זאת. אם נשים רגע בצד את כל הרכילות והעליהום במשך עשור וללא הפסקה של התקשורת כנגד נתניהו אישית, נראה שמדובר בראש ממשלה מוצלח מקצועי והכי טוב שידעה המדינה. גם אם שתה שפניה וגם אם עישן סיגרים, הכל מתגמד מול התרומה העצומה בשכר העלוב שהוא מקבל. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

ראש הממשלה הכי משמעותי היה ראש הממשלה הראשון – דוד בן גוריון. אחריו מנחם בגין, שבתקופת כהונתו ובניצוחו נחתם הסכם השלום הכל כך חשוב עם מצרים, שמחזיק מעמד עד היום. לצערי, גם רבין עם הסכם אוסלו היה מאוד משמעותי. ואחרון חביב בנימין נתניהו, שדווקא בתקופת כהונתו כשר האוצר עשה חיל והצליח מאוד. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

בן גוריון אבי האומה. תמיד צריך לזכור מאיפה באנו ומי אנחנו. קמנו כעם רדוף אחרי השואה ועל ראש הממשלה הראשון בן גוריון היתה האחריות להניח את הבסיס של המדינה. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר